x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Timişoara, sufocată de traficul greu

0
Autor: Tiberiu Kiss 17 Iul 2008 - 00:00
Timişoara, sufocată de traficul greu


REGLEMENTĂRI  ●  Centura este inclusă în sistemul de transport paneuropean
Cel puţin pe hîrtie, Timişoara va avea şosea de centură şi autostradă undeva în jurul anului 2011. Sună frumos, însă greu de realizat, avînd în vedere că, pînă acum, bănăţenii au avut parte doar de promisiuni şi de firme de construcţii total neserioase.



REGLEMENTĂRI  ●  Centura este inclusă în sistemul de transport paneuropean
Cel puţin pe hîrtie, Timişoara va avea şosea de centură şi autostradă undeva în jurul anului 2011. Sună frumos, însă greu de realizat, avînd în vedere că, pînă acum, bănăţenii au avut parte doar de promisiuni şi de firme de construcţii total neserioase.

Asta ca să nu mai vorbim despre întreruperile succesive la lucrările şoselei de centură, cauzate atît de dezorganizarea antreprenorului general, cît şi de lipsa banilor de la bugetul de stat. În concluzie, pînă la finalizarea lucrărilor, Timişoara se scufundă sub traficul de mare tonaj.

Realizarea şoselei de centură e concepută pe trei tronsoane distincte, aflate în diferite stadii de proiectare şi de execuţie. Deoarece şoseaua va fi inclusă în sistemul de transport paneuropean, ea trebuie să respecte reglementările în domeniu. Astfel, centura Timişoarei este concepută pentru viteza de 110 km/h şi va avea profil de autostradă. Asta înseamnă că pe ambele părţi vor fi prevăzute spaţii verzi, iar pe o distanţă de 100 de metri din axul şoselei nu este permis să se construiască nimic. În prima etapă, şoseaua de centură a oraşului de pe Bega a fost proiectată pe două benzi, iar după o refinanţare, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Timişoara a obţinut o extindere a lucrării pe patru benzi. În perspectivă, după finalizarea lucrărilor, vor exista şapte puncte în care şoseaua de centură se va intersecta cu penetraţiile spre oraş: pe Calea Lugojului, pe Calea Lipovei, pe Calea Aradului, pe Calea Torontalului, pe Calea Jimboliei, la intersecţia dintre Calea Şagului şi drumul spre localitatea Parţa, pe Calea Moşniţei. 

MARŞ FORŢAT. Tronsonul Calea Lugojului – Calea Aradului este deja în curs de realizare. Proiectarea a început în 1997 şi anul trecut s-a demarat execuţia acestei porţiuni. Costurile sînt acoperite din fonduri provenite de la Guvernul Japoniei şi se estimează că lucrările se vor finaliza anul viitor. Pe acest tronson se va realiza racordul cu drumul spre Aeroportul Internaţional Timişoara. Cel de-al doilea tronson, Calea Aradului – Calea Şagului, se află în stadiul de proiect. În urma unui parteneriat cu o firmă italiană, Idroesse Ingegneria, Guvernul Italiei a acoperit jumătate din costurile studiului de fezabilitate şi a proiectului tehnic al lucrării. Cealaltă jumătate este finanţată de Consiliul Local Timişoara şi de Consiliul Judeţean Timiş, în cote părţi egale. Studiul, realizat de firma italiană, a fost finalizat în cursul acestei primăveri. Odată realizată şi această porţiune a şoselei de centură, cele două tronsoane, Calea Lugojului – Calea Aradului şi Calea Aradului – Calea Şagului, vor asigura funcţionarea corectă a oraşului, descongestionînd traficul în Timişoara. De aceea, realizarea celui de-al treilea tronson, Calea Şagului – Calea Lugojului, nu este imperativă, ea reprezentînd o lucrare de perspectivă.

AŞTEPTĂRI MARI. Constructorul român, firma Romstrade, care a cîştigat licitaţia pentru finalizarea unei porţiuni a centurii Timişoarei, a demarat luna trecută procedurile pentru organizarea de şantier, iar pînă la finele lunii în curs îşi va monta şi propria staţie de preparat mixturi asfaltice. Partea de nord-est a centurii trebuie finalizată pînă în decembrie 2008. "Firma este deja în zonă, şi-a adus utilajele pentru organizarea de şantier, pentru a-şi realiza platformele necesare. Între timp se aprovizionează cu materialele necesare. Termenul licitat al lucrărilor este sfîrşitul anului 2008", a declarat Ioan Maliţa, directorul Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara. Cert e că dacă anul viitor această porţiune de ocolire a municipiului Timişoara va fi gata, astfel ca oraşul de pe Bega să poată beneficia măcar de un sfert de centură, care va lega DN 6 Lugoj – Timişoara de DN 69 Timişoara – Arad, o parte din problema traficului infernal din urbe ar fi rezolvată. Astfel, autocamioanele, care vin dinspre Lugoj, nu vor mai fi nevoite să traverseze toată Timişoara pentru a putea ajunge la Arad. Pînă una-alta, pînă la realizarea completă a inelului de centură, camioanele vor mai consuma mult carburant sub geamurile bănăţenilor.

VIITORUL SUNĂ BINE. Ioan Maliţa a mai spus că "s-a întocmit studiul de fezabilitate pentru alte tronsoane ale centurii Timişoarei, pe relaţia DN 69 Arad – DN 6 Sînicolau Mare, DN 59A Jimbolia pînă la Strada Polonă. De asemenea, este în derulare execuţia studiului de fezabilitate pentru tronsoanele Strada Polonă – DN 59 Reşiţa – DJ Timişoara-Buziaş, iar inelul se va închide pe DN 6". Banii pentru aceste lucrări, ce se preconizează a fi terminate în 2010-2011, există deja, ele beneficiind de fonduri europene, printr-un program de finanţare a variantelor de ocolire a oraşelor mari şi mijlocii. În afara fondurilor structurale, Ministerul Transporturilor a alocat pentru centura de ocolire a Timişoarei peste 100 de milioane de euro.  

Lungimea pentru care s-a primit finanţarea este de 25,4 km. Oricum, pînă la finalizarea completă a celor trei segmente ale inelului de centură, Timişoara va rămîne tot sub asediul traficului greu. Practic, în lipsa unei variante ocolitoare a oraşului de pe Bega, mii de tiruri şi camioane de mare tonaj sînt nevoite să traverseze zilnic oraşul. În momentul de faţă, artere precum Calea Buziaşului, Liviu Rebreanu, Calea Lugojului şi Aradului sînt blocate. La ora actuală, ca să străbaţi oraşul de la un capăt la altul e nevoie de circa o oră.

Probleme

Finanţarea ISPA pentru centura Lugoj a fost la un pas să se piardă. Directorul DRDP Timişoara spune că problema a fost la intrarea în DN 6 Lugoj-Timişoara: "Propunerea a fost să se facă pe teritoriul comunei Coştei, dar nici Primăria şi nici cetăţenii nu au fost de acord, cu toate că noi avem un aviz din 2002 de la fostul Consiliu Local Coştei, în baza căruia am dat drumul la proiect. Atunci, am decis ca această coborîre să se facă pe teritoriul Lugojului. Proiectul se va scoate la licitaţie, caietele de sarcini fiind deja puse în vînzare". Lucrările la varianta de ocolire a Lugojului vor începe în acest an, iar termenul de finalizare este 2010-2011. Pe de altă parte, judeţul Caraş-Severin va beneficia de mai multe trasee de ocolire decît Timişul, fiind în execuţie două variante: cea de la Mehadia şi cea de la Domaşnea. Ioan Maliţa a precizat că "cea de la Mehadia este gata în proporţie de 65%-70%, iar cea de la Domaşnea ar putea fi dată în funcţiune tot în acest an". La Plugova, varianta de ocolire va cuprinde şi un tunel de 800 de metri, acum DRDP Timişoara se află în faza de achiziţii de terenuri, iar cea de la Caransebeş este deja scoasă la licitaţie.
Citeşte mai multe despre:   special,   timisoara,   centura,   lugojului,   calea aradului,   calea lugojului

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Sponsorul lui Klaus Iohannis a finanțat USR să intre în Parlamentul României

Sponsorul lui Klaus Iohannis a finanțat USR să intre în Parlamentul României
Unul dintre sponsorii ex-primarului FDRG de Sibiu, Klaus Werner Iohannis, afaceristul Michael Horst Schmidt, administrator al Automobile Bavaria, și care i-a asigurat aceluiași Iohannis, în campania electorală din...

De trei săptămâni, membrii Cabinetului Orban își țin averile la secret

De trei săptămâni, membrii Cabinetului Orban își țin averile la secret
Galerie Foto Niciunul dintre membrii Cabinetului Orban nu și-a depus declarațiile de avere și de interese pe site-ul Guvernului României, deși au trecut 17 zile de la învestire. Dacă în cazul unora dintre membrii noului...

Regina nebunilor, între ficţiune şi realităţile din spitalele româneşti

Regina nebunilor, între ficţiune şi realităţile din spitalele româneşti
Galerie Foto „Regina nebunilor” este un roman cutremurător, despre subiecte şi întâmplări din spitalele româneşti, care ne vor surprinde. Pe lângă radiografia dureroasă din aceste instituţii, avem parte de mistere...

Cazul „Caracal”, pe muchie de cuțit. Gheorghe Dincă poate fi liber în ianuarie 2020

Cazul „Caracal”, pe muchie de cuțit. Gheorghe Dincă poate fi liber în ianuarie 2020
Galerie Foto Avocații victimelor tragediei de la Caracal atrag atenția că evoluția dosarului aflat în instrumentarea DIICOT – Structura Centrală, riscă să creeze o situație paradoxală, în care suspectul Gheorghe Dincă...

Monica Pop: „Sunt interzise pentru spălarea ochilor ceaiurile, mierea, zeama de varză şi alte nebunii”

Monica Pop: „Sunt interzise pentru spălarea ochilor ceaiurile, mierea, zeama de varză şi alte nebunii”
Galerie Foto Conjunctivitele se întâlnesc destul de des. Deşi nu conduc la pierderea vederii şi nu sunt o urgenţă medicală, ele trebuie diagnosticate şi tratate doar de medicul oftalmolog. De câte tipuri este această...

Prima misiune a lui Aurescu, transferat de la Cotroceni la MAE – blocarea acțiunii lui Dragnea la CEDO

Prima misiune a lui Aurescu, transferat de la Cotroceni la MAE – blocarea acțiunii lui Dragnea la CEDO
Galerie Foto Proaspăt numit în funcția de ministru al Afacerilor Externe în  Guvernul Orban, fostul consilier prezidențial al lui Klaus Iohannis, Bogdan Aurescu, a decis ca printre primele măsuri pe care să le ia în acea...

„10 august 2018”, „Lebăda Neagră” prin care se mizează pe crearea unei emoții în vederea turului II al alegerilor

„10 august 2018”, „Lebăda Neagră” prin care se mizează pe crearea unei emoții în vederea turului II al alegerilor
Una dintre posibile „bombe” de campanie, prelucrată în laboratoarele electorale pentru turul al doilea al alegerilor prezidențiale care va avea loc la sfârșitul săptămânii viitoare a făcut implozie. În...

Microbii se simt bine acolo unde nu ajunge periuţa de dinţi

Microbii se simt bine acolo unde nu ajunge periuţa de dinţi
Interviu cu doctor Dan Găucan, stomatolog Faţă de hrana crudă, tare a omului primitiv, trăitorul în vremurile moderne mănâncă alimente tot mai moi, care nu-i mai solicită aşa mult structura cavităţii...

Lovitură de proporții. Înalta Curte, pusă în genunchi de Comisia Europeană. Judecătorii trebuie să respecte Constituția

Lovitură de proporții. Înalta Curte, pusă în genunchi de Comisia Europeană. Judecătorii trebuie să respecte Constituția
Galerie Foto Tertipurile incredibile prin care anumiți judecători de la Înalta Curte de Casație și Justiție încearcă să perpetueze practica ilegală de la această instanță, prin încălcarea Constituției României și a...

Mihai Gane, scriitor spaniol de origine română: „Poezia mi-a salvat viaţa”

Mihai Gane, scriitor spaniol de origine română: „Poezia mi-a salvat viaţa”
Galerie Foto Mihai Gane, un tânăr de origine română, este noua senzaţie literară în Spania. Acolo, este cunoscut ca Miguel Gane şi a publicat două volume de poezii primite cu mare entuziasm de public. În 2017, a fost...

Gruparea „aviatică” a lui Ludovic Orban și legăturile pe axa Cotroceni-Palatul Victoria

Gruparea „aviatică” a lui Ludovic Orban și legăturile pe axa Cotroceni-Palatul Victoria
Galerie Foto Cel mai important om al Partidului Național Liberal conduce, din punct de vedere administrativ, întregul aparat guvernamental. Nu este vorba despre Ludovic Orban, care este premier al României, ci de Antonel Tănase,...

Mircea Băsescu, milionar din falimentul fabricii de împachetat pui din Portul Constanța

Mircea Băsescu, milionar din falimentul fabricii de împachetat pui din Portul Constanța
Galerie Foto Zilele trecute, la Tribunalul București a fost depus tabelul definitiv al creanțelor acceptate cu privire la compania SC Fattoria Terrantica SRL, societate pe care Mircea Băsescu, fratele fostului președinte al...

Sfârşitul epocii maşinilor în ţările europene

Sfârşitul epocii maşinilor în ţările europene
Galerie Foto Orașele României sunt sufocate, la propriu, de mașini. Nu e o exagerare, în București se vede asta cu ochiul liber. Nu mai poți admira nimic din arhitectura orașului, pentru că totul e practic acoperit de mașini...

Lista „trădătorilor” și „traseiștilor” care i-au instalat lui Iohannis Guvernul lui

Lista „trădătorilor” și „traseiștilor” care i-au instalat lui Iohannis Guvernul lui
Galerie Foto 16 voturi îi lipseau lui Ludovic Orban pentru a-și trece, luni, Guvernul de votul Parlamentului. Așa cum „Jurnalul” a prezentat, cu o zi înainte de plen, toate partidele care au încheiat acorduri cu premierul...

Doina Ruști: Iubirea este la îndemâna tuturor

Doina Ruști: Iubirea este la îndemâna tuturor
Galerie Foto Doina Ruști este una dintre cele mai apreciate voci ale literaturii contemporane din România. Cuvintele sale magice au primit numeroase premii literare, iar romanele sale au fost traduse în peste 9 limbi. Acum, Doina...
Serviciul de email marketing furnizat de