x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Cu două pasaje noi nu se face primăvară

Cu două pasaje noi nu se face primăvară

de Iulia Barbu    |    14 Iul 2009   •   00:00
Cu două pasaje noi nu se face primăvară
Sursa foto: Alexandru Molovata/Jurnalul National

În Bucureşti, lucrările de infrastructură au închis o parte din străzi, iar în centru, timp de patru luni, se va circula pe o singură bandă pe fiecare direcţie de mers.



Pasajul Unirii a intrat în lucrări de reabilitare încă de la începutul acestei luni. Şoferii care au drum prin centrul Capitalei trebuie să ştie că timp de 120 de zile autorităţile au anunţat că circulaţia prin Pasajul Unirii va fi restricţionată. Măsura va fi luată pentru a înlesni lucrările de reabilitare a pasajului. Astfel, până la ora 23:00, se va circula pe o singură bandă în fiecare direcţie de mers, iar pe timpul nopţii pasajul va fi închis.

"Reabilitarea pasajelor rutiere se înscrie în lista de priorităţi pentru acest an. Se va lucra zi şi noapte, pentru ca Pasajul Unirii să fie finalizat cel târziu la sfârşitul lunii octombrie", a explicat primarul general al Capitalei, Sorin Oprescu.

Lucrările de reabilitare vizează repararea sistemului de ventilaţie şi de iluminat, înlocuirea semnalelor rutiere şi repararea canalelor de colectare a apelor. Autorităţile estimează că pasajul va fi redat în folosinţă la 15 septembrie. Poliţia Rutieră a anunţat deja că există rute ocolitoare. Astfel că aceia care vin dinspre Universitate pot folosi străzile Halelor şi Bibescu, în timp ce şoferii care vin dinspre zona Tineretului pot traversa Bulevardul Dimitrie Cantemir, prin zona centrului comercial Unirea.

BĂNEASA
Ieşirea pe DN1 este sugrumată de lucrările la Pasajul subteran Băneasa. În februarie 2007, ministrul Radu Berceanu propunea Guvernului începerea lucrărilor la pasajul din Băneasa. Câteva luni mai târziu, fostul ministru al Transporturilor, Ludovic Orban, anunţa că lucrările la pasajul subteran vor începe la 1 septembrie 2007. În octombrie 2007, conducerea CNADNR promitea că în noiembrie 2007 se va deschide şantierul de la Băneasa.

În mai 2008, Orban a dat ordinul de începere a lucrărilor, autorităţile promiţând că pasajul va fi finalizat în iulie 2009. Imposibil... Pasajul subteran va avea o lungime de aproximativ 870 de metri şi începe după intersecţia DN1 cu Bulevardul Elena Văcărescu şi Strada Dobrogeanu Gherea şi se termină după intrarea de la Aeroportul Băneasa, la kilometrul 8+100. Pasajul va avea câte două benzi pe sens şi câte două laterale la sol. Pe DN1, la ieşirea spre Băneasa, trec zilnic 60.000 de maşini.

BASARAB
A avut probleme cu exproprierile, s-a negociat mult pe seama lui, nu au prea fost bani. În acest moment însă se preconizează că ar putea fi gata în maximum 16 luni. Lucrările la Pasajul Basarab au început în luna martie 2007, dată la care a fost întrerupt traficul rutier în zona Gării Basarab, pe străzile Bulevardul Dinicu Golescu şi Şoseaua Orhideelor.

Pasajul suprateran Basarab ar urma să aibă o lungime de 1,9 kilometri, o lăţime maximă de 44,5 metri în zona staţiei de deasupra Gării Basarab şi o lăţime de 25,5 metri pe restul pasajului.
Distanţa minimă dintre clădirile din zonă şi pasaj trebuie să fie de cel puţin 14 metri.




Buletin rutier
DN 1 A, ÎMPOTMOLIT ÎN BITUM
Traficul pe Drumul Naţional numărul 1 A a fost blocat complet, luni după-amiază, timp de o oră. O cisternă încărcată cu emulsie bituminoasă s-a răsturnat după ce i-a explodat o roată la ieşirea din cartierul ploieştean Mitică Apostol, spre Buftea. Şoferul, dar şi pasagerul din dreapta s-au ales doar cu câte o sperietură zdravănă. Două tone de încărcătură s-au împrăştiat pe carosabil. Pompierii militari au spălat drumul, apoi au dat cu nisip. (Laura Calciu)

MAI PUŢINE ACCIDENTE
După o sumedenie de statistici negre, iată că mai vine şi o veste bună: numărul morţilor în accidente rutiere a scăzut, în prima jumătate a acestui an, cu 14,15% faţă de aceeaşi perioadă din 2008, potrivit Poliţiei Rutiere. În perioada 1 ianuarie-30 iunie, la nivel naţional s-au produs 4.123 de accidente grave, soldate cu 1.056 de morţi şi 3.696 de răniţi grav.

Numărul răniţilor a scăzut cu 5,42%. Raportul arată că cele mai multe accidente se petrec pe DN 2 (către Moldova), DN 6 (către Banat) şi DN 1C (Cluj - Halmeu). Pe de altă parte, cele mai sigure drumuri din România sunt DN 1 (Bucureşti - Ploieşti - Braşov - Sibiu - Alba - Cluj - Oradea - Frontiera cu Ungaria) şi traseul Bucureşti - Titu - Găieşti - Piteşti - Sibiu - Sebeş - Deva - Arad - Nădlac.


Drumuri blocate
- DN 73C (Berevoieşti - Slănic) km 8+656-8+656. Reparaţii pod la km 8+656, executat de SC DELTA ACM 93. Variantă ocolitoare: DN 73C km 8+656 - DJ 732B km 6+444 Berevoieşti - Aninoasa - Broşteni km 0+000 şi intersecţie cu DJ 732 km 21+050 până la km 25+188 Slănic intersecţie cu DN 73C km 13+042. Această restricţie este valabilă numai pentru această poziţie kilometrică din cauza schimbării aparatelor de reazem. Lucrarea este în execuţie; termen de reluare a circulaţiei pe un fir - 21.07.2009.
- DN 2N (Jiţia) km 52+200 - 52+240. Alunecare de teren pe partea stângă a drumului pe o lungime de 40 de metri şi o lăţime de 3 metri. Zona a fost semnalizată corespunzător, circulaţia se desfăşoară pe un singur fir lărgit, pe partea dreaptă a drumului s-a completat zona şanţului cu balast lărgindu-se cu circa 1,5 metri până în zidul de sprijin existent.
- DN 65 (Balş-Slatina) km 34+000. Alunecare de corp drum. Zona este semnalizată corespunzător. A fost emis ordinul de începere a lucrării cu data de 09.07.2009. Se lucrează la deviere apă pluvială, demontare parapet metalic în zona calamitată şi organizare şantier. Termen estimat pentru finalizare: 09.09.2009.
- DN 66 (Lainici-Petroşani) km 121+000-122+000. În perioada 09.07.2009-31.12.2009, circulaţia autovehiculelor cu masă totală maximă autorizată mai mare de 20 tone se deviază pe următoarele rute ocolitoare:
- DN 66 (Tg. Jiu - Filiaşi), DN 6 (Filiaşi - Dr.Tr. Severin - Orşova - Caransebeş), DN 68 (Sebeş - Haţeg) - DN 66 (Haţeg - Petroşani); DN 67 (Tg.Jiu- Rm.Vâlcea), DN 7 (Rm.Vâlcea - Brezoi - Sibiu - Simeria), DN 66 (Simeria - Haţeg - Petroşani), DN 67(Tg.Jiu - Dr.Tr. Severin), DN 6 (Dr.Tr. Severin - Orşova - Caransebeş), DN 68 (Caransebeş - Haţeg), DN 66 (Haţeg - Petroşani).
- DN 73 (Podu Dâmboviţei) km 88+780-88+800. Alunecare de teren. Circulaţia în sectorul afectat se desfăşoară pe 1/3 din cale. Zona este semnalizată corespunzător cu bandă reflectorizantă. Se estimează că situaţia va fi remediată în următoarele zile.

×
Subiecte în articol: zonă trafic pasajul