Jurnalul.ro Ştiri Externe Descoperirea INCREDIBILĂ care-l poate contrazice pe Einstein. Ce au găsit în spaţiu oamenii de ştiinţă americani (VIDEO)

07 Ian 2014   •   10:35

Astronomii au descoperit un sistem stelar triplu, iar fenomenul nemaivăzut până acum ar putea permite descifrarea misterelor gravitaţiei.

Cercetătorii au găsit un pulsar alături de două pitice albe, toate cele trei stele fiind înghesuite într-un spaţiu mai mic decât orbita Pământului în jurul Soarelui. Orbitele neobişnuit de apropiate ale celor trei stele permit oamenilor de ştiinţă să efectueze măsurători precise ale gravitaţiei, ceea ce ar putea ajuta la rezolvarea anumitor dificultăţi din teoriile lui Einstein.

Rezultatele apar în jurnalul Nature şi vor fi prezentate cu ocazia celei de-a 223-a întruniri a American Astronomical Society.

„Acest sistem triplu ne oferă un laborator cosmic natural mai bun decât orice altceva descoperit până acum, ceea ce ne va permite să învăţăm exact cum funcţionează aceste sisteme triple şi care are potenţialul să ne permită să detectăm probleme ale relativităţii generale pe care fizicienii se aşteaptă să le descopere în condiţii extreme. Este un sistem fascinant în multe feluri, inclusiv în ceea ce probabil a fost un mod absolut uluitor de formare, astfel că vom avea nevoie să muncim mult pentru a-l înţelege pe deplin”, a explicat Scott Ransom de la National Radio Astronomy Observatory (NRAO) din SUA.

Pulsarii emit unde radio într-un mod similar farurilor, aceste fascicule traversând în mod rapid spaţiul pe măsură ce stelele se învârt în jurul propriei axe. Aceste stele se formează după ce o supernova colapsează o stea consumată într-o bilă densă de neutroni puternic magnetizată.

Folosind Telescopul Green Bank, astronomii au descoperit un pulsar la 4.200 de ani-lumină de Terra, acesta învârtindu-se de aproape 366 de ori pe secundă.

Corpurile cereşti ce se învârt cu o asemenea viteză poartă numele de pulsari de milisecundă şi sunt folosiţi de astronomi drept instrumente de precizie care permit studierea efectelor gravitaţionale şi a altor fenomene,

Observaţiile ulterioare au arătat că pulsarul se află într-o orbită apropiată de o stea pitică albă, iar că această pereche de stele este în orbită cu o altă pitică albă, ceva mai îndepărtată.

Citeşte mai mult pe descopera.ro