Jurnalul.ro Ştiri Externe CAZUL RACZ ŞI ISZTOIKA/ Primele teste ADN îi scot din culpă

CAZUL RACZ ŞI ISZTOIKA/ Primele teste ADN îi scot din culpă

de Carmen Plesa    |    03 Mar 2009   •   00:00
CAZUL RACZ ŞI ISZTOIKA/ Primele teste ADN îi scot din culpă

Primele teste făcute în cazul violului de la 14 februarie, la Roma, nu-i inculpă pe cei doi acuzaţi români.

Primele teste ADN efectuate în cazul violului petrecut la Roma de Ziua îndrăgostiţilor par să-i disculpe pe cei doi acuzaţi români. "Dubii şi încă ce dubii", au scris ieri jurnaliştii de la Il Messagero, precizând că testele AND făcute în cazul românilor acuzaţi de violul din Parcul Caffarella ar putea da toată ancheta peste cap.

Procuratura a cerut o repetare a examinărilor, după ce a aflat rezultatele primelor analize, care arată că profilurile genetice ale celor doi români acuzaţi pentru viol nu ar corespunde, în gradul de siguranţă cerut de lege, cu cele prelevate de pe hainele, corpul şi organele sexuale ale victimei.

Potrivit jurnaliştilor de la Il Messagero, ADN-ul lui Karol Racz (36 de ani) nu ar avea nici măcar o vagă legătură cu profilul genetic al probelor recoltate. În cazul lui Alexandru Isztoika (19 ani), celălalt acuzat, ar exista "anumite analogii" cu urmele de lichid seminal găsite pe hainele victimei. Dar problemele anchetei nu par să fie legate doar de genetică. De la Chestură s-a anunţat că "victima şi prietenul ei au fost chemaţi şi vor fi audiaţi din nou, pentru a se clarifica anumite puncte care au rămas neclare".

Mari nelămuriri există şi în privinţa telefoanelor celulare. Nu e vorba despre cele furate (şi care n-au fost găsite) de la cei doi adolescenţi din Parcul Caffarella, ci cele ale acuzaţilor. La ora producerii violului, aproximativ 18:30, în după-amiaza zilei de 14 februarie, telefoanele lui Racz şi Isztoika apar ca aflate în cu totul alte părţi ale oraşului. Investigatorii, care până acum nu au dat oficial această informaţie, spun că "nu e însă obligatoriu ca ei doi să aibă la ei celularele de câte ori atacă pe cineva". Dar, adăugat la dubiile arătate de testele ADN, acest mic "detaliu" apare dintr-odată în altă lumină, notează Il Messagero. Patru persoane au dat declaraţie la Poliţie că Racz se afla cu ei, în tabăra de la Livorno, la ora producerii violului de la Roma.

Şi-a retras declaraţia

Racz şi Isztoika sunt închişi de două săptămâni în Penitenciarul Regina Coeli din Roma sub acuzaţia că au violat o italiancă de 14 ani. Iniţial, Isztoika a declarat că a violat-o pe fată, dar după trei zile şi-a retras mărturia, susţinând că a fost supus unor "mari presiuni", la Chestură, pentru a spune că este autorul violului. Racz a negat tot timpul implicarea sa în acest caz. Confruntată cu cei doi, victima a spus că ei sunt cei care au abuzat-o. Racz este cercetat şi în cazul agresării sexuale a unei italience de 41 de ani la data de 21 ianuarie. Femeia l-a indicat pe Racz drept agresor.

Subiecte în articol: externe racz