x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

TVR il finanteaza pe Tudor Giurgiu

0
Autor: Dana Andronie Dorian Cobuz 02 Mar 2007 - 00:00
TVR il finanteaza pe Tudor Giurgiu


Seful TVR, Tudor Giurgiu, este legat de o firma care incaseaza bani din institutia pe care o conduce, dar potrivit unor informatii, cateva proiecte cinematografice ale regizorului Tudor Giurgiu vor fi coproduse de Societatea Romana de Televiziune.

  • Cititi si: TVR este in faliment (1 mar 2007)

    Seful TVR, Tudor Giurgiu, este legat de o firma care incaseaza bani din institutia pe care o conduce, dar potrivit unor informatii, cateva proiecte cinematografice ale regizorului Tudor Giurgiu vor fi coproduse de Societatea Romana de Televiziune.

    Replica lui Tudor Giurgiu, presedintele-director general al Societatii Romane de Televiziune, la articolul din ziarul noastru de ieri, "TVR este in faliment", a venit mai devreme decat s-ar fi asteptat oricine. Cu doar cateva minute inainte ca articolul nostru sa devina public, prin aparitia in editia electronica a ziarului, conducerea Societatii Romane de Televiziune a trimis un mesaj electronic tuturor angajatilor si colaboratorilor prin care anunta majorarea cu 6,5 procente a fondului de salarii.

    MARIRE DE SALARII. De altfel, Directia de Comunicare a TVR a trimis in cursul zilei de ieri un asa-numit drept la replica cu privire la articolul nostru. Desi nu se straduieste sa aduca nici o lamurire concreta cu privire la situatia financiara a televiziunii publice, in comunicat se mentioneaza sec situatia descrisa de noi - TVR a ramas fara fonduri, chiar si pentru salarii: "Televizinea Romana a onorat la timp plata salariilor". Subiectul discutiei lansate de noi era lipsa lichiditatilor, grevate de tot felul de proiecte, care ar fi pus institutia in postura de a se imprumuta de la banci pentru a-si achita obligatiile salariale. Cu atat mai surprinzatoare este decizia luata de Tudor Giurgiu miercuri seara, 28 februarie a.c., dupa ora 20:00, aceea de a mari fondul de salarii (!?!) incepand cu 1 martie. Decizia seamana foarte bine cu cea din decembrie, cand angajatii TVR au primit o prima de sarbatori de 7 milioane de lei vechi, in ciuda dificultatilor financiare reclamate. Ambele decizii sunt insa in contradictoriu cu observatiile auditorului independent Deloitte, platit cu 100.000 de euro anul trecut, care a concluzionat ca angajatii Societatii Romane de Televiziune fac contraperfomanta.
    Pierderea dreptului de transmitere a meciurilor din Liga 1 ar fi cea mai vizibila proba a dificultatilor financiare prin care trece TVR.

    TRANSILVANIA LOR. Performantele manageriale ale lui Tudor Giurgiu sunt imposibil de stabilit doar din cifrele care se vehiculeaza pe furis, dar poate ca tocmai aceasta este principala acuza care i se poate aduce presedintelui - director general al SRTv: institutia pe care o conduce a organizat in ultimul an si jumatate peste 100 de proceduri de achizitie, dar acestea nu au fost publicate in mod legal in Monitorul Oficial. Desi se toaca sume imense din bugetul public sau taxele pe care noi, contribuabilii, le achitam direct, in TVR este un mare mister cu privire la achizitiile publice. Si totusi, anumite informatii au reusit sa parvina presei: peste 100.000 de euro s-au dus intr-un an de zile catre Transilvania Film, o societate care comercializeaza dreptul de difuzare pentru filme de productie europeana. Numai ca, Transilvania Film este fosta societate a lui Tudor Giurgiu care, cu cateva zile inainte de a prelua functia publica, i-a schimbat numele din Napoca Film si a incredintat-o oamenilor sai de incredere: Bradea Stefan Alexandru si Toader Antoaneta Amalia (detinatoare a 98 la suta din actiuni). Toader Antoaneta Amalia este coactionar, alaturi de sotia lui Giurgiu, Maria-Oana, la Libra Film, casa de productie care a realizat "Legaturi Bolnavicioase". De altfel, Transilvania Film s-a numarat printre coproducatorii primului lung-metraj realizat de regizorul Tudor Giurgiu, "Legaturi Bolnavicioase". Adica, banii dati de presedintele TVR catre fostii sai parteneri de afaceri (si actualii colaboratori ai sotiei) au ajuns indirect la regizorul Tudor Giurgiu.

    Tudor Giurgiu s-a oferit, in calitate de presedinte TVR, ca institutia pe care o conduce sa asigure Consiliului National al Cinematografiei (CNC) 15/% din veniturile din publicitate ale postului public. Nu e de mirare ca Tudor Giurgiu si firmele conexate cu familia sa au luat de la CNC in 2006 aproape 36 de miliarde de lei vechi (peste un milion de euro). Banii au fost primiti de Libra Film si Hai-Hui Entertaiment, firmele doamnei Giurgiu, pentru cinci proiecte cinematografice, iar surse din TVR ne-au declarat ca Societatea Publica de Televiziune va deveni coproducator a trei dintre aceste proiecte. Iar la sectiunea de proiecte de dezvoltare lung metraj fictiune, firma Hai-Hui Entertaiment a obtinut 112 milioane de lei vechi pentru filmul "Maria Apassionata". Pentru doar doua pagini frumos printate, firma sotiei lui Tudor Giurgiu a primit atatea milioane!

    CHELTUIELI NEJUSTIFICATE. TVR a alocat peste 10,2 milioane de lei vechi (aproximativ 3 milioane de euro) pentru productiile externe realizate anul trecut de casele de productie independente, au declarat miercuri, 28 februarie, pentru NewsIn, reprezentanti ai Departamentului de Comunicare al SRTv. Potrvit unei declaratii a Irinei Radu, fost director TVR1, societatea publica de televiziune a alocat peste 45 la suta din buget anul trecut pentru productii independente. Cu toate ca a incredintat o buna parte din spatiul publicitar unor producatori independenti, TVR nu a facut nici o restructurare si plateste 3.300 de oameni.

    O alta cheltuiala uluitoare este aceea a platii invitatilor la emisiuni. Participarea la emisiuni este renumerata de televiziunea publica, se pare, pentru jurnalistii invitati la diverse emisiuni pentru a-si da cu parerea. O practica care ar urma sa se reflecte, indirect, foarte bine in prezentarea activitatii institutiei publice in ziarele private. Conform presedintelui Tudor Giurgiu, doar anumiti jurnalisti sunt platiti: cei care au prestatii de o complexitate mai mare!?!

    ULTIMA ORA O serie de informatii de ultima ora venite din interiorul institutiei converg spre a intregi un tablou mult mai sumbru decat cel descris in ancheta noastra. De aceea vom continua investigatiile noastre in TVR privind cheltuirea banilor publici.

    INTREBARI LA CARE ASTEPTAM RASPUNS DIN PARTEA TVR
  • Ce s-a intamplat, in ultimii doi ani, cu banii proveniti din SMS-urile publicate cu ocazia a diverse productii TVR?
  • Care au fost pierderile aduse TVR-ului de productia "La urgenta", serial ale carui costuri s-au ridicat de la episod la episod la sume de la 40.000 de euro, pana la 90.000 de euro?
  • Este adevarat ca un jurnalist invitat primeste 100 de euro pentru fiecare aparitie la postul public?
  • Care este programul de investitii al Televiziunii Romane?
  • Televiziunea publica ataca

    Dreptul la replica transmis de TVR tradeaza in primul rand mentalitatea profund viciata care guverneaza managementul acesteia.

    Jurnalul National a inceput investigatia privind situatia financiara a TVR, avand drept unic interes soarta banului public din care este sustinuta institutia din Dorobanti.

    Am publicat anterior zeci de anchete jurnalistice avand acest subiect, astfel incat articolul "Televiziunea Romana in faliment" se inscrie intr-o arie tematica obisnuita cititorilor nostri. Asadar, nu putem accepta insinuarea pe care o face dreptul la replica, trimitand actiunea ziaristilor nostri care au scormonit prin bugetul TVR spre interese de trust, comerciale si politice. Manevra conducerii TVR are, in acest context, efect de bumerang, fiind exact imaginea in oglinda a televiziunii publice implicata recent in cazuri flagrante de manipulare a publicului. Cu audienta la pamant, cu o credibilitate erodata de numeroasele derapaje si siluiri ale bunului-simt si ajunsa vaca buna de muls pentru membrii unei camarile construite in jurul directorului general, pe TVR se poate citi din toate unghiurile un singur cuvant: FALIMENT. Nu numai economic, ci si moral.
  • Jurnalul National

    Comentariile sefului SRTv

    ROMPRES FOTO
    OBLIGATIE. Tudor Giurgiu trebuie sa dea socoteala Parlamentului
    In urma articolului "Televiziunea Romana este in faliment", publicat de Jurnalul National, in editia din data de 1 martie 2007, va transmitem, in temeiul art. 69 si al art. 70 din Legea presei nr. 3/1974, precum si al Codului deontologic al jurnalistului, urmatorul drept la replica in aceleasi conditii ca si publicarea articolului la care facem referire: "

    Articolul intitulat «Televiziunea Romana» publicat in Jurnalul National din data de 1 martie 2007, cuprinde, pe langa tonul tendentios, o serie de inventii si afirmatii mincinoase legate de situatia financiara a TVR si de activitatea institutiei sau a conducerii. Ne surprinde ca publicatia care se lauda cu audienta cea mai mare, la categoria publicatii serioase in randul cititorilor din Romania, practica un tip de jurnalism de tip senzationalist si total neconform cu realitatea. Sa explicam:

    1. Falimentul este, potrivit DEX, Bucuresti - 1998, situatia de insolvabilitate in care se afla un comerciant, un industrias etc., declarata de o instanta judiciara. Ca urmare, afirmatia nu are nici o legatura cu situatia financiara a TVR.

    2. Televiziunea Romana a onorat la timp plata salariilor. Ieri (28 februarie 2007) a fost virat pe cardurile angajatilor avansul lunii februarie, conform graficului normal de plati.

    3. TVR nu a apelat pana in prezent la nici un imprumut bancar. Nici pentru plata salariilor, nici pentru a onora alte obligatii financiare. TVR nu exclude posibilitatea apelarii la credite bancare in viitorul apropiat, pentru demararea unor investitii sau pentru retehnologizare si nu vedem de unde atata ura de tip proletcultist fata de ideea creditului. Toate companiile mari apeleaza la credite cand au diferite nevoi de dezvoltare, inclusiv companiile de media.

    4. TVR detine in continuare drepturile de difuzare pentru Formula 1, plata catre detinatorul licentei s-a facut in termenul prevazut in contract. Drepturile pentru difuzarea productiilor companiei Walt Disney sunt la TVR si nu sunt pe cale de a fi pierdute.

    5. Tudor Giurgiu este doar asociat intr-o firma care face exploatarea si managementul unor sali de cinema, ca urmare nu le detine, ceea ce este perfect legal si nu reprezinta nici un conflict de interese.

    6. Firma Format Factory care apartine Ioanei Moldovan produce doar emisiunea "Lumea citeste" pe TVR 1.

    7. Contravaloarea unei editii a emisiunii invocate este de 4.687 de euro pe editie, acest cost incluzand si cesiunea de drepturi patrimoniale de autor si conexe pe durata contractului pentru 5 ani si un numar nelimitat de radiodifuzari pe teritoriul Romaniei si in afara tarii. In plus, TVR mai plateste pentru aceasta emisiune 48,20 euro, reprezentand cheltuieli cu casetele, recuzita si telefonul.

    8. Emisiunea «Dis de seara» este o coproductie TVR-REC PRODUCTION la care TVR contribuie cu recuzita, telefoane, echipa editoriala: un producator, un sef productie, un redactor, secretar de redactie + echipa tehnica si artistica a studioului, 50% contravaloarea premiilor oferite in cadrul emisiunii; figuratie, casete etc. REC PRODUCTION contribuie cu trei reporteri, doi operatori, doi monteuri, un producator, doi realizatori/prezentatori, doi co-prezentatori. Costul emisiunii este 4.000 de euro pe editie plus cheltuieli directe de 216,76 euro pe editie.

    9. TVR nu a ahizitionat niciodata computere marca Macintosh. Exista anumiti angajati ai TVR care lucreaza pe astfel de echipamente, dar pe care si le-au achizitionat singuri.

    10. TVR nu a achizitionat niciodata licente de film de la compania Libra Film si nici nu exista contracte in curs de negociere cu aceasta. Cu compania Transilvania Film, TVR a incheiat doua contracte de achizitii de filme (unul in 2005 si unul in 2006), la preturi similare cu cele achizitionate de la alte companii distribuitoare de film nationale sau internationale, iar suma totala platita de TVR in 2006 reprezinta 0,69% din totalul bugetului alocat pentru licente de film in 2006 si cea mai mica valoare achitata unei companii de distributie din Romania care activeaza pe piata locala si care are relatii comerciale cu TVR.

    11. Presedintele - director general al TVR are un aparat de lucru format din cinci consilieri, iar fondul de salarii pentru acestia este de 10.083 E/luna (brut, adica sunt incluse in aceasta suma si obligatiile la bugetul de stat).

    12. Televiziunea Romana a organizat in perioada iulie 2005-martie 2007 aproximativ 110 licitatii publice; in plus au mai fost numeroase proceduri de comparatii de oferte.

    Tudor Giurgiu a fost presedinte de comisie in cadrul a cinci licitatii/proceduri, considerand ca sunt de importanta majora pentru institutie:
  • Achizitionarea de servicii de gestionare si vanzare a spatiului publicitar (Licitatie deschisa).
  • Servicii de planificare, creare si plasare a mijloacelor publicitare (campanii marketing pentru lansarea grilei de primavara/vara TVR 1; licitatie deschisa).
  • Servicii de planificare, creare si plasare a mijloacelor publicitare (campanii marketing pentru lansarea grilei de primavara/vara TVR 2; licitatie deschisa);
  • Concurs concept scenografic stiri. A fost la deschiderea ofertelor si a fost ulterior inlocuit de o alta persoana din TVR.
  • Realizare pachet grafic al site-ului TVR. Cerere de oferta.

    13. Costul unei ore de desen animat este sub 3.000 euro/ora. Poate doar un lung metraj sa ajunga la suma vehiculata de Jurnalul National. Consideram ca articolul publicat de Jurnalul National la data de 1 martie 2007 reprezinta o grava prejudiciere a imaginii TVR. Intelegem interesele de trust si comerciale (poate uneori si politice) carora trebuie sa se supuna aceasta publicatie, dar nu intelegem sa acceptam denigrarea, calomnierea si decredibilizarea Televiziunii Romane din aceste motive.

    Ne intrebam daca prezenta recenta in pozitii de conducere in trustul Intact (confirmata de cateva surse) a Doamnei Sabina Petre, fost director economic al TVR, demisa de catre actuala conducere a Televiziunii Romane pe motive disciplinare si aflata in prezent sub urmarire penala de catre Parchet pentru savarsirea infractiunilor de inselaciune, delapidare si fals in inscrisuri sub semnatura privata, nu are legatura cu retorica pseudo-comunista a acestui articol, similara cu aceea a multor anonime si mesaje obscure transmise pe diverse cai in media, in perioada ulterioara demiterii doamnei Petre.

    Regretam ca articolul ne dezvaluie o lipsa totala de profesionalism si o ignorare a elementarelor norme de deontologie jurnalistica. Recomandam redactorilor Jurnalului National sa solicite informatiile de care au nevoie Televiziunii Romane si sa nu se bazeze pe cele oferite de surse indoielnice, unele urmarite penal tocmai pentru inselaciune si fals.

    Primim la redactie

    "Va semnalez publicarea, in Jurnalul National de joi, 1 martie, a unor informatii inexacte despre situatia din TVR. Sunt erori care ma calomniaza. Le rectific: Ioana Moldovan produce, prin firma "Format Factory", o singura emisiune in TVR - si nu sase, asa cum gresit scrie ziarul.

    Emisiunea "Lumea citeste" are costuri de productie mult sub cei 8.000 de euro amintiti in mod gresit in ziar. Mai mult, "Lumea citeste" a intrat in grila TVR dupa ce a fost selectata printr-un concurs public de proiecte. Ioana Moldovan prezinta, tot la TVR, emisiunea "Stele de cinci stele", incepand cu ianuarie 2003, format in care nu e implicata ca producator. In acest moment, firma "Format Factory" se afla in faza de finalizare a negocierilor pentru o alta coproductie cu TVR si mai produce inca patru formate TV pentru alte televiziuni."
  • Ioana Moldovan
  • Citeşte mai multe despre:   special,   jurnalul,   national,   tudor,   film,   romăne,   articolul,   giurgiu,   firma,   situaţia,   televiziunea

     

    Ştiri din .ro















    PUBLICITATE
     





    Mai multe titluri din categorie

    Înalta Curte refuză să spună unei instanțe cum și dacă să anuleze interceptări ilegale efectuate de SRI

    Înalta Curte refuză să spună unei instanțe cum și dacă să anuleze interceptări ilegale efectuate de SRI
    Înalta Curte de Casație și Justiție, prin Completul privind Dezlegarea unor Chestiuni de Drept, refuză să stabilească modul și momentul la care, într-un proces penal, se poate pronunța asuptra nulității...

    Cum să devii „liderul haitei”

    Cum să devii „liderul haitei”
    Tudor Tim Ionescu – coach, speaker și consultant – ne propune ceva inedit pentru a avea succes în afaceri, dar şi în viaţa de zi cu zi. A extras şapte strategii învăţate din dresaj şi le-a sintetizat...

    Fracturile sunt mai grave când osul se rupe în apropierea articulaţiilor

    Fracturile sunt mai grave când osul se rupe în apropierea articulaţiilor
    Apariţia endoscopiei în articulaţii, acea artroscopie, a salvat meniscul agresat din genunchi, nu se mai scoate tot meniscul, se poate repara, se coase şi continuă să-şi îndeplinească misiunea de amortizor....

    “Clasatoarea-șefă” a lui Dan Barna de la DNA Alba, scoasă la pensie de Klaus Iohannis

    “Clasatoarea-șefă” a lui Dan Barna de la DNA Alba, scoasă la pensie de Klaus Iohannis
    Galerie Foto La nici două săptămâni de la consumarea alegerilor prezidențiale, președintele reales al României, Klaus Iohannis, a scos-o la pensie pe procuroarea care a închis, cu clasare, dosarul în care este implicat lider...

    Legislativul este vinovat pentru audierile-maraton din dosarele penale

    Legislativul este vinovat pentru audierile-maraton din dosarele penale
    Galerie Foto Moartea fulgerătoare a cunoscutului avocat Ernest Andrei Moldoveanu a îndurerat întreaga breaslă juridică și nu numai, după ce o carieră de 47 de ani în instanțele de judecată a fost spulberată într-o fracț...

    Dr. Denisa Zaharia: „Anomaliile dentare pot fi tratate la orice vârstă”

    Dr. Denisa Zaharia: „Anomaliile dentare pot fi tratate la orice vârstă”
    Dinţii strâmbi, înghesuiţi sau, dimpotrivă, foarte distanţaţi se numără printre problemele stomatologice cel mai frecvent întâlnite nu doar în rândul copiilor, ci şi în cel al adulţilor. Jena de a purta...

    SIIJ, decapitată oficial. Adina Florea renunță la funcția pe care a câștigat-o prin concurs

    SIIJ, decapitată oficial. Adina Florea renunță la funcția pe care a câștigat-o prin concurs
    Galerie Foto Adina Florea, procurorul care a fost blocat de Klaus Iohannis să acceadă la conducerea Direcției Naționale Anticorupție și a cărei numire în funcția de procuror-șef al Secției pentru Investigarea...

    Orban și soția n-au mâncat, n-au băut și au mai pus bani ca să-și achite datoriile

    Orban și soția n-au mâncat, n-au băut și au mai pus bani ca să-și achite datoriile
    Galerie Foto În fix a treizecea zi prevăzută de lege, prim-ministrul Ludovic Orban și-a publicat declarația de avere și declarația de interese pe site-ul Guvernului României. Din primul document rezultă că în ultimul an...

    Drepturile omului, folosite politic și electoral. “Alba-neagra” cu recursul compensatoriu

    Drepturile omului, folosite politic și electoral. “Alba-neagra” cu recursul compensatoriu
    Galerie Foto Dacă în 2017 PNL și USR îmbrățișau cu toată convingerea proiectul de lege cu privire la instituirea recursului compensatoriu, astăzi Guvernul Orban era cât pe ce să-și asume răspunderea pentru abrogarea...

    După Kovesi, și Liviu Dragnea primește termen la ÎCCJ pentru sfârșitul anului 2021

    După Kovesi, și Liviu Dragnea primește termen la ÎCCJ pentru sfârșitul anului 2021
    Înalta Curte de Casație și Justiție lovește din nou. Recursul instanței supreme împotriva unei hotărâri de anul trecut, emisă de Curtea de Apel București, într-un dosar plecat de la o sesizare a fostului...

    Pastrama, murăturile şi afumăturile favorizează gastritele

    Pastrama, murăturile şi afumăturile favorizează gastritele
    A fost o vreme în care s-a făcut un exces de diagnostice în suferinţele digestive, lumea vorbea des de dischinezie biliară, de colite, de gastrite. Apariţia examenului endoscopic a adus lumină în acest capitol. P...

    Revoluția judecătorilor. Magistrații se opun reinstaurării abuzurilor în justiție

    Revoluția judecătorilor. Magistrații se opun reinstaurării abuzurilor în justiție
    Galerie Foto Cele mai importante instanţe din România au răspuns inițiativei ministrului Justiției, Cătălin Predoiu, la întrebarea acestuia dacă Secția pentru Investigarea Infracțiunilor din Justiție ar trebui să fie...

    Elena Udrea, război în „paradisul termal”

    Elena Udrea, război în „paradisul termal”
    Galerie Foto Înaintea turului al doilea al alegerilor prezidențiale, Elena Udrea a notificat administratorul judiciar al stațiunii termale Băi Boghiș, aflată în insolvență, să o radieze din tabelul creditorilor pe...

    ÎCCJ a menținut închisoarea de 4 ani aplicată Alinei Bica de un complet de 3 nelegal constituit

    ÎCCJ a menținut închisoarea de 4 ani aplicată Alinei Bica de un complet de 3 nelegal constituit
    Completul de 5 judecători de la ÎCCJ nou învestit, după ce Curtea Constituțională a decis că precedentul complet care a condamnat-o la 4 ani de închisoare cu executare a fost constituit ilegal, a menținut,...

    Manipulările care au condus la rezutatul alegerilor din 24 noiembrie și planul lui Iohannis pentru a-și păstra avantajul

    Manipulările care au condus la rezutatul alegerilor din 24 noiembrie și planul lui Iohannis pentru a-și păstra avantajul
    Galerie Foto Scorul uriaș cu care Klaus Iohannis a câștigat, duminică, al doilea mandat de președinte al României este rezultatul unei campanii agresive îndreptate împotriva PSD, încă din 2015, când a preluat, pentru...
    Serviciul de email marketing furnizat de