x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Copiii români, afectați de închiderea școlilor. Elevii au simțit furie, tristețe, plictiseală

Copiii români, afectați de închiderea școlilor. Elevii au simțit furie, tristețe, plictiseală

22 Iul 2020   •   14:10
Copiii români, afectați de închiderea școlilor. Elevii au simțit furie, tristețe, plictiseală
Sursa foto: bodnarchuk/Getty Images/iStockphoto

Pandemia de coronavirus a dus la închiderea școlilor și continuarea învățământului online. Însă acest fapt a avut efecte negative asupra progresului educațional al elevilor și l echilibrului lor emoțional, după cum reiese din studiul „Impactul crizei COVID-19 şi al carantinei asupra copiiilor din România”, realizat de Organizaţia Salvaţi Copiii.

Învățământul online

72,8% dintre elevi au participat la toate cursurile online, 21,5% doar la unele materii, 4,1% foarte rar, iar 1,6% deloc. 

Deși procentul celor care au continuat să învețe este îmbucurător, 72% au folosit telefonul mobil și doar 42,3% laptopul, iar 5,1% tableta. Motivul se regăsește în faptul că aproape 47% dintre copii nu au avut acces la computer.

Pentru 40,8% dintre elevi temele au rămas la fel, 36,6% consideră că fost mai grele, 16,9% au spus că au fost mai simple.

Peste 50% dintre școlari au manifestat dependență crescută față de mediul online, ceea ce i-a expus la conținuturi agresive și fake news.

Totodată, 19,1% dintre copii şi-ar fi dorit să primească mai mult ajutor din partea profesorilor, 5,1% să fie ajutați de părinţi, 13,4% să fie îndrumați pentru a găsi şi folosi lecţiile şi temele de pe alte website-uri, 23,7%  ar fi vrut mai multă înţelegere şi sprijin pentru a trece cu bine peste această perioadă.

Cu toate astea, 68,2% dintre elevi consideră că profesorii s-au implicat în educația online încă de la început, iar 14,1% că au acest lucru s-a întâmplat în vacanţa de primăvară.

30,6% dintre copii au fost mulțumiți de interacțiunea la distanță cu profesorii, 13,1% că şi-ar fi dorit să vorbească mai mult cu aceştia şi să primească mai multe sfaturi, 11,6% au spus că nu au vorbit direct cu profesorii.

68,9% dintre elevi au declarat că au parcurs toată materia fără probleme, iar 22,9% au rămas în urmă.

40,5% dintre elevi spun că vor avea nevoie de ajutor direct pentru recuperarea materiei după ce revin la şcoală.

Viața copiilor în perioada izolării

Plictiseala (22,3%), oboseala (31,7%), tristețea (38,3%) și furia (38,6%) au fost principalele stări resimțite de copii. 37% dintre copii s-au simțit liniștiți și 35,5% au fost veseli. 

Copiii din ciclul primar au resimţit cel mai puternic impactul negativ al izolării, în timp ce adolescenţii s-au simţit singuri, trişti sau furioşi.

Dintre care au avut probleme de sănătate, 18% au apelat la medicul de familie și 2,2% la medicul specialist. 77,5% nu au fost la doctor. 

29,3% dintre elevi au mâncat mai mult decât de obicei, 20,3% au avut mese regulate, iar 4,2% au simțit lipsa alimentelor pe care le mănâncă în mod normal.

57,4% dintre copii și-au petrecut timpul pe telefon/tabletă/calculator, 44,9% s-au uitat la televizor, 40% au făcut diverse activităţi recreative împreună cu familia, 40,8% au stat pe reţelele sociale, 39,8% au vorbit cu prietenii şi rudele, iar 37,2% au citit.

36,3% dintre copii au spus că au petrecut, zilnic, 3-4 ore pe internet, 20,7% peste 6 ore, 24,2% între 1-2 ore.

Întrebați despre problemele din familiile lor, 10,6% dintre copii au răspuns că cel puțin unul dintre părinți era șomer, iar 8,8% au trebuit să amâne plata facturilor, a ratelor la bancă, a chiriei.

Studiul a fost realizat online pe un eşantion de 4.792 de copii în perioada iunie – iulie. Grupurile ţintă au fost elevi din învăţământul primar, gimnazial şi liceal, eşantionul fiind neprobabilistic.

×