x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Pedro & Michael

0
Autor: Victor Ciutacu 28 Iun 2009 - 00:00

Două figuri marcante domină televiziunile americane în această perioadă. Sunt peste tot, vânaţi, adulaţi sau detestaţi, disecaţi, sunt oamenii momentului, pe spinarea cărora industria entertainmentului face sute de mi­lioane de dolari.



Primul dintre ei se numeşte Pedro Martinez. Un malac latino la vreo sută şi ceva de kile, lăţos, cu faţă brăzdată de un vărsat de vânt netratat la timp, individul cu pricina se ocupă cu baseball-ul. Aruncă iscusit mingiuca pentru New York Mets, echipa adulată în metropolă şi care are propriul canal tv, stare de fapt care-i îndeasă în conturi o căruţă de milioane de dolari pe an doar din sa­lariu. Lucru demn de remarcat, marea vedetă nu şi-a renegociat contractele în euro, lucru care ar trebui să ateste sănătatea economiei americane.

Unde întorci capul, de la orice ecran tv şi până-n ultimul magazin de suveniruri din China Town, Pedro Martinez e peste tot. Ştiri cu noul bulgăre de aur al Americii, tricouri cu numele şi numărul sau pe spate, o imensă industrie publicitară se învârte în jurul marelui aruncător. Mi-am dat seama cât este de adulat în momentul în care, în timpul unui conflict pe teren cu un rival alb, imensa majoritate albă a stadionului s-a ridicat instantaneu în picioare, scandând din toţi rărunchii „Pedro, Pedro!".

Cel de-al doilea erou al mediei americane se numeşte Michael Jackson. Omul care a dominat cu autoritate Billboard-ul, care a spart toate barierele, artistul complet, bogătaşul făcut din muzică, a ajuns azi o epavă, care cheltuieşte cu 20-30 milioane USD pe an mai mult decât câştigă. Soarta sa stă în mâinile juraţilor, care trebuie să hotărască dacă ghiduşiile sale sexuale cu copiii îl fac au ba pasibil de a înfunda puşcaria.

Dezbateri fără de sfârşit - în care-şi dau cu parerea analişti economici şi de show-bizz, reverenzi ca Jesse Jackson, specialişti în viaţa vedetelor, colecţionari de suveniruri care speră să vândă bine după pronunţarea sentinţei, în general o întreagă faună care se hrăneşte din seva cadavrului încă pulsând - încearcă să lămurească o serie de probleme globale ale omenirii.

E falit megastarul? Poate suporta detenţia într-o celulă cât o garsonieră decentă din RomâniaĂ Ce se va alege de toată imaginea sa şi de imperiul construit în eventualitatea unui verdict negativ în procesul care ţine cu sufletul la gură toată AmericaĂ Cu excepţia faptelor că activele megastarului pop (600 milioane USD) depăşesc binişor datoriile imediate (250 milioane USD), că Bank of America a cesionat către un fond privat de investiţii creanţa pe care o avea asupra lui, ca Macaulay Caulkin (puştiul-minune din seria „Singur acasă", la care, de asemenea, a avut bucurii Michael) a împuşcat doi ani cu suspendare pentru că a tras pe nas şi a apărut matol în public, nimic nu-i sigur.

Cu siguranţa însă, indiferent de verdictul procesului lui Michael sau de evoluţia carierei lui Pedro, industria americană de ştiri şi talk-show-uri nu va intra în şomaj. Se pregăteşte intens, deja, să intre-n vâltoare Natalee Holloway, o adolescentă răpită dintr-un club de noapte în Aruba, unde probabil se pregătea intens pentru partidele de scuba diving de a doua zi.

(articol apărut în Jurnalul Naţional în iunie 2005)
Citeşte mai multe despre:   michael jackson,   pedro

Ştiri din .ro















PUBLICITATE
 



Serviciul de email marketing furnizat de