x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Cum au decăzut unele dintre brandurile de succes ale lumii

Cum au decăzut unele dintre brandurile de succes ale lumii

de IncomeMagazine    |    17 Oct 2012   •   11:14
Cum au decăzut unele dintre brandurile de succes ale lumii
Sursa foto: thinkstock
În timp ce unele dintre cele mai mari branduri, printre care Amazon.com, Samsung şi Oracle, şi-au mărit valoarea cu până la 20% de anul trecut, altele au intrat în declin, potrivit unui clasament Interbrand citat de 24 /7 Wall St.

„Brandurile au succes atunci când reuşesc să redefinească o piaţă,” a afirmat directorul de la Interbrand, Josh Feldmeth. Acesta a dat exemplul companiei Apple, care a transformat piaţa telefoanelor mobile într-un „ecosistem” în care consumatorii cumpără jocuri, ascultă muzică şi navighează pe Internet folosind un singur dispozitiv.

BlackBerry a dominat la un moment dat piaţa smartphone, dar apariţia iPhone-ului Apple şi a dispozitivului Android al Google, compania a suferit cea mai mare pierdere, de aproape 40%. Din 16.500 de angajaţi, 5.000 au trebuit să plece – în jur de 30% din personal. Valoarea capitalului său a scăzut cu 90% în ultimii trei ani.

Goldman Sachs şi Nokia sunt pe locul doi în topul brand-urilor care au suferit cele mai mari pierderi, cu un declin de 16%. Marca Goldman Sachs a avut probleme după ce a început criza datorită implicării în criza financiară din Grecia. Nokia a avut un an greu în încercarea de a ţine pasul cu dispozitivele competitorilor de pe piaţa smartphone.

Citeste AICI intreg topul brandurilor care au decazut

Citeste si
Cum va arata viitoarea harta a lumii
Un virus necrutator ar putea distruge omenirea in 5 ani
Dupa ce a capusat CNADNR 16 ani, Plastidrum cere statului daune de 10 milioane de euro

SUA au creat cea mai distrugătoare armă din istoria omenirii


 

×
Subiecte în articol: brand nokia goldman sachs blackberry