Jurnalul.ro Ştiri Externe Barack Obama, către cercetătorii de la NASA: Anunţaţi-mă dacă descoperiţi marţieni!

de Mediafax    |    14 Aug 2012   •   10:44

Presedintele american Barack Obama le-a cerut pe un ton glumet, luni, cercetatorilor de la NASA, care au trimis cu succes robotul Curiosity pe Marte, sa il tina la curent cu evolutia misiunii si sa il informeze imediat daca vor descoperi urme de viata pe planeta rosie, informeaza Mediafax, care citeaza AFP.

"Daca intrati vreodata in contact cu martienii, va rog sa ma informati imediat", a glumit Obama, cu ocazia unei conferinte telefonice cu savantii de la Jet Propulsion Laboratory al NASA. In acel moment, presedintele american se afla la bordul avionul prezidential Air Force One.

"Am multe alte lucruri «pe foc» in acest moment, dar cred ca acesta ar avea prioritate. Chiar daca va fi vorba doar despre microbi, va fi foarte interesant", a continuat presedintele american.

Curiosity, care a ajuns cu bine pe Marte saptamana trecuta, dupa o coborare de mare risc, se afla in cautarea unor eventuale urme de viata pe cea mai apropiata planeta de Terra. Roverul american strange, totodata, informatii in vederea unei viitoare misiuni spatiale pe planeta rosie, care va avea echipaj uman la bord.

Curiosity va amenaja si un laborator stiintific la jumatatea drumului sau spre Muntele Sharp, un masiv martian inalt de 5.500 de metri din interiorul craterului Gale, alcatuit din straturi de sedimente ce ar putea avea o vechime de pana la un miliard de ani.

Obama considera ca, gratie devotamentului cercetatorilor de la NASA, robotul Curiosity "a captat atentia a milioane de oameni din lumea intreaga".

"Voi reprezentanti mandria NASA. Sunteti un exemplu al know-how-ului si al ingeniozitatii americane, iar aceasta este cu adevarat o realizare extraordinara", a declarat presedintele american, care a promis apoi ca va continua sa investeasca in stiinta si in tehnologie.

In timp ce Barack Obama, gratie pozitiei sale de presedinte in exercitiu, a putut sa vorbeasca in mod direct cu savantii de la NASA, adversarul sau in cursa prezidentiala, republicanul Mitt Romney, a fost nevoit sa se multumeasca cu evocarea acestui subiect, cu ocazia unei reuniuni de campanie in Florida.

Laudand "maretia" Statelor Unite, fostul guvernator al statului Massachusetts a declarat: "Tocmai am aterizat pe Marte si am putut sa vedem ce se intampla pe acolo".

Robotul american Curiosity va incerca sa afle pe parcursul viitorilor doi ani daca mediul martian a fost propice vietii microbiene in trecutul acestei planete.

Subiecte în articol: nasa robot barack obama curiosity