x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Ce veste proastă le dă românilor şeful televiziunii publice

Ce veste proastă le dă românilor şeful televiziunii publice

17 Oct 2013   •   18:45
Ce veste proastă le dă românilor şeful televiziunii publice

Claudiu Săftoiu, preşedintele-director general al SRTv, a declarat că, în condiţiile în care va fi luată o decizie politică prin care TVR nu va mai putea să înregistreze venituri din publicitate, va fi necesară indexarea taxei TV, pentru ca televiziunea publică să nu se prăbuşească.

Senatorul PNL Sorin Roşca Stănescu a declarat joi, la o dezbatere organizată în Parlament, că în curând Comisia de cultură din Senat va elabora o propunere legislativă prin care să se interzică televiziunii publice să mai primească publicitate.

"După planul de redresare şi reorganizare, după reeşalonarea datoriilor pe şapte ani la statul român şi după refinanţare, în momentul acesta, statutul financiar al televiziunii publice este unul de stabilitate şi predictibilitate. în momentul acesta nu există pericol de sucombare sau de apropiere de ceea ce se tot vorbeşte acum ca efect al ordonanţei asupra mass-media, de insolvenţă", a declarat Claudiu Săftoiu pentru Mediafax.

El a mai spus că Televiziunea Română are posibilitatea, prin Legea 41/ 1994, să desfăşoare activităţi de publicitate şi să vândă publicitate.

"În ultimii ani, datorită contragerii pieţei de publicitate, veniturile din publicitate ale Televiziunii Române au scăzut progresiv şi îngrijorător. S-a înregistrat o redresare în 2012. Acum, în 2013, încercăm pe mai departe să menţinem un debit al publicităţii înspre televiziunea publică. Greutăţile au apărut din momentul în care, în martie, Ordonanţa privind publicitatea a intrat în conştiinţa publică. în ciuda expunerii totale, potrivit contractului, a clienţilor de publicitate, agenţiile continuă să nu plătească televiziunii publice banii pe care i-au angajat prin contract. Prin urmare, marile agenţii de publicitate din România rămân în atitudinea de prudenţă şi nu plătesc televiziunii publice de luni şi luni de zile banii care i se cuvin, după difuzarea de publicitate", a mai spus Claudiu Săftoiu.

Potrivit raportului de activitate al SRTv pe anul 2012, TVR a avut anul trecut veniturile din publicitate în cuantum de 25.994.262 lei (4,48% din total venituri din exploatare), cu 12,04% mai mici faţă de anul 2011.

Totodată, veniturile TVR din taxa TV au fost anul trecut în cuantum de 333.002.496 lei (57,35% din total venituri din exploatare), cu 4,11% mai mari faţă de anul 2011.

×