Jurnalul.ro Ştiri Externe BIZAR. O nouă specie de rechin, descoperită în Indonezia: "Păşeşte" pe fundul oceanului! (VIDEO)

02 Sep 2013   •   14:04
BIZAR. O nouă specie de rechin, descoperită  în Indonezia: "Păşeşte" pe fundul oceanului! (VIDEO)
Sursa foto: captura video

O nouă specie de rechin care se folosește de înotătoare pentru a ”merge” pe fundu oceanului a fost descoperită în Indonezia, relatează Huffington Post. Rechinul alb cu maro se împinge de-alungul fundului oceanului, în căutare de pești mici și crustacee, au afirmat cercetătorii care au făcut descoperirea.

Rechinul, care poate ajunge până la 80 centimetri lungime și este inofensiv pentru oameni, a fost descoperit lângă Halmahera, una dintre Insulele Maluku, situată în vestul Noii Guinee.

Oamenii de ştiinţă speră că această descoperire va fi utilă pe mai multe planuri. În primul rând, “mersul” neobişnuit al rechinului ar putea ajuta la elucidarea modului în care s-a realizat, în cursul evoluţiei, “cucerirea uscatului” - trecerea unor animale de la viaţa în mediul acvatic la cea în mediul terestru - un pas evolutiv uriaş, care a implicat mari transformări morfologice şi fiziologice şi care nu este în întregime înţeles.

În al doilea rând, biologii speră că această descoperire să ajute la salvarea populaţiilor de rechini din zonă. Indonezia este binecunoscută pentru pescuitul şi exportul masiv al multor specii de rechini, din care se obţin produse alimentare şi medicamentoase, dar aceste activităţi pericilitează populaţiile locale de rechini, din cauza supraexploatării. Interesanta specie nou-descoperită ar putea, cred oamenii de ştiinţă, să fie un fel de “ambasador” care să atragă atenţia asupra faunei marine periclitate şi asupra necesităţii protejării ei, cu atât mai mult cu cât descoperirea coincide cu un anunţ al guvernului indonezian, care a declarat că intenţionează să încurajeze turismul marin şi conservarea ecosistemelor oceanice.

Subiecte în articol: rechin specie noua indonezia inotatoare