Jurnalul.ro Ştiri Externe Scheletul unui dinozaur carnivor a fost vândut cu două milioane de euro la Paris

05 Iun 2018   •   16:31

Scheletul unui teropod, un dinozaur carnivor "încă necunoscut", a fost adjudecat luni, în cadrul unei licitaţii desfăşurate la primul etaj al Turnului Eiffel din Paris, pentru suma de 2 milioane de euro de către un particular francez, informează AFP.

Scheletul acestui dinozaur din Jurasic "a plecat de la un preţ de 1,58 milioane de euro, sau 2,02 milioane de euro cu taxele incluse", a anunţat casa de licitaţii Aguttes, potrivit căreia cumpărătorul este un francez care colecta în principal lucrări de artă contemporană, dar care a achiziţionat acum primul său dinozaur.

Scheletul, complet în proporţie de 70%, cu o lungime de aproximativ 9 metri şi o înălţime de 2,60 metri, "va rămâne în Franţa", a declarat pentru AFP licitatorul Claude Aguttes, adăugând că persoana care l-a achiziţionat doreşte ca el să fie expus într-un muzeu francez.

Fosila va fi pusă totodată la dispoziţia comunităţii ştiinţifice pentru a a descoperi misterul care înconjoară "acest specimen care prezintă caracteristici neobişnuite pentru un allosaurus", a explicat paleontologul belgian Pascal Godefroit, care a studiat fosila. Potrivit acestuia, ar putea fi vorba de o nouă specie de dinozaur carnivor.

Anterior aflată în posesia unui britanic, fosila a fost descoperită în 2013 în timpul unor săpături efectuate în Wyoming, Statele Unite.

Scheletul fusese estimat să se vândă pentru o sumă cuprinsă între 1,2 milioane şi 1,8 milioane de euro fără taxe, potrivit expertului licitaţiei, Eric Mickeler.

Potrivit AFP, în luna aprilie au fost cumpărate două schelete de dinozauri, unul de allosaurus şi unul DE diplodoc, contra sumei de peste 1,4 milioane de euro fiecare, de către un cumpărător străin în cadrul unei licitaţii organizate tot la Paris.AGERPRES