x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cazul tablourilor furate din Rotterdam. Avocat inculpaţi: "Toate cele şapte tablouri sunt întregi"

Cazul tablourilor furate din Rotterdam. Avocat inculpaţi: "Toate cele şapte tablouri sunt întregi"

13 Aug 2013   •   11:23
Cazul tablourilor furate din Rotterdam. Avocat inculpaţi: "Toate cele şapte tablouri sunt întregi"

Avocaţii inculpaţilor din dosarul privind furtul tablourilor din Olanda susţin că aceştia şi-au schimbat declaraţiile şi toate cele şapte tablouri sunt întregi, nefiind deteriorate. Avocatul Cătălin Dancu a declarat că toată lumea va avea "o mare surpriză" în privinţa tablourilor şi speră că la acest termen inculpaţii să indentifice locul unde se află tablourile. Judecătoria Sectorului 3 a amânat pentru 10 septembrie dosarul privind furtul tablourilor din Olanda.

"Cuiele găsite la expertiză sunt mai vechi de sfârşitul secolului al XIX-lea, au fost arse minim trei tablouri"

Directorul Muzeului Naţional de Istorie a României (MNIR), dr. Ernest Oberländer-Târnoveanu, a declarat că aceste cuie găsite la expertiză sunt mai vechi de sfârşitul secolului al XIX-lea, produse "într-o tehnică meşteşugărească, deci de fierari, bucată cu bucată, fiind prin batere, prin forjare".

 "Cuiele actuale sunt produse industrial, cu ajutorul unor maşini din sârmă. Este o diferenţă de la cer la pământ. Şi pigmenţii sunt pigmenţi specifici pentru vopselele de ulei profesioniste, folosite de pictori, nu sunt vopsele folosite pentru vopsit gardul sau mobila. De asemenea, aţi văzut că adesea pigmenţii sunt aşezaţi pe stratul de preparaţie şi poartă urme de pânză imprimată sau chiar incomplet arsă", a spus Ernest Oberländer-Târnoveanu, într-o conferinţă de presă în care a prezentat rezultatul expertizei făcute de specialiştii MNIR în cazul probelor ridicate de procurori din casa Olgăi Dogaru.

Cenuşa analizată provine de la trei tablouri arse, potrivit rezultatelor expertizei realizate de MNIR

Cenuşa analizată în dosarul furtului de la muzeul din Rotterdam, ridicată la percheziţiile din 1 martie, de la locuinţa Olgăi Dogaru, provine din arderea a cel puţin trei tablouri realizate în tehnica uleiului pe pânză, potrivit rezultatelor expertizei realizate de specialiştii Muzeului de Istorie, informează mediafax.ro.

"În urma analizării compoziţiei chimice a materialelor menţionate şi a evidenţierii, în interiorul acestora, a pigmenţilor specifici picturilor pe pânză, a reieşit faptul că cenuşa provine din arderea a cel puţin trei opere de artă (tablouri realizate în tehnica uleiului pe pânză)", a arătat MNIR.

×