x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cât de importante sunt workshop-urile

Cât de importante sunt workshop-urile

de Diana Scarlat    |    01 Mar 2013   •   19:21
Cât de importante sunt workshop-urile

Abundenţa cursurilor de formare sau de specializare, de ateliere şi traininguri organizate în ultimii ani îi poate face pe unii să creadă că toate acestea sunt inutile şi, în cel mai bun caz, un bun prilej de socializare. Însă, chiar cei mai buni oameni din piaţa de publicitate şi PR spun că nu ar fi ajuns la aceste performanţe fără participarea la unele traininguri.

Unul dintre susţinătorii nevoii de participare la workshopuri este Bogdan Naumovici – director de creaţie în cadrul 23 Communication Ideas – care recunoaşte că a avut mereu ceva de învăţat din traininguri. “Dacă faci ce trebuie şi cu cine trebuie, trainingurile sunt extraordinar de bune. Mie mi-au schimbat cariera şi, mai ales rata de succes. N-am avut nicio diplomă la niciun curs. Nu diploma sau durata cursului contează. Unul a durat trei zile, dar a fost printre cele mai importante, din punctul meu de vedere. Făcute de cine trebuie, cum trebuie şi, mai ales, ascultate de cine trebuie, aceste workshopuri pot fi foarte eficiente. Problema e să aplici ce-ai învăţat”, spune Bogdan Naumovici.

În opinia lui, diplomele obţinute în urma participării la cursuri, fie că este vorba despre studii universitare sau despre cursuri de formare profesională şi workshopuri, sunt absolut irelevante şi nu contează la angajare. “Poate că există oameni care angajează pe bază de diplomă, însă eu nu i-am întâlnit. În lumera în care m-am învârtit eu n-am întâlnit treaba asta. Nu m-a întrebat nimeni ce-am studiat. M-au întrebat ce ştiu să fac. Noi, în publicitate, avem norocul, dar şi ghinionul, ca tot ce facem să fie foarte public”, mai spune Naumovici.

Despre importanţa participării la workshopuri vorbeşte şi Mirela Meiţă, general manager Chelgate România: “Workshopurile sunt ideale pentru cei care vor să lucreze pe piaţa reală, deoarece au ocazia să înveţe direct de la profesionişti. Un student, un absolvent sau chiar cineva care lucrează deja în domeniul comunicării poate învăţa foarte multe lucruri în cadrul unui workshop unde profesioniştii îi prezintă exact ceea ce nu reuşeşte să înveţe la şcoală sau chiar din practică, în primii ani de carieră. Din acest motiv, workshopurile pot creşte şansele unui absolvent la angajare şi, de asemenea, pot creşte rata de succes a profesioniştilor care deja lucrează în respectivele domenii. Noi facem astfel de cursuri: Şcoala de PR , în colaborare cu facultăţile de profil din ţară, şi vom lansa Fabrica de PR, care se adresează tuturor celor interesaţi de acest domeniu, tocmai pentru că cei care lucrează sau vor să lucreze în PR au nevoie de o astfel de interacţiune cu profesioniştii din piaţă”.

Şi profesorii simt nevoia să le aducă studenţilor profesionişti care să le vorbească despre domeniile pe care le studiază, iar workshopurile organizate în cadrul universităţilor sunt foarte apreciate de studenţi.

“Pe lângă componenta de transfer de informaţii, workshopurile oferă celor aflaţi la începutul carierei şi o importantă componentă motivaţională: aceştia primesc o importantă doză de energie, încurajare şi dorinţa de a fi la nivelul speakerilor, într-un timp cât mai scurt. Participanţii mai experimentaţi caută, într-o mare măsură, şi componenta de networking şi idei pentru colaborări viitoare. Mie, personal, mi-au folosit toate participările la workshopuri, în perioada când lucram la o companie multinaţională. Firmele româneşti nu ar trebui să ignore nevoia investiţiei în această formă de transfer de cunoaştere”, spune şi Florin Nerchita, lector la Facultatea de Sociologie şi Comunicare a Universităţii Transilvania din Braşov, organizator al unor workshopuri care aduce în faţa studenţilor recunoscuţi specialişti în PR şi publicitate.

×
Subiecte în articol: workshop