x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cadouri - Descopera arta de a darui

Cadouri - Descopera arta de a darui

de Alex Anghel    |    Eliza Dumitrescu    |    Cristian Pasarica    |    29 Dec 2006   •   00:00
Cadouri  -  Descopera arta de a darui

Daca Mosul nu v-a rasplatit pe masura asteptarilor, nu disperati si Anul Nou e un bun prilej de a primi daruri.

Inspiratia si imaginatia sunt elementele-cheie pentru o surpriza placuta. Daca Mosul nu v-a rasplatit pe masura asteptarilor, nu disperati si Anul Nou e un bun prilej de a primi daruri. Atunci cand vine vorba de surprize conteaza imaginatia si inspiratia fiecaruia in a gasi cadoul potrivit.

Oferta este mare, insa nu neaparat si variata. Putine sunt acele locuri in care poti gasi cadoul sau felicitarea lipsite de kitsch, care sa aiba ceva special, unic, de bun gust. S-a dovedit in cele mai multe randuri ca lucrul executat manual este si cel mai pretios, fiindca se pune suflet, fiindca nu iese pe banda si nu se incadreaza neaparat intr-un sablon. Cand vine vorba despre companii, cele mai intalnite cadouri sunt: agendele, calendarele sau trusele de birotica personalizate. Gasirea unor solutii mai creative tine uneori de tendintele lansate la targurile de productie publicitara, de agentiile cu care lucreaza companiile sau de calitatea echipelor de relatii publice din fiecare companie. Cadourile, in aceasta perioada de sfarsit de an, devin un fel de carte de vizita a organizatiei si dau masura atentiei pe care acestea o acorda partenerilor si clientilor lor. Ceea ce majoritatea oamenilor nu intelege si ceea ce specialistii de PR ar trebui sa stie este ca de multe ori o felicitare face mai mult decat un bax de cafea, de suc sau de bere.

O alternativa pentru un cadou care nu se inscrie in tipare, dar are insa calitatile necesare pentru a putea fi oferit si intr-un context corporate, dar si unul personal o reprezinta aranjamentul Candy Bouquet.

Bomboana de pe buchet. Ideea Candy Bouquet s-a nascut in Statele Unite, iar pentru punerea ei in practica s-a utilizat la inceput... un garaj. In cei 17 ani de existenta, Candy Bouquet a devenit cunoscut in intreaga lume: intr-o prima etapa Statele Unite, iar mai apoi in peste 50 de tari, devenind o afacere de milioane de dolari. Printre detinatorii francizei Candy Bouquet in lume se numara o printesa din Malaiezia, un seic arab, precum si persoane obisnuite de toate varstele. Secretele unui astfel de buchet sunt impartasite invataceilor numai in Statele Unite, la sediul general in Little Rock, Arkansas, printr-o formare de o saptamana, timp de noua ore pe zi, in care se abordeaza atat detaliile "tehnice", cat si regulile de marketing si comunicare. Cheia dulcelui succes este calitatea: standardele de calitate sunt foarte ridicate si fiecare buchet trebuie sa fie perfect din acest punct de vedere.

Mai multe detalii despre aceasta afacere am obtinut de la Andreea Guidea, director general Candy Bouquet International in Romania.

Jurnalul National: Esti singura persoana din Romania care are franciza?
Andreea Guidea: Da, franciza apartine firmei B&B Candy World si suntem unici reprezentanti ai Candy Bouquet International in Romania.

Ai fost la training in America?
Pentru a obtine franciza trebuie sa treci prin toate procedurile si este absolut normal atunci cand incepi un business sa stii ce inseamna acest lucru pana in detaliu.

Care este publicul-tinta al acestui tip de cadouri?
Ne adresam atat companiilor pentru cadouri business sau evenimente, cat si consumatorilor individuali. Zambetul pe care aceste cadouri il provoaca este acelasi indiferent de target.

Ce reactii a avut acest tip de afacere pana in prezent?
In general, orice produs provoaca reactii fie pro, fie contra in diferite proportii. Ei bine, pentru Candy Bouquet nu am avut absolut nici o reactie negativa. De la copii la bunici oamenii se bucura atunci cand primesc aranjamentele noastre. Am avut chiar solicitari de la copii care au sunat pentru a comanda pentru profesori la scoala, dar si companii de renume care apeleaza la noi pentru diferite evenimente sau cadouri pentru partenerii de afaceri.

Cum vezi dezvoltarea acestui proiect in viitor?
In principal vreau sa dezvolt distributia: trebuie sa gasesc cateva puncte de vanzare, pentru ca principala problema cu care ne confruntam la ora actuala este lipsa unui spatiu de vanzare si sunt foarte multi cei care nu au vazut inca produsele noastre decat pe site si vor sa le vada in realitate.
Semnificatia
"Ideal, cadourile trimise de o companie transmit, macar in parte, valorile companiei sau brandului reprezentat. Noi am ales pentru acest an doua produse editoriale perene, respectiv, o carte de interviuri si un album de fotografie, realizate de colaboratori ai companiei noastre. Consideram ca ele transmit un mesaj clar despre valoarea cuvantului tiparit si valoarea fotografiei artistice, despre doua forme de arta «de consum» care se pot dovedi valori durabile si memorabile. Revistele pe care le producem sunt rareori pastrate si au, prin definitie, o durata scurta de viata, pentru ca mare parte din informatia continuta este perisabila. Publicam insa si lucruri care merita sa fie pastrate, recitite, revazute, si asta incercam sa transmitem cu darurile noastre de Sarbatori." (Cristina Simion - managing director Edipresse Romania)
Trendul
"Fiind sezonul agendelor si calendarelor, cred ca acestea au fost varful vanzarilor pe langa obiectele de protocol - categoria lux. La sfarsit de an, indiferent de cifra de afaceri si de domeniul de activitate, fiecare firma doreste sa faca cadou mici atentii de care partenerii sau clientii sa-si aduca aminte cu placere. Am remarcat ceva foarte surprinzator, majoritatea clientilor nu a mai alergat dupa preturi mici, a cautat obiecte de foarte buna calitate pentru a le putea asocia cu imaginea firmelor la care activeaza. In prag de Craciun sunt cautate foarte mult obiectele de sezon: globulete de Craciun, beteala, cani personalizate cu imagini vesele de sarbatoare, lumanari, accesorii de aromoterapie. In aceasta perioada, vanzarile cresc cam cu 40%." (Nadia Visan - sales & marketing manager 2DayPromotional)
×
Subiecte în articol: observator cadouri candy bouquet candy bouquet