x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Externe UE SUSTINE CNA: FARA PUBLICITATE ELECTORALA

UE SUSTINE CNA: FARA PUBLICITATE ELECTORALA

03 Feb 2004   •   00:00

Oficialii europeni sustin pozitia CNA, potrivit careia spoturile electorale nu trebuie sa aiba un regim special, ci trebuie difuzate laolalta cu reclamele comerciale. Interzicerea publicitatii negative este lasata de UE la latitudinea CNA.

Interdictie pe ecran
Negociatorul-sef al UE pentru Romania, Enrico Pasquarelli, si Directia pentru Extindere a Comisiei Europene sustin ca spoturile electorale nu trebuie sa mai aiba un regim preferential, ci sa fie difuzate la un loc cu reclamele obisnuite.

Consiliul National al Audiovizualului (CNA) a avut castig de cauza in disputa privind difuzarea publicitatii electorale in regim comercial. Dupa ce parlamentarii din Comisia electorala au adoptat un amendament, prin care spoturile politice ar trebui difuzate separat de reclamele obisnuite, oficialii Uniunii Europene arata ca publicitatea politica trebuie sa intre in regim comercial, dand dreptate CNA. Astfel, spoturile publicitare ale candidatilor la Presedintie ar trebui sa apara, in aceasta campanie electorala, alaturi de reclamele la detergenti si ciocolata. O scrisoare a Directiei pentru Extindere a Comisiei Europene, care invoca articolul 1 al Directivei Televiziunea fara Frontiere, arata ca publicitatea politica nu poate fi considerata ca fiind o forma diferita de publicitate si trebuie sa se incadreze in limita celor 12 minute pe ora dedicate reclamelor.

Cerere catre Parlament
Presedintele CNA, Ralu Filip, a trimis Parlamentului opinia oficialilor europeni, asteptand ca membrii Comisiei electorale sa revina asupra amendamentului lor. Ralu Filip spune ca amendamentul parlamentarilor nu este "corect" si ca, oricum, doar CNA are dreptul sa emita reglementari in domeniul audiovizual. Daca alesii nu vor reveni asupra deciziei, CNA va contesta legile electorale la Curtea Constitutionala.

Publicitate negativa
In privinta publicitatii negative, pe care CNA vrea sa o interzica, oficialii europeni lasa decizia la latitudinea acestei institutii. Scrisoarea Directiei pentru Extindere arata ca hotararea de interzicere a spoturilor negative "nu pare disproportionata", daca este justificata de interesul public.

CNA nu cedeaza
Ralu Filip a spus ca CNA isi mentine pozitia, in ciuda impotrivirii partidelor. "Politicienii trebuie sa spuna ce vor sa faca, nu ce nu au facut ceilalti", sustine Ralu Filip, adaugand ca spoturile prin care sunt "desfiint ati" adversarii politici suprima dreptul la replica si prezumtia de nevinovatie. In plus, Filip este convins ca supararea partidelor vine din faptul ca toate isi prega tisera spoturi negative pentru aceasta campanie electorala.

Pasquarelli sustine CNA
Pozitia Directiei pentru Extindere din cadrul Comisiei Europene este intarita si de opinia negociatorului-sef al Uniunii Europene pentru Romania, Enrico Pasquarelli. Acesta a trimis si el o scrisoarera spuns CNA, in care afirma ca publicitatea electorala "nu poate fi considerata o forma diferita de publicitate si trebuie incadrata in limita celor 12 minute pe ora dedicate publicitatii comerciale
MONICA IORDACHE

×
Subiecte în articol: externe