x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Santa, de la Coca-Cola la Bergenbier

0
Autor: Eliza Dumitrescu 15 Dec 2007 - 00:00
Santa, de la Coca-Cola la Bergenbier


Tot mai mult un icon al societăţii de consum intr-o perioadă in care frenezia consumistă atinge apogeul, Santa Claus şi corespondentul său romănesc, Moş Crăciun, care ii calcă din ce in ce mai mult pe urme, au surse mitologice.

Tot mai mult un icon al societăţii de consum intr-o perioadă in care frenezia consumistă atinge apogeul, Santa Claus şi corespondentul său romănesc, Moş Crăciun, care ii calcă din ce in ce mai mult pe urme, au surse mitologice.

Santa a preluat atribute ale unor figuri din imaginarul colectiv religios. Sfăntul Nicolae, Sfăntul Vasile cel Mare, Ded Moroz (sursa rusească a comunistului Moş Gerilă) ori germanul Vaterchenn Frost au in comun ideea de a dărui in perioada sfărşitului de an, iar atributele fizice (barba albă, lungă, haina roşie, ghetele de blană) par a proveni de la Ded Moroz. Imaginea Moşului a cunoscut o sinteză importantă şi un proces de amplă răspăndire o dată cu desenele graficianului american Thomas Nast in secolul al XIX-lea. Apoi, in secolul al XX-lea, Coca-Cola a inceput prin a utiliza intens reclame cu un Moş creionat de artistul Haddon Sundblom, care a dus mai departe imaginea impusă de Nast. De-a lungul timpului au existat voci care l-au contestat pe Santa ori ca "goblin păgăn" (clericul Paul Nedergaard in 1958), ori ca imagine a unei atitudini prea materialiste (diverse reacţii ale bisericilor creştine).

Ideea că Santa Claus este o invenţie a Coca-Cola e doar o legendă, brandul fiind doar cel care a recurs inspirat la această asociere şi cel care a impus o imaginea-standard a Moşului.

După Coca-Cola, probabil că nu există brand care să nu fi folosit la un moment dat in perioada Sărbătorilor de iarnă această imagine in comunicare. Proliferarea moşuleţilor incepe de la sfărşitul lui noiembrie mai nou, şi figura jovială e de regăsit pe pungile de plastic branduite, in vizualurile şi spoturile audio ale mărcilor. Cum era de aşteptat in calupurile publicitare ale momentului, avem de-a face cu o inflaţie a figurii lui Santa.

CAMPANIE SOCIALĂ. Amuzant este spotul la Bergenbier semnat de McCann Erickson. Camera goală in aşteptarea Moşului realizează un moment de suspans. Capul de ren se incadrează firesc in ambianţă, urmănd ca finalul să dezvăluie accidentul Moşului consumator de bere cu alcool. Fără un risc major de a afecta imprevizibilul, poate ar fi fost mai bine ca zidul din care răsare capul renului să prezinte mai multe urme ale coliziunii. Asumarea firescului are uneori mai multă greutate decăt recursul la o anume cosmetizare de dragul efectului cu orice preţ. Alexandru Dumitrescu, Associate Creative Director la McCann Erickson a declarat despre campanie: "De Crăciun nu prea poţi aborda o temă socială in tonul obişnuit al majorităţii campaniilor de gen. Noi am incercat o abordare cu impact vizual şi insight emoţional, care totuşi să nu le strice oamenilor Sărbătorile".

O cameră virtuală care să il aştepte pe Moş este ideea creativă a jocului de pe site-ul Proges. Site-ul pune la dispoziţia vizitatorilor elemente decorative virtuale. Campania se va incheia cu premierea celei mai reuşite camere. "Prin acţiunea Camera de Crăciun Proges, traficul pe site a crescut cu peste 150%, şi această rată este in ascensiune. In week-end, de exemplu, traficul a crescut de trei ori peste medie. Numărul de persoane inscrise la concurs a ajuns la 1.000 şi este in creştere, copiii mai au la dispoziţie o săptămănă pentru a pregăti «Camera» pentru Moş Crăciun, deoarece campania se desfăşoară in perioada 1-17 decembrie", a declarat Annamaria Anton-Bako, director Marketing la Proges. "Este o campanie de imagine. Vrem să asociem produsele noastre cu căldura căminului de Sărbători. Targetul nostru este reprezentat de familiile tinere (25-40 ani) care investesc in propria casă. Avem o abordare mai puţin «intruzivă», vrem să ne adresăm clienţilor noştri prin joc, şi nu prin oferte speciale", a explicat Annamaria Anton-Bako. Proges e o companie specializată in distribuţia de materiale de amenajări interioare. La un joc de sezon pe site-ul propriu a recurs şi Provident, parte a International Personal Finance, un lider internaţional in furnizarea de credite de consum. "10% din traficul de pe site este reprezentat de vizitatorii joculeţului. Jocul «Bulgăraşul» va fi online pănă la 31 decembrie inclusiv. Pănă in prezent, numărul de persoane inscrise in concurs este de 1.500", ne-a declarat Adriana Sărbu, Digital Media & Consumer PR Supervisor la Provident.

eliza.dumitrescu@jurnalul.ro

Brandul şi felicitarea

"Nu avem atăt de multe cereri pentru felicitări electronice căte am putea face, şi oricum cele care există nu folosesc nici pe departe potenţialul tehnologiilor online. Majoritatea clienţilor işi doresc felicitări tipărite şi cel mult vor şi o variantă electronică - de cele mai multe ori o simplă declinare a vizualului din print. Puţine sunt proiectele care folosesc specificul internetului intr-o măsură mai mare decăt ataşarea unei imagini la un e-mail. Un proiect interesant au fost felicitările făcute pentru noi (Speed Promotion) anul trecut, care trimiteau la un site dedicat momentului - www.sorcova.ro. Felicitările sunt proiecte de creaţie ca oricare altele - există un brief, lucrează o echipă art + copy care realizează două-trei variante iniţiale care se propun clientului. In funcţie de feed-back-ul primit se operează modificări şi se ajunge la varianta aprobată de client. Bineinţeles că valorile brandului trebuie intotdeauna respectate, dar, in cazul felicitărilor electronice, ne mai permitem mici devieri" - Dorin Boerescu, Managing Partner Speed Promotion.

Citeşte mai multe despre:   sufletul comertului,   santa

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 





Mai multe titluri din categorie

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini

O pisică a supravieţuit după ce a parcurs 60 km blocată sub capota unei maşini
O pisică din Marea Britanie a suferit răni grave însă a reuşit să supravieţuiască după ce a parcurs peste 60 de kilometri blocată sub capota unei maşini, relatează duminică Press Association. Pisica...

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum

Trei recorduri mondiale pentru o sticlă de parfum
O companie din Dubai a prezentat o sticlă de parfum încrustată cu peste 3.500 de diamante şi care deţine trei titluri mondiale omologate de Guinness World Record, relatează UPI. Guinness a confirmat că sticla...

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic

Record mondial de lectură colectivă stabilit în Mexic
Jumătate de milion de elevi de la şcolile secundare din nord-estul Mexicului au stabilit vineri un nou record mondial de lectură colectivă, citind simultan un pasaj din cartea 'México Insurgente', a ziaristului...

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea

Gesturile prin care câinii și pisicile își arată afecțiunea
Iubirea și loialitatea animalelor de companie este una cu adevărat specială, iar acestea merită să primească aceleași lucruri din partea noastră. Dacă vrei să înțelegi gesturilor prin care animalul tău...

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui

10 reguli ale unui bunic pentru viitorul iubit al nepoatei lui
O femeie in Scoţia a făcut publică o listă făcută de bunicul ei, care conţine 10 reguli pe care un pretendent trebuie să le respecte pentru a putea fi iubitul nepoatei lui, notează Daily Mail. Amie...

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore

Un tânăr a devenit milionar pentru câteva ore
Un tânăr în vârstă de 18 ani, din Belfast, a devenit milionar, pentru câteva ore, după ce a găsit 8.9 milioane de lire în contul său bancar, notează indy100. Dane Gillespie a primit 8.9 milioane de lire...

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă

Un tânăr din Germania a furat o mașină pentru a ajunge mai repede la toaletă
Un drum scurt până la toaletă a avut consecinţe grave pentru un tânăr de 18 ani care făcea jogging într-o localitate din centrul Germaniei, relatează agenţia DPA citând un anunţ al...

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi

Bucuria de a dărui durează mai mult decât satisfacția de a primi
Nivelul de fericire al oamenilor care obişnuiesc să ofere se menţine constant, sau scade într-un ritm mult mai lent, spre deosebire de situaţia în care ei ar fi beneficiarii darurilor respective, conform concluziil...

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite

Copiii fac mii de lire pe piața neagră de pe urma jocului Fortnite
Copiii fac mii de lire pe săptămână într-o rețea mondială de hacking construită în jurul jocului Fortnite. Conform BBC, vârstele lor sunt și de 14 ani. 20 de hackeri au spus că fură conturi online...

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump

Un amfibian orb, care își îngroapă capul în nisip, a fost numit după Donald Trump
 Un amfibien orb, care obișnuiește să își îngroape capul cu nisip, a fost numit după Donald Trump, ca răspuns la comentariile sale privind schimbările climatice, scrie...

Un nou record mondial: 126 de ore de dans

Un nou record mondial: 126 de ore de dans
O adolescentă de 17 ani din Nepal a dansat timp de 126 de ore consecutiv pentru a intra în Cartea Recordurilor Guinness la categoria ''cel mai lung maraton de dans susţinut de o singură persoană'', informează...

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”

Amazon, acuzat că a „ruinat Crăciunul”
Amazon a fost ținta criticilor în această perioadă apropiată de sărbători, clienții afirmând că gigantul „ruinează” ziua cea mare a copiilor, notează Daily Mail. Gigantul a...

O cafenea din Melbourne, asaltată de recenzii negative, după ce numele său a apărut într-un examen

O cafenea din Melbourne, asaltată de recenzii negative, după ce numele său a apărut într-un examen
Proprietara unei cafenele din Melbourne ia în calcul acţionarea în justiţie a instituţiei care gestionează sistemul de educaţie australian, după ce un local fictiv cu un nume asemănător a fost menţionat...

Un bărbat a descoperit că este înșelat cu ajutorul Google Maps Street View

Un bărbat a descoperit că este înșelat cu ajutorul Google Maps Street View
Un bărbat a descoperit că soția sa este infidelă, după ce a intrat pe Google Maps Street View și a descoperit o fotografie cu aceasta și amantul ei.  Google Maps Street View a surprins o imagine cu un...

Infidelitate descoperită prin intermediul Uber

Infidelitate descoperită prin intermediul Uber
O femeie căsătorită din Colombia şi amantul ei au fost prinşi după ce au chemat un Uber pentru a merge la un motel, însă şoferul era chiar soţul femeii, scrie Newsweek. Identificată doar sub numele de...
Serviciul de email marketing furnizat de