x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Sport Sporturi Andy Schleck e şeful!

Andy Schleck e şeful!

de Sorin Anghel    |    13 Iul 2010   •   00:00
Andy Schleck e şeful!
Sursa foto: /REUTERS

Corespondenţă din Saint Jean de Maurienne – Franţa



Luxemburghezul Andy Schleck este noul purtător al tricoului galben. Contador este la de 41 secunde în spatele său. Australianului Cadel Evans nu îi prieşte culoarea galbenă. Rutierul de la BMC a pierdut şefia clasamentului general după etapa de ieri, desfăşurată între Morzine – Avoriaz şi Saint Jean de Maurienne, pe o distanţă 204,5 kilometri. Campionul mondial a fost dezbrăcat de tricoul galben cu 40 de kilometri înainte de final, atunci când a rămas în urma plutonului în care se mai aflau urmăritorii săi, Andy Schleck şi Alberto Contador. Imediat, cei doi au declanşat atacul, despărţinându-se de restul rutierilor.

Rutierul de la Saxo Bank a încercat câteva evadări, numai că adversarul său nu s-a lăsat surprins, mai ales că a beneficiat şi de ajutorul celorlalţi spanioli de pe traseu, care l-au alimentat cu apă pe rând cu apă. Practic, bătălia cea mare s-a dat pe Col de la Madeleine, atunci când s-a pedalat până la 2.000 de metri altitudine. Ieri, în Franţa, până şi vacile au urmărit Marea Buclă. Ascensiunea către cea mai grea căţărare din Alpi a început încă de la Albertville. Ultimii 5 kilometri au fost de-a dreptul inumani, mai ales că s-a trecut de la o zonă împădurită la un gol alpin unde a învăţat să schieze Jean Baptiste Grange, câştigătorul din 2009 al Globului de Cristal la Slalom. Schleck şi Contador au trecut împreună vârfului muntelui, vrând parcă să dovedească că ei vor fi actorii principali de acum înainte. Nedespărţiti au fost până la Saint Jean de Maurienne, luxemburghezul fiind acum noul purtător al tricoului galben. Etapa a fost câştigată de francezul Sandy Casar, de la FDJ.

Marea Buclă este o afacere pentru fiecare localitate străbătută. În câteva zile se va pedala pe lângă Grenoble, un oraş puternic industrializat, situat la poalele Alpilor. Nivelul de poluare este atât de mare încât pe autostrada din jur nu ai voie să circuli cu mai mult de 70 km/h. Aşa vor francezii să salveze dispariţia gheţarilor. Primii care speculează prezenţa Le Tour sunt hotelierii. Dacă la un stabiliment de două stele plăteşti în mod obişnuit 25 de euro pe noapte, acum nu găseşti nimic mai jos de 77 de euro. Şi asta fără mic dejun, undeva într-o zonă cu fabrici ce îţi dau impresiă că fac mai mult zgomot decât producţie în sine. Cam aşa stau lucrurile în toate oraşele din vecinătatea traseului, motiv pentru care mulţi turişti care urmăresc Le Tour preferă să doarmă în campinguri. În această perioadă, când se pedalează pe lângă graniţa cu Elveţia, multă lume înnoptează în Ţara Cantoanelor. Acolo, hotelierii practică promoţii tocmai în ideea de a le “fura” francezilor din turişti. Acelaşi lucru se va petrece şi în Pirinei. Hotelurile de trei şi patru stele din nordul Spaniei au preţuri mai mici decât motelurile din Franţa.

Pentru femei, Andorra, o destinaţie de cumpărături foarte ieftine, este la numai două ore de mers cu maşina. Iar dacă ai la dispoziţie un Renault Koleos precum cel folosit de Jurnalul Naţional la Turul Franţei, orice distanţă poate fi străbătută mult mai uşor. Cutia de viteze automată şi motorul de 2000 de centimetri cubi se distrează pe orice drum. Astăzi are loc etapa a zecea, cu plecarea din Chambery şi sosirea la Gap.

×