x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Baronii SNCFR

Baronii SNCFR

11 Iun 2004   •   00:00

OBSERVATOR

Directorii craioveni ai CFR tind sa egaleze baronii locali. Efemerii conducatori ai CFR isi trag palate, in timp ce directiile regionale ale CFR inregistreaza, anual, pierderi de mii de miliarde de lei.
CRISTIAN VASILCOIU

"Cel mai marfa" dintre bosii CFR este, de departe, Ion Mitrescu, seful Directiei Regionale CFR Marfa. Probabil altruist din fire, Mitrescu nu si-a uitat nici subordonatii, Istodorescu si Stefan. Cei trei si-au construit "palate" identice (vezi foto 1), la nici 800 de metri de depoul de locomotive, gard in gard cu calea ferata, pe Strada Cornetului, din cartierul craiovean Bariera Valcii. Cum au fost construite vilele, lamureste situatia, Octavian Ghimpau, un fost economist angajat al CFR: "Ridicarea palatelor a inceput concomitent cu reparatiile la depoul de locomotive. Sefii de la Marfa, care se lauda ca sunt cei mai marfa, si-au facut casele cu ajutorul Societatii de Constructii Cai Ferate. Echipa de muncitori lucra la toate vilele in acelasi timp. Treceau betoane peste gard, aduse din depou. Muncitorii care lucrau la depou dadeau o mana de ajutor, sa zic asa, si la construirea acestor viloaie".

Pentru a nu ramane mai prejos decat "marfarii", directorul Directiei Regionale CFR Calatori, Octavian Papa, si-a tras, la randu-i, un palat (vezi foto 2) cat toate cele trei, parca din dorinta de a demonstra ca "vilele CFR-istilor pot fi chiar mai marfa decat ale ministrilor". Vila "aerospatiala" sau "Sageata Albastra" a lui Papa - cum o denumesc, susotind pe la colturi, subordonatii - este construita in aceeasi zona, pe Strada Cornetului.

Concedieri ilegale

Directorul de la Infrastructura, Ion Stefanescu, a dispus, in toamna anului trecut si in contradictie cu prevederile legale, ca printre disponibilizati sa se numere si un revolutionar. Andrei Paul Dumitrescu a actionat CFR-ul in instanta si a obtinut castig de cauza. Intrebat de ce l-a disponibilizat pe Dumitrescu, Stefanescu a declarat, initial, ca nu stia ca este revolutionar, pentru ca apoi, o data pus in fata actelor care dovedesc altceva, sa revina si sa declare: "Am luat legatura cu Oficiul de Asistenta Juridica de la Bucuresti si ne-au comunicat ca nu este nici o problema daca disponibilizam un revolutionar. Dumnealui era aproape de pensionare si am preferat sa oprim un muncitor mai tanar". Si pentru a nu pierde ocazia, directorul Stefanescu conchide: "Majoritatea proceselor cu disponibilizatii le-am castigat!". Cum de a castigat CFR-ul unele dintre procesele cu angajatii disponibilizati ne lamureste, sub protectia anonimatului, unul dintre acestia: "Mare parte a proceselor au fost judecate de tatal juristei de la Infrastructura. Dupa contestatii, in unele procese judecatorul a fost schimbat, dar in altele a ramas. Asa a castigat CFR-ul procesele". Directorul Stefanescu recunoaste ca tatal juristei a fost judecator in unele dintre procese, dar declara, ferm, ca nu a avut nici o influenta acest aspect.

Revolutie in aritmetica

Campion si in ceea ce priveste disponibilzarile ilegale este, insa, tot directorul Ion Mitrescu. "Marfarul" a disponibilizat, cu de la sine putere, in toamna anului trecut, 31 de persoane peste numarul aprobat de Bucuresti, adica 715 in loc de 684. Dovada o constituie chiar numeroasele acte intocmite la momentul respectiv, in unele dintre ele fiind mentionat numarul de 684 de disponibilizati, in altele cel de 715. Motivul: Mitrescu trebuia sa le faca loc celor angajati anterior peste necesarul directiei. Printre "pilosi", nepoata unui vicepresedinte al Curtii de Apel Craiova, sotia unui viceprimar al Craiovei, nepoti si copii ai unor sefi din regionala, dar si sotiile politistilor de la TF. "Actele depuse, la vremea respectiva, la Somaj, Inspectoratul de Munca, adresele dintre regionala craioveana si Bucuresti dovedesc clar ca numarul dispus de sefii din Capitala, de 684 de disponibilizari, s-a transformat, din pixul lui Mitrescu, in 715", precizeaza fostul economist CFR Octavian Ghimpau, unul dintre cei nedreptatiti. Sesizata, Politia TF nu a reusit, nici macar pana in prezent, sa elucideze teorema "684=715", caci Mitrescu si directorul Oficiului Juridic al CFR Marfa, Mihaela Dragu, de altfel sotia viceprimarului Dragu, au continuat sa jongleze, sub semnatura, cu cele doua cifre: in unele acte apare 684, in altele 715, insa toate poarta semnatura celor doi. Disponibilizatii s-au adresat instantei, iar unii dintre ei au castigat litigiile de munca, astfel ca CFR-ul va trebui sa le plateasca, acum, bani buni, din cauza "afacerilor" directorilor care se cred imparati.

Bosii CFR, in "silenzio stampa"

Imediat dupa izbucnirea scandalului, multi dintre bosii CFR au intrat, "peste noapte", in concediu de odihna, astfel ca numeroasele noastre incercari de a le afla, fata in fata, punctul de vedere, cu privire la toate acestea, au fost zadarnice. Desi gasiti, de cateva ori, la birou, baronii CFR au refuzat sa primeasca ziaristii, motivand ca sunt in concediu. Telefonic, ne-au indrumat catre subordonatii directi, care, la randul lor, ne-au pasat catre alti subalterni, pana ce am ajuns, fata in fata, cu inginerasi care nu aveau habar despre nimic din toate acestea.

Salarii si averi

Cele trei vile identice nu sunt singurele "agoniseli", intr-o viata de munca in slujba CFR, de catre "cei mai marfa" dintre marfari. Mitrescu mai detine, de asemenea, un apartament pe Strada Dezrobirii si o casa in comuna natala din judetul Gorj, iar Isteodorescu si Florin Stefan cate un apartament in Craiova. Cat despre salariile pe care le aveau "marfarii" in perioada ridicarii vilelor, ei bine, Ion Mitrescu castiga 16.000.000 de lei, Dan Isteodorescu - 7.200.000 de lei, iar Florin Stefan - 9.200.000 lei. Bani destui pentru a-ti duce traiul si a-ti trage vila, nu-i asa?!

Bosii CFR, in "silenzio stampa"

Imediat dupa izbucnirea scandalului, multi dintre bosii CFR au intrat, "peste noapte", in concediu de odihna, astfel ca numeroasele noastre incercari de a le afla, fata in fata, punctul de vedere, cu privire la toate acestea, au fost zadarnice. Desi gasiti, de cateva ori, la birou, baronii CFR au refuzat sa primeasca ziaristii, motivand ca sunt in concediu. Telefonic, ne-au indrumat catre subordonatii directi, care, la randul lor, ne-au pasat catre alti subalterni, pana ce am ajuns, fata in fata, cu inginerasi care nu aveau habar despre nimic din toate acestea.
×
Subiecte în articol: observator marfă mitrescu