x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator "Alegeri anticipate" a fost cea mai întâlnită revendicare în perioada protestelor, în mediul online

"Alegeri anticipate" a fost cea mai întâlnită revendicare în perioada protestelor, în mediul online

27 Ian 2012   •   16:06
"Alegeri anticipate" a fost cea mai întâlnită revendicare în perioada protestelor, în mediul online

"Alegeri anticipate", "Jos Basescu" si "Demisia presedintelui" sunt cele mai frecvente sintagme intalnite pe site-uri, bloguri, conturi de Twitter si paginile publice de Facebook in textele care au legatura cu protestele care au inceput pe 12 ianuarie, se arata intr-o monitorizare Mediafax.

Monitorizarea a fost realizata in perioada 12-24 pe circa 57.000 de surse online in limba romana.

Analiza a luat in calcul mediatizarea a 9 sintagme cheie, legate de proteste: "Alegeri anticipate", "Jos Basescu", "Demisia presedintelui", "Demisia guvernului", "Legea sanatatii", "Taxa Auto", "Marirea salariilor/cresterea salariilor", "Salvati Rosia Montana" si "Marirea pensiilor"/"cresterea pensiilor".

Ierarhia vizibilitatii este condusa de sintagma “Alegeri anticipate', care inregistreaza peste 25% dintre mentiunile din online despre cele 9 sintagme monitorizate (3.509 mentiuni din totalul de 13.932).

“Jos Basescu' si “Demisia Presedintelui' isi aloca, la randul lor, cate 22.2%, respectiv 14% din mediatizare, ele fiind urmate de “Demisia Guvernului' si “Legea Sanatatii'- cu 13.6%, respectiv 12.4%.

Impreuna, primele cinci sintagme din fruntea clasamentului cumuleaza 87.4% din totalul mentiunilor, in timp ce restul se distribuie intre celelalte 4 sintagme.

Topul sintagmelor mediatizate in online include "Taxa Auto" cu 9.9% si "Marirea salariilor/cresterea salariilor" cu 1.1%. Spre sfarsitul clasamentului, cu procente de sub 1% s-au pozitionat "Salvati Rosia Montana"- 0.9% si "Marirea pensiilor"/"cresterea pensiilor" – 0.7%.

Pentru sintagmele analizate, site-urile au generat cea mai mare parte a vizibilitatii, avand o pondere de 85.4% in mediatizare. Ierarhia categoriilor de surse online din acest punct de vedere este completata de Twitter – 7.7%, bloguri – 6.5% si Facebook – 0.4%.

×