x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Autostrada Sibiu - Piteşti vs autostrada Sibiu – Braşov. De la Bruxelles mesajul este simplu: varianta agreată este Sibiu – Piteşti, întrucât s-ar închide Coridorul IV

Autostrada Sibiu - Piteşti vs autostrada Sibiu – Braşov. De la Bruxelles mesajul este simplu: varianta agreată este Sibiu – Piteşti, întrucât s-ar închide Coridorul IV

de Iulia Barbu    |    29 Oct 2013   •   17:59
Autostrada Sibiu - Piteşti vs autostrada Sibiu – Braşov. De la Bruxelles mesajul este simplu: varianta agreată este Sibiu – Piteşti, întrucât s-ar închide Coridorul IV

În Romania, autostrada Sibiu – Piteşti a născut multe controverse. În mare parte, oficialii se plâng de costurile ridicate. Aşa că, de curând, potrivit ultimelor declaraţii, o varianta mai bună pare să fie Sibiu – Braşov. Ultimele explicaţii pe aceasta temă au fost date chiar de către directorul Companiei Naţionale de Austostrăzi (CNADNR), Narcis Neaga. Acesta a precizat că, anul acesta, se va organiza licitaţia pentru studiul de fezabilitate pentru construcţia autostrăzii Sibiu-Braşov. “Anul acesta, dăm drumul la studiul de fezabilitate, după ce vom găsi sursa de finanţare pentru el. Finanţarea construcţiei se va face din fonduri europene”, a susţinut Neaga. Directorul Companiei de Drumuri explicat că acest nou proiect, chiar dacă este mai ieftin, nu exclude în nici un caz construcţia autostrăzii Pite?ti-Sibiu, de pe Coridorul IV, care este inclusă în Programul Operaţional Sectorial Transporturi (POS-T) în exerciţiul financiar 2014-2020. “Autostrada Sibiu-Braşov este o variantă. Una nu o exclude pe cealaltă. Autostrada Sibiu-Piteşti este scumpă, ar consuma aproape toată alocaţia noastră pe POS-T”, a explicat Neaga.

Cert este că, de la Bruxelles, mesajul este simplu. Astfel, varianta agreată este Sibiu – Piteşti, întrucât această porţiune ar închide Coridorul IV Constanţa – Nădlac.
Autostrada are 116 km şi un cost estimat de 3,2 miliarde de euro, explicabil prin faptul că jumătate din traseu înseamnă tuneluri şi viaducte. Pe de altă parte, Sibiu – Braşov, deşi mai lungă, ar costa mai puţin, spun oficialii.

Nimeni nu s-a gândit însă la variante care să ducă la finalizarea proiectului Sibiu – Piteşti. Potrivit specialiştilor consultaţi de Jurnalul Naţional, costurile pentru Sibiu – Piteşti ar putea scădea considerabil dacă s-ar merge pe o soluţie destul de simplă: folosirea DN 7 drept o bandă de autostradă, iar cealaltă bandă să fie construită din banii europeni. În aceste condiţii, spun specialiştii, costurile ar scădea la jumătate. Cert este că, până în 2020 ar trebui să avem cei 116 kilometri de autostradă dintre Sibiu şi Piteşti.

Sebeş - Turda, termen limită
Ieri a expirat termenul limită pentru depunerea ofertelor la tronsonul de autostrada Sebeş - Turda. Acesta este de altfel singurul proiect pe  finanţare europeana scos la licitaţie în acest an. Aflat la a treia amânare, pe 5 octombrie, CNADNR a anunţat, într-un comunicat de presă, că din cauza managementului defectuos din unele compartimente va prelungi din nou termenul. Valoarea totală a proiectului este de 1 miliard de euro. Tot despre amânare vorbim şi în cazul concesiunii Comarnic – Braşov, câştigătorul urmând să fie  anunţat în această lună. De altfel, finalul lunii noiembrie ar trebui să fie destul de interesant, după cum arată autorităţile. Acestea au promis  kilometri noi de autostradă pe tronsonul Sibiu – Oraştie, precum şi lotul unu din autostrada Lugoj – Deva. Termenul de finalizare pentru aceste autostrăzi ar fi trebuit să fie luna aprilie a acestui an.


×