Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Calator in caravana "Din dragoste"

Calator in caravana "Din dragoste"

31 Aug 2004   •   00:00

In aceasta seara, emisiunea "Din dragoste" revine la Antena 1. Pentru cele doua ore pe care le petrecem cu totii in fata televizoarelor, o echipa formata din redactori, cameramani si sunetisti strabate cateva sute de kilometri si lucreaza mai multe zile.

DANA MARIN

Am plecat din Bucuresti in zori cu trenul de la ora 5:40, cu destinatia Iasi, unde aveam sa ma intalnesc cu Mircea Radu si echipa de teren, formata din redactori, operatori si producatori. Scopul calatoriei mele era sa vad ce se intampla in spatele uneia dintre cele mai populare emisiuni difuzate de Antena 1, a carei echipa in frunte cu Mircea Radu strabate sute de kilometri prin tara pentru a duce in casele oamenilor mesaje de dragoste. Stiam la momentul acela ca aveam sa calatoresc cu 12 oameni, pe parcursul a sase zile, peste 1.000 de kilometri pe traseul Iasi - Suceava - Radauti -Bacau, motiv pentru care in tren parca presimteam ca avea sa fie o calatorie nu lipsita de aventuri.

LA FILMARE. Am ajuns la Iasi inainte de miezul zilei. M-a intampinat unul dintre viitorii mei camarazi de calatorie, care m-a condus catre hotelul unde Mircea Radu se consulta cu echipa de redactori si operatori in privinta ultimelor pregatiri pentru interviu. Se discuta despre aspecte importante, de la sublinierea momentelor cheie ale zilei pana la asigurarea prezentei unei Salvari la locul filmarii, intrucat cea intervievata avea 90 de ani. Totul trebuia sa decurga confom planului acelei zile, fara neglijente sau surprize neplacute. Ne-am indreptat apoi catre locul de filmare, in fata Palatului Culturii din Iasi. Mircea Radu a atras imediat atentia trecatorilor, care s-au strans in jurul nostru si au inceput sa-i ceara autografe. Am intrat in vorba cu un cuplu care venise in vizita cu copiii la muzeu, ea de profesie tehnician dentar, iar el pilot. Erau incantati de sociabilitatea si popularitatea lui Mircea Radu si au inceput sa imi povesteasca despre cum ajung seara acasa si ii gasesc pe copii uitandu-se la emisiunea "Din dragoste". Dupa ce ii pun pe parinti in tema cu ce au pierdut, se uita in continuare impreuna la emisiune. Mi-au marturisit ca ceea ce le place cel mai mult la emisiune este faptul ca sunt prezentate cazuri reale de dragoste, in care uneori se regasesc si ei. La sfarsitul filmarii, Mircea a fost din nou asaltat de batrani, copii si tineri. Le-a zambit sarmant si le-a multumit calduros pentru urarile lor.

SUCEAVA. A doua zi, de dimineata am plecat spre Suceava cu doua masini inscriptionate "Antena 1", caravana "Din dragoste" si o dubita cu perdele in geam a carei prezenta aveam sa o gasesc mai tarziu indispensabila. La intrarea in oras, lumea intorcea capul dupa noi si ii facea cu mana lui Mircea. La hotel l-a intampinat un cuplu de batranei, ea, telespectatoare fidela a emisiunii si admiratoare infocata a lui Mircea Radu iar el, putin intrigat si totodata uimit de faptul ca il avea in fata ochilor pe cel din cauza caruia pierde toate meciurile de fotbal difuzate martea. Dupa ce au primit autografe, el i-a urat toate cele bune lui Mircea, numindu-l cel mai iubit dintre pamanteni. Dupa cazarea la hotel a urmat o scurta sedinta cu echipa, la care s-au trecut in revista momentele importante ale celor doua zile pe care aveam sa le petrecem in Suceava. In prima zi am fost partasa la primul meu asalt, adica la momentul in care Mircea ia in caravana persoana careia trebuie sa ii fie transmis mesajul de dragoste. O conditie esentiala pentru reusita unui asalt este ca persoana in cauza, care este abordata de redactor sub diverse pretexte, sa nu aiba idee de ceea ce urmeaza sa se intample. Totul trebuia bine pus la punct, pana la ultimul detaliu si actionat foarte rapid pentru ca prezenta lui Mircea in micul orasel nu putea fi secreta mult timp, avand in vedere reactia localnicilor. Se putea vorbi de o intreaga conspiratie din dragoste.

LA ASALT. Asa ca, aflandu-ne camuflati in dubita cu perdele in geam, pentru a nu fi recunoscut Mircea Radu, in fata blocului persoanei care ne interesa pe noi asteptam in liniste ca redactorii care se plimbau prin fata blocului sa ne faca semn pentru a putea cobori cu camerele. Acesta este poate unul din cele mai delicate momente din spatele camerelor de filmat, intrucat totul este spontan si trebuie actionat luand in calcul imprejurarile respective. Surpriza pe care am avut-o in acea zi a fost sa constat ca erau necesare si alte calitati pe langa intuitie si spirit de echipa, si anume conditia fizica. Nici unul dintre colegii mei nu ma avertizase. Asa ca, dupa ce redactorii ne-au facut semn sa coboram, Mircea a luat-o inainte, urmat de echipa de filmare alcatuita dintr-un operator si un sunetist. Am coborat repede din dubita cu perdele, numai ca persoana noastra cheie, cum ne-a vazut, a luat-o la fuga. Mircea a inceput sa alerge repede dupa ea, sunetistul conectat la camera operatorului incerca sa nu se impiedice, iar eu incercam sa tin pasul cu ei, uimita de cele ce se petreceau in jurul meu. Reactia oamenilor in fata camerelor de filmat difera de la intrigare, incantare sau… fuga, in cazul de fata. In astfel de momente este necesara o munca de convingere din partea lui Mircea, ca nu li se poate intampla nimic rau si ca vrea doar sa stea de vorba cu ei. Insa totul este bine cand se termina cu bine.

PRIN PORUMB. In urmatoarea zi urma sa avem un asalt intr-un sat din comuna Varfu Campului, iar eu deja, dupa ziua precedenta, consideram ca aveam experienta. Misiunea noastra era sa transmitem doua mesaje, asa ca trebuia sa il abordam pe el si pe amanta, acestia locuind impreuna. Ei stiau ca urmeaza sa vina la ei primarul sa masoare pamantul, asa ca ne asteptau deja imbracati in hainele cele mai bune. Amanta a fost tare fericita sa il zareasca pe Mircea si dupa ce i-am luat din fata curtii, i-am poftit in dubita cu perdele si am ajuns la caravana dupa ce am strabatut lanul de porumb. Misiunea noastra fusese indeplinita si in aceasta zi, asa ca seara ne-am adunat cu totii la cina, la restaurantul hotelului. Ne aflam deja aproape la jumatea calatoriei noastre.

SPITALUL. In urmatoarea zi am parasit Suceava dis de dimineata si ne-am indreptat spre Radauti, unde conform planului aveam un interviu la spital, urmat apoi de un nou asalt. Intreg spitalul municipal a fost cuprins de o bucurie generala cand a coborat Mircea din masina. Zvonul prezentei sale s-a intins mai repede ca gripa, ca nici nu am apucat bine sa ridic privirea ca erau deja toti pacientii la ferestre. Parca toata lumea se simtea deja mai bine si cu siguranta pentru multi ziua aceea a fost altfel pentru multi dintre pacienti datorita prezentei lui Mircea. Si cum lumea este mica, una dintre paciente tocmai expediase o scrisoare catre redactia "Din dragoste", asa ca agenda zilei s-a modificat pentru intreaga echipa, Mircea ocupandu-se si de noul caz, in calitatea de doctor al inimilor ranite. Si cum trebuia sa innoptam in Bacau, la lasarea serii am parasit orasul Radauti, lasand in urma noastra oameni cu amintirea zambetului lui Mircea Radu. Desi am ajuns la miezul noptii, ne-am reunit din nou cu echipa pentru o felie de pepene, discutand ce aveam de facut urmatoarea zi. Era ultima noastra destinatie si nu-mi venea sa cred ca abia cu cinci zile in urma ii cunoscusem pe acesti oameni.

O MARE FAMILIE. Dimineata ma indreptam rapid catre caravana. Trebuia sa mergem la o filmare. Numai ca plouase si trotuarul era umed. Nici nu am realizat cand am alunecat rapid pe spate si m-am trezit jos. Nu patisem nimic grav, doar ca noii mei colegi s-au speriat zdravan si nu s-au linistit decat atunci cand s-au convins ca intr-adevar eram teafara. In acele momente am descoperit o alta calitate mare, la acesti oameni, mai mereu plecati prin tara sa transmita mesaje din dragoste, impreuna cu Mircea Radu, departe de cei dragi lor. Am inteles ca de fapt erau ca o mare familie, in care fiecare isi poarta de grija unul altuia. Fiecare din echipa, pe parcursul celor 4 ani de deplasari prin tara, avusese cel putin o data momente mai delicate, in care ceilalti i-au fost alaturi. In prima zi le-am descoperit profesionalismul, apoi le-am descoperit in priviri pasiunea pentru munca lor si in final am realizat ca echipa "Din dragoste" impreuna cu Mircea Radu sunt de fapt o mare familie devotata.

RELAXARE

In Iasi, multumiti de treaba bine facuta, ca rasplata, camarazii mei de calatorie au decis sa mergem la o plimbare prin mall. De cum am intrat, privirile tinerelor vanzatoare s-au intors spre Mircea. Isi dadeau coate de cum il zareau, se imbujorau si il priveau timid, sau puneau capul in pamant, cine stie la ce gandind. Poate sperau ca Mircea sa le aduca un mesaj de dragoste sau doar erau emotionate de prezenta lui.

CULISE

Prin tara, Mircea Radu, redactorii, cameramanii, sunetistii sunt insotiti de cel putin patru masini: cu masini inscriptionate cu Antena 1, caravana "Din dragoste" si o dubita cu perdele in geam. Aceasta din urma este folosita de Mircea Radu pentru a se ascunde, inainte de face un nou asalt. Asaltul este momentul in care Mircea ia in caravana persoana careia trebuie sa ii fie transmis mesajul de dragoste.

• POPULARITATE. Mircea Radu este recunoscut peste tot de fanii emisiunii si ofera autografe
  • LA MACHIAJ. Vedeta Antenei 1 se pregateste pentru o noua filmare
  • ×
    Subiecte în articol: dragoste mircea radu echipa mass-media caravana