x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Transparenţă parţială la Ministerul Turismului

0
Autor: Vali Blanaru Elena Stan 28 Iul 2009 - 00:00
Transparenţă parţială la Ministerul Turismului


Chiar dacă au trecut 11 zile de când Jurnalul Naţional a început seria dezvăluirilor legate de neregulile făcute de Elena Udrea şi de Ministerul Turismului în cheltuirea banilor publici, o serie de întrebări rămân fără răspuns.



Bugetul de 3 milioane de euro alocat promovării imaginii Ro­mâniei a fost deja tocat, iar ministrul Elena Udrea afirmă că toate cheltuielile au fost făcute în mod transparent, deoarece contractele încheiate se află pe site-ul instituţiei. "Ministerul Turismului nu are nimic de ascuns. Nu înţeleg ce vor să cerce­teze, atât timp cât cheltuielile şi contractele se află pe site-ul ministerului", a adăugat Udrea.

Ea spune că cele 3 milioane de euro au fost cheltuite pe două evenimente organizate pe li­toral, de Paşte şi de 1 Mai, participarea la 49 de târguri internaţionale, precum şi vizite ale jurnaliştilor şi turoperatori­lor străini în România. Totodată, a avut loc un eveniment la Paris prin care a fost lansată campania de promovare internaţională "Romania, Land of Choice".

Şi cu asta seria transparenţei s-a încheiat. Urmează acum semnele de întrebare şi neclarităţile pe care atât Elena Udrea, cât şi funcţionarii ministerului le ignoră cu bună ştiinţă sau se fac că nu există.


CONTRACTE ANTEDATATE PE SITE
5084-97964-05.jpg

Speriată de dezvăluirile din Jurnalul Naţional, Elena Udrea a ordonat să fie postate pe site-ul ministerului contractele despre care discută toată lumea. Modalitatea aleasă de Udrea de a falsifica data publicării pe site-ul instituţiei este cel puţin dubioasă şi nu are menirea decât să dea impresia de transparenţă. Însă este o transparenţă chinuită, scoasă cu forcepsul şi care dezinformează.

După declanşarea scandalului cu privire la costurile ridicate pentru evenimentele organizate de fostul ministru al Tineretului, Monica Iacob Ritzi, şi după transmiterea mai multor solicitări din partea jurnaliştilor, Elena Udrea a dat ordin să se posteze pe site cât mai multe informaţii cu privire la evenimentele de Paşti şi de 1 Mai, derulate de instituţia pe care o conduce.

Deşi selecţia de oferte a avut loc încă din luna aprilie, contractele au început să fie postate pe site de abia săptămâna trecută, sub presiunea sutelor de întrebări sosite de la presă. Toate documentele legate de evenimentele de Paşti şi de 1 Mai au fost postate ca şi cum ar fi apărut pe site la data de 27 martie!!! Adică cei care intrau pentru prima dată pe site-ul MT ar fi avut toate motivele să o creadă pe Elena Udrea că patronează cel mai transparent minister, deşi de la postarea documentelor pe site şi până data la care teoretic au fost făcute pu­blice au trecut aproape două luni!!!

Aceeaşi procedură a fost aleasă şi în cazul contractului pentru coproducţia "Realitatea All Inclusive". Deşi contractul a fost semnat la 18 mai, funcţionarii MT l-au postat pe site la data de 20 iulie, dar au avut grijă să-l afişeze ca şi cum ar fi fost on-line încă de la data de 8 mai. Deşi vorbeşte despre transparenţă, Elena Udrea a uitat să facă publice atât oferta tehnică şi financiară a Realitatea TV, cât şi documentaţia descriptivă, ambele anexe ale contractului.

Aceste documente ar fi putut face într-adevăr lumină asupra modului în care sunt cheltuiţi cei 200.000 de euro pe care îi dă Ministerul Turismului în calitate de coproducător al emisiunii.

La fel de "transparentă" a fost Elena Udrea şi în cazul contractelor pentru campaniile de publicitate pentru evenimentele Paşte în Bucovina şi Lumină la malul mării. Acestea au fost postate pe site-ul ministerului sâmbătă, 25 iulie, deşi evenimentele au avut loc acum mai bine de două luni. Manevra a fost făcută după ce informaţiile din contracte erau cunoscute din alte surse. Corect ar fi ca ministerul să ordoneze editarea acestor contracte după datele la care au fost făcute publice, respectiv postate pe site, nu după datele la care au fost semnate.
UDREA CUMPĂRĂ PUBLICITATE
Un alt domeniu în care declaraţiile Elenei Udrea sunt contrazise de realitate este cel al contractelor de publicitate încheiate cu posturile tv româneşti.   
"Ministerul Turismului nu are cheltuieli de publicitate, are ca principal domeniu de activitate promovarea României ca destinaţie turistică. Toată activitatea realizată de minister se face potrivit HG 314/ 2009", spunea Elena Udrea cu ocazia prezentării bilanţului activităţii ministerului la şase luni.

Minciună! Ministerul a încheiat cu certitudine contracte de publicitate, specificate ca atare în documentele încheiate pentru promovarea parangheliilor din primăvară. S-au cheltuit 421.240 de lei pentru o campanie publicitară în perioada 4 apri­lie-17 aprilie 2009 la Pro TV, prin Media Investment Comunication, 254.351,8 lei pentru o campanie publicitară în perioada 1 aprilie-17 aprilie la Realitatea TV, prin DBV Media House SRL, şi 169.308 lei pentru realizarea unei campanii publicitare în perioada 3 aprilie-17 aprilie 2009 la Antena 3, prin Clir Media SRL.

Toate cele trei campanii de publicitate au avut ca scop promovarea programelor turistice de Paşte în Bucovina şi Lumină la malul Mării. Dar imaginea ministrului era omniprezentă în reportajele respective. Din contractele postate pe site reiese clar că Mi­nisterul Turismului plăteşte bani publici pentru cumpărarea de publicitate. Transparenţa se opreşte însă la ane­xele contractelor care conţin ofertele tehnică şi financiară, documentaţia descriptivă şi pro­punerea tehnică. Adică, exact actele care ar fi făcut lumină asupra cheltuirii banilor.  


CONTRACTE CARE NU AU FOST PUBLICATE ÎNCĂ
Transparenţa afişată la nivel declarativ de Udrea mai are şi alte lipsuri. De pe site-ul MT lipsesc contractele de achiziţie a 15 autoturisme, pentru care s-a cheltuit un buget de 170.000 de euro, contractul pentru lansarea imnului turistic al României la Paris de la 5 iunie şi contractul pentru tipărirea suplimentului Figaroscope, la care tirajul anunţat în ţară este mai mare cu aproape 50% faţă de tirajul real anunţat de publicaţia franceză.

Nici contractul de sponsorizare cu 50.000 de euro a pilotului român de Formula Renault, Mihai Marinescu, nu a fost făcut public.

Despre contractul prin care Eurosport va difuza 1.025 de spoturi pentru un milion de euro, Elena Udrea s-a limitat să transmită că a încheiat o afacere mai bună decât Croaţia, care a plătit 400.000 de euro pentru difuzarea a 805 spoturi. Şi în cazul contractului cu CNN, MT a transmis că se vor difuza 529 de spoturi pentru un buget de 334.950 de euro, fără TVA. Nici vorbă despre publicarea contractelor cu cele două posturi tv internaţionale. Difuzarea lor trebuie să înceapă în august, dar contractele nu au apărut. Nici cei de la Eurosport nu se înghesuie să răspundă la întrebările puse de redacţie.

Un alt contract pe care îl aşteptăm cu interes să apară pe site-ul ministerului este cel pentru publicitate out-door la Paris. Contractul pentru realizarea afişajului de tip outdoor la Paris, pe Champs Elysees, în perioada 02-09.06.2009 încheiat cu JC Decaux, care a costat 35.880 de euro, inclusiv TVA. Au fost expuse 18 panouri de dimensiuni reduse, iar preţul este apreciat în piaţă ca exorbitant.
Citeşte mai multe despre:   special,   publicitate,   udrea,   ministerul,   site,   cheltuieli,   elena,   contracte,   contractele,   ministerul turismului,   site-ul

 

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

Război fără precedent la vârful CSM. Judecătorii cer revocarea procurorilor și viceversa

Război fără precedent la vârful CSM. Judecătorii cer revocarea procurorilor și viceversa
Galerie Foto Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție îi îngrozește atât de tare pe procurorii din CSM, încât șapte dintre aceștia, în frunte cu vicepreședintele Consiliului, procurorul Nicolae Solomon,...

Înalta Curte întreabă, încă o dată, CJUE dacă poate să nu respecte Constituția României

Înalta Curte întreabă, încă o dată, CJUE dacă poate să nu respecte Constituția României
Completul Penal de 5 Judecători de la Înalta Curte de Casație și Justiție care, în primăvară, a transmis Curții de Justiție a Uniunii Europene un set de întrebări dacă se pot încălca...

Alcoolul şi fumatul cresc riscul de cancer în cavitatea bucală

Alcoolul şi fumatul cresc riscul de cancer în cavitatea bucală
Din păcate, cancerele din cavitatea bucală se întâlneasc tot mai des. Necazul este că bolnavii de acest tip de cancer se prezintă târziu la clinicile de chirurgie oro-maxilo-facială, când li s-a deformat figura...

„Poliția magistraților”, sabotată organizat de capii Justiției

„Poliția magistraților”, sabotată organizat de capii Justiției
Galerie Foto Anunțată, încă dn data de 4 octombrie, ședința Plenului CSM de ieri, în care ar fi trebuit să fie validate, după mai bine de patru luni de zile, rezultatele concursurilor pentru ocuparea funcțiilor de...

Războiul politic din SUA riscă să creeze un seism puternic la București

Războiul politic din SUA riscă să creeze un seism puternic la București
Galerie Foto Afacerile politice, economice și mai puțin vizibile ale unor înalți oficiali americani democrați în România urmează să facă obiectul unor dezvăluiri de proporții, conform afirmațiilor făcute, duminică sear...

Infiltraţiile în articulaţiile dureroase se repetă la 6 luni sau un an

Infiltraţiile în articulaţiile dureroase se repetă la 6 luni sau un an
În popor umblă vorba că mai nimeni nu scapă de o suferinţă reumatismală. De la bunici, la colegii de serviciu, chiar şi unii de vârstă tânără, se vaită adesea de dureri în articulaţii. Reumatologul...

Incalificabil! DIICOT merge, în cazul “Caracal”, exclusiv pe declarațiile lui Dincă

Incalificabil! DIICOT merge, în cazul “Caracal”, exclusiv pe declarațiile lui Dincă
Galerie Foto Toate probele relevante elucidării cauzei “Caracal”, solicitate, în scris, de către avocatul familiei Măceșanu conducerii DIICOT, care constituie, totodată, și echipa care lucrează la acest dosar, au fost...

Completurile de 5, nule și după alcătuirea din ianuarie 2019. O instanță a desființat tragerile la sorți făcute de Tarcea

Completurile de 5, nule și după alcătuirea din ianuarie 2019. O instanță a desființat tragerile la sorți făcute de Tarcea
Galerie Foto Lovitură devastatoare aplicată de Curtea de Apel Bucureti într-un dosar civil în care protagonistă este controversata judecătoare, exclusă din magistratură, Camelia Bogdan. Instanța a decis ca să anuleze o...

Viaţa de student din Bucureşti

Viaţa de student din Bucureşti
Galerie Foto Independenţă, distracţie, prieteni noi, dezvoltare personală şi profesională, studiu sau, pe scurt, viaţa de student în Bucureşti. Acestea sunt câteva caracteristici specifice, ce se individualizează...

Lobby-iștii anti-Plumb din Parlamentul European și-au finanțat campania electorală tot din împrumuturi pe persoană fizică

Lobby-iștii anti-Plumb din Parlamentul European și-au finanțat campania electorală tot din împrumuturi pe persoană fizică
Galerie Foto Ipocrizie și dublu standard în legătură cu respingerea candidaturii Rovanei Plumb pentru poziția de comisar european pe domeniul Transporturilor. Candidatul român a fost respins de Comisia JURI a Parlamentului...

Soțul Anei Birchall, în agenda pedofilului american Jeffrey Epstein

Soțul Anei Birchall, în agenda pedofilului american Jeffrey Epstein
Galerie Foto În august 2019, miliardarul american Jeffrey Epstein a fost găsit mort în celula sa. Iar presa americană a publicat agenda conținând contactele controversatului miliardar, acuzat de pedofilie, în această agendă...

Partenerul de afaceri al lui Dan Barna, coleg cu nevasta lui Florian Coldea

Partenerul de afaceri al lui Dan Barna, coleg cu nevasta lui Florian Coldea
Publicația bugetul.ro continuă o investigație demarată, anul trecut, de “Jurnalul”, referitoare la afacerile liderului USR, Dan Barna (FOTO), derulate cu statul și descoperă o informație mai mult decât...

Fumătorii şi obezii au risc mai mare de cancer la rinichi

Fumătorii şi obezii au risc mai mare de cancer la rinichi
Cancerul de rinichi - din parenchimul rinichiului, din ţesuturile organului - este forma cea mai violentă din toate formele de cancer ale aparatului renal. Din păcate, cancerul de rinichi este descoperit târziu, în...

Bătaie de joc! Recursul CSM cu privire la gradul lui Kovesi se judecă… peste doi ani și o lună

Bătaie de joc! Recursul CSM cu privire la gradul lui Kovesi se judecă… peste doi ani și o lună
Galerie Foto Secția de Contencios Administrativ de la Înalta Curte de Casație și Justiție, sesizată cu recurs de către Consiliul Superior al Magistraturii, care a atacat hotărârea Curții de Apel București prin care a fost...

Averile prezidențiabililor. Case, terenuri și bani de întors cu lopata

Averile prezidențiabililor. Case, terenuri și bani de întors cu lopata
Galerie Foto 14 candidați au rămas în cursă pentru alegerile prezidențiale din anul 2019, scrutinul cel mai important din toate care alcătuiesc “sezonul electoral” 2019-2020. Deși unele din aceste candidaturi sunt puse,...
Serviciul de email marketing furnizat de