x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Care sunt obligațiile hotelierilor în starea de alertă

Care sunt obligațiile hotelierilor în starea de alertă

05 Iun 2020   •   11:00
Care sunt obligațiile hotelierilor în starea de alertă

Hotelierii trebuie să aplice un plan de acțiune care să prevadă monitorizarea oaspeților posibil bolnavi, să aibă truse cu dezinfectanți, să țină cont de faptul că mâncarea poate fi pregătită în exterior, etc, consideră Reff & Asociatii | Deloitte Legal România.

Măsurile au ca scop prevenirea răspândirii coronavirusului, gestionarea eficientă a cazurilor, dacă apar, și atenuarea impactului în rândul clienților și al personalului.

Principalele obligații pe care operatorii economici din domeniul hotelier trebuie să le respecte sunt legate de asigurarea triajului epidemiologic și a dezinfectării obligatorii a mâinilor la intrarea în sediu, atât pentru personalul propriu, cât și pentru vizitatori.

„Un astfel de plan de acțiune trebuie să prevadă, în principal, optimizarea comunicării între conducere și personal și, respectiv, între conducere și clienți, astfel încât aceștia să poată furniza și obține rapid informații cu privire la măsurile preventive adoptate sau alte servicii solicitate de clienți, cu privire la incidentele care pot apărea în unitatea de cazare. De asemenea, este nevoie și de promovarea unor mesaje-cheie în rândul oaspeților, cum ar fi regulile de distanțare socială, igiena mâinilor și cea respiratorie”, a spus Diana Stan.

În plus, planul trebuie să includă politica de ocupare a camerelor privind persoanele însoțitoare, în situația în care există un caz suspect de COVID-19 și asigurarea unei truse medicale, la recepție, ce va fi pusă la dispoziția cadrelor medicale solicitate pentru consultul cazurilor suspecte.

Trusa trebuie să conțină dezinfectant/șervețele cu efect antibacterian pentru curățarea suprafețelor, măști pentru față/ochi, mănuși, șorț de protecție, halat medical, sac pentru deșeuri, toate de unică folosință.

Totodată, planul de acțiune va avea în vedere monitorizarea oaspeților care pot fi bolnavi de către personalul de la recepție, cu respectarea reglementărilor privind protecția datelor cu caracter personal și a dreptului la viață privată și confidențialitate, conducerea și serviciile medicale fiind îndreptățite să evalueze situația și să ia deciziile corespunzătoare.

„Planul va impune și spălarea și dezinfecția suprafețelor din camere și spații comune cu frecvență mai crescută decât de obicei, cu soluții dezinfectante pe bază de alcool sau clor”, a precizat Stan.

Reprezentanții industriei hoteliere trebuie să țină cont și de noile prevederi legale intrate în vigoare începând cu 1 iunie.

Astfel, sunt permise prepararea, comercializarea și consumul produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, însă doar în spațiile exterioare, în aer liber, și cu anumite restricții, fiind obligatorie asigurarea unei distanțe de minimum doi metri între mese, iar la fiecare masă pot sta maximum patru persoane, dacă sunt din familii diferite.

De asemenea, la intrarea pe terasă și la grupurile sanitare a dispozitivelor se amplasează produse biocide necesare dezinfectării mâinilor clienților, dar se stabilesc circuite cu sens unic ce trebuie parcurse de clienți în interiorul terasei.

Pe terase, se interzice transferul meniurilor, solnițelor, olivierelor și al altor obiecte de pe o masă pe alta, iar acestea vor fi dezinfectate după plecarea clienților de la o masă și, unde este posibil, se vor folosi meniuri de unică folosință.

Pentru servirea mesei, personalul va purta mască și mănuși, iar după fiecare client/grup va efectua dezinfecția meselor cu biocide.

Totodată, într-o primă etapă, o serie de activități adiacente industriei hoteliere rămân interzise, cum ar fi locurile de joacă, locurile special amenajate pentru fitness, saune, piscina interioară din incinta hotelurilor.

Folosirea lifturilor va fi permisă doar dacă este strict necesar și numai de către cel mult două persoane simultan, de preferat din aceeași familie, care vor purta măști de protecție în tot timpul folosirii liftului.

În schimb, tot începând cu 1 iunie, este permis accesul persoanelor pe plajele amenajate, cu asigurarea obligatorie de șezlonguri pentru fiecare dintre persoanele prezente și o distanță de minimum doi metri între șezlongurile care sunt utilizate de persoane din familii diferite.

 

×
Subiecte în articol: obligatii hoteluri