x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cursa Air France 447 / Primele concluzii ale accidentului

0
03 Iul 2009 - 00:00
Cursa Air France 447 / Primele concluzii ale accidentului HO/Reuters
Vezi galeria foto

Experţi ai Biroului de Investigaţie şi Analiză francez care încearcă să elucideze accidentul avionului Airbus prăbuşit în Atlantic, între Rio de Janeiro şi Paris, la 1 iunie, au eliminat posibilitatea ca aparatul să fi explodat în aer.



Aceasta este una din concluziile raportului asupra catastrofei aviatice pe care BEA l-a prezentat la o conferinţă de presă în care a anunţat că va prelungi căutarea cutiilor negre ale aparatului până la data de 10 iulie, notează ziarul ABC, citat de Agerpres.

Aparatul nu a fost distrus în timpul zborului

Avionul companiei Air France care s-a prăbuşit în Oceanul Atlantic la 1 iunie în timp ce acoperea ruta Rio de Janeiro-Paris cu 228 de pasageri la bord 'nu s-a distrus în plin zbor şi pare să se fi ciocnit cu suprafaţa apei pe direcţia de zbor, cu o puternică acceleraţie verticală', se arată în primul raport preliminar prezentat de Biroul de Investigaţie şi Analiză (BEA, în franceză).

Continuă căutarea cutiilor negre
Responsabilul investigaţiei, Alain Bouillard, a explicat în faţa presei că cercetările vor continua, precum şi căutarea celor două cutii negre: deşi cutiile au dispozitive ce emit timp de 30 de zile, se va prelungi căutarea loc cu încă zece zile în încercarea de a le găsi. Începând din 14 iulie, va demara a doua fază de căutare 'cu alte mijloace şi urmând alte metode'.

Defecţiuni la senzorii care măsoară viteza

De asemenea s-a arătat că analiza mesajelor Acars (Aircraft Communications Adressing and Reporting System) al avionului prăbuşit indică 'o incoerenţă a vitezei măsurate' de senzori, deşi a subliniat că aşa-numitele 'pitots' constituie 'un element' dar 'nu sunt cauza accidentului' avionului.

Pilotul a trimis 26 de mesaje, 24 dintre ele în cinci minute

Raportul arată că pe parcursul zborului au fost primite în total 26 de mesaje provenite de la aparatul avariat. Primele două, la puţin timp după decolare, aminteau despre o problemă la băi. Alte 24 au fost emise în cinci minute, între orele 2.10 şi 2.15.

Alerta a fost dată la Brest şi la Madrid
Ultimul contact cu aparatul a avut loc la orele 1.35, iar între orele 8.00 şi 8.30 la centrul de control regional din Madrid şi Brest a fost declanşată faza de alertă după ce nu au mai fost primite veşti despre avion. La orele 12.14, un avion decolează de la Dakar spre Capul Verde pentru a pleca în căutarea aparatului Airbus al companiei Air France.

Astfel, analiza încă în curs, a mesajelor Acars pare să prezinte 'o incoerenţă a vitezei măsurate' şi, mai concret, un mesaj privind senzorul pitot. În general şi în afara contextului acestui accident concret, o defecţiune a senzorilor presupune deconectarea pilotului automat, pierderea direcţiei de zbor şi diminuarea controlului asupra aeronavei deoarece calculele caracteristice vitezei nu mai pot fi urmărite pe ecranul de comandă. Totuşi, mesajul privind senzorul pitot 'nu înseamnă că avionul nu mai putea fi pilotat, ci că s-a trecut la pilotarea manuală clasică'.

Nicio problemă tehnică înainte de decolare
Raportul arată că apartul A330 nu prezenta nicio problemă tehnică înainte de decolare şi că situaţia meteorologică în zona de convergenţă intertropicală unde s-a produs accidentul era 'tipică acestui sezon în jurul Ecuatorului'.

51 de corpuri recuperate

În privinţa operaţiunilor de căutare, raportul arată că au fost recuperate 51 de corpuri, toate transferate în Brazilia, precum şi 640 de resturi ale aparatului provenite din partea din faţă şi din spate, din interiorul cabinei, precum şi fragmente de scaune.

Pasagerii nu erau pregătiţi de amerizare
Bouillard a informat că nu au fost găsite veste de salvare umflate, indicând că pasagerii nu erau pregătiţi de amerizare.

Ceea ce s-a întâmplat cu zborul Airbus A330 rămâne un mister. La o lună de la catastrofă, principala noutate adusă de investigaţie se referă la forma producerii accidentului avionului, care 'nu a explodat în zbor', cum susţineau unii experţi. Nu au fost găsite nici indiciile unei descărcări electrice în urma unui trăsnet şi nici prezenţa unui incendiu la bord. Avionul s-a dezmembrat la impactul cu suprafaţa apei. Bouillard s-a bazat între alte elemente, pe direcţia prăbuşirii aparatului care indică o puternică dezechilibrare spre faţă. El a recunoscut că nu are informaţii privind autopsia corpurilor recuperate, care se efectuează în Brasil şi care ar trebui să stabilească dacă victimele au murit înainte sau după impact.

Există prin urmare mai multe semne de întrebare decât răspunsuri. Precum dificultăţile aparatului de a lua legătura cu turnul de control din Dakar. Accidentul s-a produs într-o zonă neagră între Brazilia şi ţărmul african. La orele 2.10 a fost ultima tentativă de a intra în contact cu Dakarul. Avioanele care au parcurs aceeaşi rută câteva minute mai târziu au avut aceleaşi probleme de comunicaţie. Cele trei zbouri posterioare au făcut detururi de între 20 şi 150 de kilometri pentru a evita o densă concentraţie noroasă, obişnuită însă în zona Ecuatorului.

Avionul accidentat nu s-a abătut de la rută. Un alt aspect neexplicat este timpul care s-a scurs între lipsa de contact şi alarma declanşată de centrele de control din Madrid şi Brest, între orele 8.00 şi 8.30. O întârziere care a dus la amânarea cu două până la trei ore a operaţiunilor de căutare. Şi, chiar dacă cutiile negre emit semnale doar timp de o lună, totuşi Franţa îşi menţine echipele de căutare. (V.A.)
Citeşte mai multe despre:   externe,   între

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Traficul rutier, închis total pe DN 19, în localitatea Botiz

Traficul rutier, închis total pe DN 19, în localitatea Botiz
Circulaţia rutieră va fi închisă luni, între orele 10,00 - 15,00, pe DN 19, între localităţile Satu Mare şi Botiz, din cauza unor lucrări efectuate la trecerea peste calea ferată, informează un comunicat de...

Tren de marfă deraiat. Traficul feroviar între staţiile Fărcaşele şi Drăgăneşti Olt a fost închis

Tren de marfă deraiat. Traficul feroviar între staţiile Fărcaşele şi Drăgăneşti Olt a fost închis
Traficul feroviar între staţiile Fărcaşele şi Drăgăneşti Olt a fost închis în cursul nopţii, din cauza deraierii unei garnituri private de marfă, iar trei trenuri au fost anulate luni dimineaţa, informează...

Drama din spatele sinuciderii de la Maternitatea din Iași

Drama din spatele sinuciderii de la Maternitatea din Iași
 Un incident deosebit de grav s-a produs la Maternitatea „Cuza Vodă“ Iași. O tânără mamă s-a sinucis, aruncându-se în gol de la etajul patru al instituţiei. Tragedia s-a petrecut ieri,...

Comisia Europeană lansează miercuri o dezbatere despre inteligența artificială

Comisia Europeană lansează miercuri o dezbatere despre inteligența artificială
Comisia Europeană va lansa miercuri o amplă dezbatere cu privire la inteligenţa artificială, în vederea reglementării unui sector aflat în plină dezvoltare şi dominat în mare parte de SUA şi China,...

Descoperire șocantă în Vaslui: Mai multe oase, posibil umane, sub un pod care traversează râul Bârlad

Descoperire șocantă în Vaslui: Mai multe oase, posibil umane, sub un pod care traversează râul Bârlad
Poliţiştii vasluieni au demarat o anchetă după ce un bărbat a descoperit, în cursul zilei de duminică, un sac şi mai multe oase, posibil umane, sub un pod care traversează râul Bârlad, din apropierea...

Liderul PPUSL: Suntem umaniști, români și oameni liberi

Liderul PPUSL: Suntem umaniști, români și oameni liberi
Daniel Ionașcu, președintele executiv al Partidului Puterii Umaniste (social-liberal), a fost invitat, ieri,  la Convenția partidului Pro România, acolo unde a explicat care sunt pilonii doctrinei partidului...

Efectele tragediei din Piteşti: Anumiţi copii nu vor mai putea fi trataţi

Efectele tragediei din Piteşti: Anumiţi copii nu vor mai putea fi trataţi
Galerie Foto În România, nu există spitale de stat cu Secţie de Anestezie Terapie Intensivă (ATI) unde să se facă tratamente stomatologice pentru copii sub anestezie generală. Un lucru periculos, atrag atenția mai mulți...

Tăriceanu preia mesajul USR și vorbește despre un blat între PSD și PNL pentru anticipate

Tăriceanu preia mesajul USR și vorbește despre un blat între PSD și PNL pentru anticipate
Liderul ALDE, Călin Popescu Tăriceanu, a declarat, duminică, la evenimentil organizat de Pro România, că între PSD și PNL există un blat, lăsând să se înțeleagă că debutul acestei înțelegeri a fost reale...

Accident GRAV în Constanța, luni dimineața. Un microbuz care transporta copii cu dizabilități a fost lovit. Trei persoane au ajuns la spital

Accident GRAV în Constanța, luni dimineața. Un microbuz care transporta copii cu dizabilități a fost lovit. Trei persoane au ajuns la spital
Un microbuz care transporta copii cu dizabilități a fost implicat într-un accident rutier, luni dimineață.  Militarii din cadrul ISU Dobrogea au fost solicitați, luni, 17 februarie a.c., să intervină la...

Ponta îl compară pe Ludovic Orban cu Viorica Dăncilă

Ponta îl compară pe Ludovic Orban cu Viorica Dăncilă
Preşedintele Pro România, Victor Ponta, a criticat ultimii doi premieri ai României, la Conferinţa anuală a partidului său, spunând că între Viorica Dăncilă şi Ludovic Orban ”e diferenţă doar de...

Bani de calculator, doar pentru elevii foarte săraci

Bani de calculator, doar pentru elevii foarte săraci
Elevii care provin din familii nevoiaşe vor primi un ajutor financiar de la stat pentru cumpărarea unui computer sau a unei tablete, potrivit un proiect hotărâre pus în dezbatere publică de Ministerul Educației....

Avertizare ANM. Cod galben de ceaţă şi depuneri de chiciură, în localităţi din judeţul Harghita

Avertizare ANM. Cod galben de ceaţă şi depuneri de chiciură, în localităţi din judeţul Harghita
Administraţia Naţională de Meteorologie (ANM) a emis, luni, o avertizare nowcasting Cod galben de ceaţă şi chiciură, valabilă în localităţi din judeţul Harghita. Conform prognozei, până la ora 10:00,...

Victor Costache: Starea românului infectat cu coronavirus este bună, stabilă

Victor Costache: Starea românului infectat cu coronavirus este bună, stabilă
Ministrul Sănătăţii, Victor Costache, a anunţat, duminică seară, că starea românului de pe nava de croazieră din Japonia, infectat cu coronavirus, este bună şi stabilă. El a precizat că în aceeaşi...

Accident TERIBIL provocat de un important lider politic în Constanța. Era beat și a ucis un om

Accident TERIBIL provocat de un important lider politic în Constanța. Era beat și a ucis un om
Accidentul mortal de duminică seara, 16 februarie, din Constanța a fost provocat de fostul prefect liberal al Constanței, Ioan Albu.  Un bărbat în vârstă de 45 de ani și-a pierdut...

Trafic feroviar oprit între stațiile Fărcaşele şi Drăgăneşti Olt, după ce un tren de marfă a deraiat

Trafic feroviar oprit între stațiile Fărcaşele şi Drăgăneşti Olt, după ce un tren de marfă a deraiat
Traficul feroviar între staţiile Fărcaşele şi Drăgăneşti Olt a fost închis în cursul nopţii, din cauza deraierii unei garnituri private de marfă, iar trei trenuri au fost anulate luni dimineaţa, informează...
Serviciul de email marketing furnizat de