x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe 2014, an negru pentru transportul aerian civil

2014, an negru pentru transportul aerian civil

de Istvan Deak    |    10 Aug 2014   •   17:42
2014, an negru pentru transportul aerian civil

Un avion civil s-a prăbuşit duminică dimineaţă lângă aeroportul Mehrabad din Teheran. Accidentul aerian s-a soldat cu moartea tuturor celor 40 de pasageri şi opt membri ai echipajului avionului, au anunţat televiziunea de stat iraniană şi agenţiile de presă locale, citate de AFP şi DPA.

Avionul efectua o cursă Teheran - Tabas (estul Iranului). Cutia neagră a aparatului nu a fost deocamdată găsită.

Avionul prăbuşit este o versiune asamblată în Iran a modelului clasic Antonov-140. În decembrie 2002, un avion Antonov-140 iranian ce efectua un zbor experimental s-a prăbuşit, toate cele 46 de persoane aflate la bord murind. Guvernul iranian a declarat atunci că o eroare umană a fost cauza accidentului, dar mulţi experţi au pus la îndoială performanţele tehnice ale aparatului.

Avionul avea la manşă un pilot din Ucraina, potrivit agenţiei de presă iraniene Fars, citată de Interfax.

Pilotul aeronavei a detectat probleme tehnice la patru minute de la decolare şi a încercat să revină pe aeroportul Mehrabad, însă avionul s-a prăbuşit la ora locală 09:18 (04:48 GMT) în cartierul Azadi, situat la câţiva kilometri de aeroport.

Cu patru catastrofe aeriene în mai puţin de o lună şi peste 750 de victime în primele opt luni ale anului, 2014 se anunţă deja drept un an negru pentru transportul aerian civil din întreaga lume.

8 martie: Misterul zborului MH370
Este până acum unul dintre cele mai mari mistere ale aviaţiei civile: la 8 martie, un Boeing 777, zborul MH370 al Malaysia Airlines care a decolat de la Kuala Lumpur, cu destinaţia Beijing, a dispărut de pe ecranele radarelor. Avea la bord 239 de persoane, dintre care 227 de pasageri, majoritatea chinezi. Ancheta a stabilit că avionul a cotit-o spre vest când era între Malaezia şi Vietnam, survolând apoi Malaezia, către Strâmtoarea Malacca, apoi Oceanul Indian. Experţii sunt de părere că s-a prăbuşit în zona de sud a Oceanului Indian. Dar până acum nu s-au găsit niciun fel de rămăşiţe ale aparatului, în ciuda unor căutări intense în vestul Australiei.

17 iulie: Tragedia Malaysia Airlines
Un nou Boeing 777 al Malaysia Airlines s-a prăbuşit în apropiere de Doneţk, în estul Ucrainei, regiune frământată de peste trei luni de un conflict armat între puterea de la Kiev şi separatiştii proruşi. La bordul aparatului se aflau 298 de persoane, dintre care 193 erau cetăţeni olandezi. Zbordul MH17 asigura legătura Amsterdam-Kuala Lumpur. Potrivit SUA, el a fost doborât de o rachetă sol-aer lansată dintr-o zonă controlată de rebelii proruşi. Aparatul s-a prăbuşit nu departe de frontiera rusă.

Ancheta internaţională este condusă de biroul olandez pentru securitate (OVV), dar căutările sunt suspendate din cauza luptelor din zonă. Cutiile negre ale avionului sunt în curs de analizare la Biroul de Anchetă britanic pentru Accidentele Aeriene (AAIB) la Farnborough.

23 iulie: Prăbuşire în plin taifun în Taiwan
Un avion ATR 72-500 al companiei taiwaneze TransAsia s-a prăbuşit pe insula Penghu, în largul coastelor occidentale ale Taiwanului. 48 de persoane au murit în acest accident, zece au supravieţuit. Aparatul s-a prăbuşit pe mai multe case în apropierea aeroportului din Magong după o tentativă de aterizare. Zona era afectată de taifunul Matmo, cu vânt şi ploi puternice. Avionul a explodat la impactul cu solul şi era în flăcări în momentul în care au sosit la faţa locului primele forţe de intervenţie.

24 iulie: Dramă deasupra Sahelului
Un avion al Air Algerie care a plecat de la Ouagadougou cu 116 pasageri la bord, a dispărut de pe ecranele radarelor în timp ce survola statul Mali, cu destinaţia Alger. Avionul a fost pulverizat la impactul cu solul, după ce a pierdut din viteză şi a virat la stânga dintr-un motiv încă nedeterminat, în timp ce traversa o zonă furtunoasă în apropierea frontierei cu Burkina Faso. Avionul, un MD-83, McDonnell Douglas, este unul dintre cele mai vândute din istoria aeronauticii. Potrivit acestuia, datele de pe radar arată că avionul a încercat să ocolească o zonă de furtună înainte de a reveni la ruta normală, dar în timpul acestei manevre aparatul a reintrat în ochiul furtunii. Avionul a pierdut rapid altitudine după ce a pătruns într-o furtună, izbind solul la numai câteva minute după ce a intrat în picaj de la altitudinea de zece mii de metri.

Identificarea tuturor victimelor din avionul companiei Air Algerie care s-a prăbuşit în urmă cu o săptămână în nordul Mali ar putea dura ani, a declarat directorul poliţiei judiciare, Abdelkader Kara Bouhadba. “Este prea devreme pentru a vorbi despre o identificare, este o operaţiune care poate dura săptămâni, luni şi poate chiar ani. Important este să descoperim adevărul”, a declarat într-o conferinţă de presă Abdelkader Kara Bouhadba, care a afirmat că această identificare este “o prioritate umană”. Experţii sunt obligaţi să recurgă la analize ADN pentru a identifica corpurile victimelor din cauza stării în care acestea se află.

10 august: Catastrofă aeriană în Iran

Ultimul din seria neagră a accidentelor aeriene este prăbuşirea aparatului  care efectua o cursă Teheran – Tabas, în Iran.

×
Subiecte în articol: accident aviatic