x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe Trimişi speciali în SUA/Până şi presa a fost fascinată

Trimişi speciali în SUA/Până şi presa a fost fascinată

de Marina Constantinoiu    |    01 Noi 2008   •   00:00
Trimişi speciali în SUA/Până şi presa a fost fascinată

Extraordinarul interes suscitat de alegerile prezidenţiale din Statele Unite a atras după sine mii de jurnalişti din lumea întreagă, dintre care mulţi se vor ocupa cu transmisiunile în direct din seara şi noaptea electorale.

Dar unde? Evident în Chicago (Illinois), bastionul candidatului democrat Barack Obama! Mă întreb ce vor face cohortele de ziarişti pregătiţi deja să anunţe victoria democratului în cazul unei răsturnări de situaţie. Dar ce contează, în fond? Important e ratingul.

DIN NOU, CULOAREA
“Interesul telespectatorilor noştri pentru scrutin este mai puternic decât în urmă cu patru ani”, explica, pentru AFP, Keiko Matsuyama, trimisul televiziunii japoneze Asahi. Matsuyama, care coordonează o echipă formată din 11 persoane, precizează că Japonia este foarte interesată “de posibila venire la putere a primului preşedinte afro-american”.

Fascinaţia mass-media pentru candidatul de culoare, dincolo de faptul că are un avantaj în sondaje în faţa adversarului său republican John McCain, se reflectă în special în numărul de reporteri care au fost trimişi la Chicago în ziua votului. Echipa de campanie a lui Barack Obama a acreditat nici mai mult, nici mai puţin decât 1.500 de jurnalişti străini pentru seara organizată la cartierul general al candidatului şi încă a fost obligată să refuze solicitări! “Nu cred că am mai văzut un aşa interes pentru o alegere prezidenţială americană”, a subliniat Keith Peterson, purtătorul de cuvânt al Asociaţiei Presei Străine din Washington. “Numărul de ziarişti acreditaţi este stupefiant”, a mai spus el.

MAXIMUM DE EFORT
Ce vor face toţi aceşti oameni ai presei? Evident că vor umbla de colo-colo, pentru a surprinde realitatea din teren. Pentru a asculta voci. Mai mult ca niciodată “vox”-urile, ceea ce în limbajul presei înseamnă “opinia omului obişnuit, de pe stradă”, vor face legea în corespondenţele trimişilor speciali. Site-urile Internet ale publicaţiilor, posturilor de radio şi de televiziune vor fi inundate de corespondenţe multimedia: articole, fotografii, înregistrări video, postări pe blog. Probabil, după atâta efort, multe concedii de odihnă sau medicale vor curge prin redacţii.

×
Subiecte în articol: externe