x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Educatie Ministrul Educaţiei: Nu se pune problema renunţării la evaluările naţionale

Ministrul Educaţiei: Nu se pune problema renunţării la evaluările naţionale

14 Mar 2017   •   19:21
Ministrul Educaţiei: Nu se pune problema renunţării la evaluările naţionale

Ministrul Educaţiei, Pavel Năstase, a declarat, marţi, că nu se pune problema renunţării la evaluările naţionale, adăugând că acestea sunt bine-venite pentru ca profesorii să vadă parcursul elevilor la şcoală. 

"Nu se pune această problemă (a renunţării la evaluările naţionale - n.r). Eu am exprimat un punct de vedere personal că sunt sisteme performante în lume şi am dat ca exemplu sistemul japonez unde, până la vârsta de 10 ani, copiii nu dau asemenea evaluări. Şi am spus că, aşa cum prevede legea educaţiei, aceste evaluări care sunt prevăzute în clasa a II, a IV, a VI-a sunt foarte bine-venite. Deci, avem nevoie din timp în timp să vedem parcursul unui elev şi, în funcţie de asta, profesorul ar trebui să-i pregătească o fişă de parcurs pentru viitor care să îl aducă la nivel cu ceilalţi. Deci e o evaluare de nivel de pregătire şi este foarte bine-venită", a afirmat Năstase, după audierea la Comisia de învăţământ a Camerei Deputaţilor. 

Potrivit ministrului Educaţiei, aceste evaluări lasă impresia unor examene. 

"Lucrul acesta, fiind organizat la nivel naţional, cu subiecte unice, lasă impresia unui examen de bacalaureat sau a unui examen de evaluare naţională, or, acest lucru, după părerea mea, ar trebui să se întâmple de mai multe ori pe parcursul învăţământului primar, dar asta trebuie să o facă în mod individual fiecare cadru cu elevii pe care îi are în clasa respectivă şi să pregătească foarte minuţios aceste fişe pe care să le discute eventual şi cu părinţii şi cu elevii pentru că altfel degeaba dăm aceste evaluări", a explicat Pavel Năstase. 

Ministrul Educaţiei Naţionale, Pavel Năstase, declara, în 10 martie, într-un interviu la Europa FM că nu este de acord cu evaluările naţionale pentru elevii din învăţământul primar. 

"Până la gimnaziu, după părerea mea, n-ar trebui să avem aceste evaluări asupra copiilor. Ei sunt într-o perioadă de dezvoltare a capacităţilor de gândire. (..) Creierul, din punct de vedere biologic, până la vârsta asta, se dezvoltă şi abia după aceea este în măsură să perceapă o evaluare, să vadă nişte teste de genul acesta. Trebuie să prelungim, dacă vreţi, primii şapte ani de acasă cu această perioadă care înseamnă învăţământul primar şi să îi dăm baza de gândire", a susţinut demnitarul. www.agerpres.ro

×