Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Bogdan Hossu critică guvernul pentru că nu a respectat procedura de a lăsa 10 zile pentru dezbatere publică a bugetului

Bogdan Hossu critică guvernul pentru că nu a respectat procedura de a lăsa 10 zile pentru dezbatere publică a bugetului

09 Dec 2015   •   18:18

Guvernul nu a respectat procedura de a lăsa zece zile pentru dezbaterea publică privind bugetul de stat, iar audierea publică ar fi trebuit să aibă loc înainte de exprimarea unui punct de vedere din partea Consiliului Economic şi Social, a declarat, miercuri, Bogdan Hossu, preşedintele Confederaţiei Naţionale Sindicale "Cartel Alfa".

"Tragedia cea mare este de fapt procedura, pentru că este o nerespectare a cadrului legal de către Guvernul actual. Audierea publică ar fi trebuit să aibă loc înainte de a-şi exprima punctul de vedere Consiliul Economic şi Social - care prin lege are atributul de a da şi de a realiza dialogul civic - înainte să facă raportul respectiv, tocmai pentru a permite Consiliului să preia ideile societăţii civile româneşti. Pe de altă parte, faptul că facem această audiere după ce dimineaţa Guvernul a aprobat bugetul de stat este o mică ironie a ceea ce se cheamă democraţie. Guvernul nu a respectat procedura de a lăsa pentru dezbatere publică zece zile. Acest gen de precipitare are implicaţii legate de structura bugetului", a spus Hossu.

Reprezentanţii societăţii civile care au pus întrebări în cadrul dezbaterii au fost aleşi printr-o loterie. Astfel, dintr-un bol era extras un număr, care corespundea unui nume, iar acea persoană avea la dispoziţie trei minute pentru a-şi exprima punctul de vedere sau a pune o întrebare.

"M-am mirat că presa nu a fost lăsată la o audiere publică, să poată auzi pentru a lua act de toate întrebările respective. Formatul este un dezastru pentru că nu este o audiere publică. Audierea publică nu se face pe întrebări/răspunsuri, se face printr-o mărturie pe care o fac diferiţi reprezentanţi ai societăţii, legată de o tematică dată. Este o anomalie această loterie. Miniştri participanţi, în loc să asculte, s-au simţit obligaţi să răspundă întrebărilor sau comentariilor respective", a mai afirmat liderul "Cartel Alfa", după ce a părăsit sala de dezbateri.

Guvernul a aprobat, miercuri, proiectul de lege privind bugetul de stat pe 2016, a anunţat purtătorul de cuvânt al Executivului, Dan Suciu.

Acesta a precizat că la ora 14,00 a fost programată o dezbatere cu reprezentanţii societăţii civile, organizată de ministrul delegat pentru Consultare Publică şi Dialog Social. Potrivit lui Dan Suciu, participanţii la această dezbatere au trimis propunerile lor care au fost luate în considerare de experţi şi miniştri, unele dintre ele fiind incluse în proiectul de buget.

×