x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Cum ne fură supermarketurile: pulpe de pui de 163 lei/kg

0
Autor: Mihaela Bîrzilă 20 Mar 2017 - 08:55
Cum ne fură supermarketurile: pulpe de pui de 163 lei/kg nullplus/Getty Images/iStockphoto sales clerk at a cash register in the supermarket
Vezi galeria foto

Carnea de pui este cel mai ieftin tip de carne din România dar, dacă nu eşti atent, rişti să dai pe o caserolă cu pulpe dezosate care costă cât întreţinerea pentru o garsonieră.  I s-a întâmplat unui bucureştean din sectorul 2.  Noroc că omul a observat la timp suma uriaşă tipărită pe bonul de casă şi i-a cerut casierei să corecteze greşeala şi să-i dea banii înapoi.  

În acest caz, scannerul casei de marcat a înregistrat de 10 ori valoarea înscrisă corect pe eticheta produsului, fără să fie vina casierei. Nu a fost un furt cu intenţie. Dar, sunt multe alte situaţii în care preţul înscris pe produs nu se regăseşte și pe bonul de casă. Mai mult, dacă nu verificaţi bonul cu atenţie, riscaţi să plătiţi de mai multe ori acelaşi produs, scanat în mod repetat de vânzătoare din greşeală sau chiar cu intenţie.  Iată care sunt cele mai întâlnite metode prin care puteţi fi păcălit la supermarket:

  1. Vânzătoarea taxează două  sau mai multe bucăţi din acelaşi produs, din greşeală sau intenţionat.
  2. Vânzătoarea introduce manual codul de bare al unui produs pe care dumneavoastră nu l-aţi cumpărat dar pe care ea doreşte să îl scadă din stoc sau să îl ia din magazin la plecare.
  3. Kilogramul „mai mic” la produsele ambalate de supermarket:  se întâmplă la carne, brânză, legume şi fructe - caserola cu carne/brânză  vrac ambalată în vid în supermarket are trecută  pe etichetă  o greutate diferită de cea reală – se bazează pe faptul că un cumpărător nu stă să cântărească un produs deja cântărit, care are gramajul trecut pe ambalaj.
  4. Portocalele stricate sunt extrase din pungile de 1 kg şi nu sunt înlocuite cu unele proaspete – din dorinţa de a nu rămane cu marfa nevândută, angajaţii care verifică raionul de fructe extrag fructele stricate şi leagă la loc pungile sau plasele în care erau ambalate. La fel, se poate întâmpla şi în cazul cartofilor ambalaţi în plase de 2,5 sau 5 kg.  De aceea, e foarte important să nu cumpărăm un produs dacă observăm că ambalajul este deteriorat.
  5. Un preţ la raft, alt preţ la casa de marcat – se întâmplă în cazul multor produse ca preţul afişat să nu se regăsească şi pe bonul de casă. Evident, de cele mai multe ori, preţul plătit de cumpărător este mai mare decat cel de la raft.  Angajaţii se ascund în spatele scuzei că noile preţuri nu au fost actualizate în programul informatic dar clientul are dreptul să refuze acel produs dacă se consideră înșelat.
  6. Promoţii înşelătoare – atenţie mare la produsele aflate „la promotie”.  Preţul afişat la raft poate fi  unul foarte tentant dar, când ajungeţi la casă, constataţi că produsul e mai scump. Condiţiile promoţiei sunt scrise de obicei cu litere foarte mici pe etichetele de la raft.  Preţul mic e valabil doar dacă aţi cumpărat două sau mai multe produse de acelaşi fel.
  7. Reduceri mincinoase – în multe cazuri, etichetele cu preţul tăiat sunt făcute special pentru efectul psihologic . Este posibil ca preţul mai mare să nu fi fost niciodată practicat pentru produsul respectiv, e doar o metodă de a atrage clienţii. Un client fidel al magazinului respectiv îşi poate da seama cu uşurinţă dacă magazinul este corect sau nu în perioada promoţiilor.
  8. Balsamul de rufe „botezat” înainte să ajungă la raft – feriţi-vă să cumpăraţi produse care nu au ambalajul sigilat.  Dacă vă uitaţi cu atenţie la aceste produse, veţi observa că nu toate sunt pline până la acelaşi nivel. Unii angajaţi din magazine desfac produsele şi iau pentru acasă din fiecare sticlă câte puţin, dacă nu există sisteme de supraveghere în depozitele de marfă. Au fost şi situaţii în care cumpărătorii au avut ghinionul să cumpere produsul diluat cu apă, în completare pentru cantitatea furată.
  9. Carton la preţ de tort – la unele cofetării, dacă nu sunteţi atenţi, plătiţi cartonul gros pe care este pus tortul la preţ de 50-60 de lei kilogramul, cât kilogramul de tort. Din dorinţa de a face profit, vânzătorii nu mai scad greutatea ambalajului atunci când calculează preţul produsului.

 Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului ne avertizează să fim foarte vigilenţi la cumpărături, în special în cazul produselor alimentare. Orice problemă pe care o întâmpinaţi în relaţia cu comerciantii trebuie reclamată mai întâi celor în cauză. Sesizarea la ANPC trebuie făcută abia după încercarea de rezolvare pe cale amiabilă a problemei. 

Cum trebuie facut ă o sesizare la ANPC pentru a fi rezolvat ă

 

  • Doar persoanele fizice pot depune reclamaţii şi sesizări la Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorului
  • Divergenţele între operatorii economici nu intră în sfera de competenţă a ANPC
  • Petiţiile anonime sau cele în care nu sunt trecute datele de identificare ale reclamantului nu sunt luate în considerare și se clasează
  • Sesizarea poate fi depusă  personal, în scris, prin e-mail sau pe site-ul ANPC, completând formularul de sesizare online
  • Sesizarea se depune la comisariatul ANPC din judeţul de care aparţine agentul economic reclamat sau din Municipiul Bucuresti, după caz
  • Reclamantul este rugat să încerce mai întâi să obţină o rezolvare pe cale amiabilă cu operatorul economic care a vândut produsul sau a prestat serviciul defectuos.  În situaţia în care nu a ajuns la o înţelegere cu vânzătorul sau cu administratorul unităţii, atunci are dreptul să depună  o reclamaţie
  • Reclamaţia/sesizarea se rezolvă în termenul legal, cu conditia ca aceasta să fie însoţită de toate documentele probatorii - factura fiscală, bon fiscal sau chitanţa, contract, certificat de garanţie sau alte documente, după caz.

Reclamaţiile care nu întrunesc condiţiile de mai sus nu vor fi instrumentate de comisarii ANPC , ci se clasează din lipsă de informaţii.

(Sursa:  anpc.ro)


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Trimisă „să studieze” de un ministru american, Greta spune că nu are nevoie de o diplomă ca să înţeleagă schimbările climatice

Trimisă „să studieze” de un ministru american, Greta spune că nu are nevoie de o diplomă ca să înţeleagă schimbările climatice
Un ministru american, care i-a recomandat joi la Davos militantei ecologiste Greta Thunberg „să studieze”, a primit cu promptitudine replica acesteia: „nu e nevoie de o diplomă” pentru a înţelege...

Avertisment SUA: Succesorul lui Soleimani va avea o soartă similară, dacă ucide americani!

Avertisment SUA: Succesorul lui Soleimani va avea o soartă similară, dacă ucide americani!
Reprezentantul special al SUA pentru Iran, Brian Hook, a avertizat că succesorul generalului iranian Qassem Soleimani (ucis într-un atac american la Bagdad pe 3 ianuarie) va avea o soartă similară, dacă va ucide...

Stupoare la Bruxelles, după ce Von der Leyen a anunţat încheierea rapidă a unui acord comercial UE-SUA

Stupoare la Bruxelles, după ce Von der Leyen a anunţat încheierea rapidă a unui acord comercial UE-SUA
„Nimeni nu ştie nimic!” Uimirea predomina joi la Bruxelles, după anunţul făcut în ziua precedentă, la Davos, de preşedinta Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, conform căreia încheierea unui acord...

Ministrul turc de Externe cere extinderea NATO şi aderarea Georgiei

Ministrul turc de Externe cere extinderea NATO şi aderarea Georgiei
Ministrul de Externe al Turciei, Mevlut Cavusoglu, a făcut apel joi la extinderea NATO şi la primirea Georgiei în Alianţa Nord-Atlantică, relatează Reuters. „Nu înţeleg de ce nu am invitat Georgia sau de ce...

Ierusalim: Președintele rus, Vladimir Putin, n-a dorit să dea mâna cu vicepreşedintele american, Mike Pence

Ierusalim: Președintele rus, Vladimir Putin, n-a dorit să dea mâna cu vicepreşedintele american, Mike Pence
Joi, la sosirea în sala unde urma să înceapă forumul dedicat comemorării victimelor Holocaustului, la Ierusalim, preşedintele rus, Vladimir Putin, a dat mâna cu prinţul Charles al Marii Britanii, cu...

Derapaj al lui Volodimir Zelenski: „Bucovina de Nord a fost ocupată de români!” Ambasadorul Ucrainei la București dă vina pe traducere

Derapaj al lui Volodimir Zelenski: „Bucovina de Nord a fost ocupată de români!” Ambasadorul Ucrainei la București dă vina pe traducere
Preşedintele ucrainean, Volodimir Zelenski, a lansat miercuri un apel la solidaritate adresat conaţionalilor săi, într-un discurs cu ocazia Zilei unităţii Ucrainei, în care susţine, printre altele, că...

Radu Mazăre rămâne în închisoare, după ce judecătorii i-au respins contestaţia în anulare

Radu Mazăre rămâne în închisoare, după ce judecătorii i-au respins contestaţia în anulare
Radu Mazăre rămâne în închisoare, după ce judecătorii de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie i-au respins joi o contestaţie în anulare, prin care fostul primar solicita să-i fie anulată condamnarea de...

Loto 6/49, 23 ianuarie 2020. Numerele câștigătoare la extragerile de joi

Loto 6/49, 23 ianuarie 2020. Numerele câștigătoare la extragerile de joi
Rezultate Loto 6/49. Joi, 23 ianuarie 2020, au avut loc noi extrageri la Loto 6 din 49, Joker, Loto 5 din 40 și Noroc.  Numerele extrase de joi, 23 ianuarie, 2020  Loto 6/49 39 ...

Pericol planetar: Al cincilea oraş din centrul Chinei, băgat în carantină din cauza epidemiei de coronavirus

Pericol planetar: Al cincilea oraş din centrul Chinei, băgat în carantină din cauza epidemiei de coronavirus
Autorităţile chineze au decis să plaseze în carantină un al cincilea oraş din provincia Hubei, aflată în centrul ţării, în încercarea de a stopa propagarea unui nou tip de coronavirus, informează...

Prognoza METEO pentru 24, 25, 26 şi 27 ianuarie: Cer senin

Prognoza METEO pentru 24, 25, 26 şi 27 ianuarie: Cer senin
Vremea va fi în general frumoasã, cu cer senin şi valori termice mai ridicate decât în mod caracteristic acestei date. Vântul va sufla slab şi moderat, cu unele intensificãri la munte, în special pe creste, iar...

Bancă amendată pentru discriminarea unui nevăzător

Bancă amendată pentru discriminarea unui nevăzător
Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a sancţionat, ieri, refuzul unei bănci de a deschide un cont bancar pentru o persoană nevăzătoare din cauza faptului că nu poate citi contractul. Fapta ac...

Trump, decepționat de Boeing

Trump, decepționat de Boeing
Compania americană Boeing, afectată în continuare de oprirea la sol a modelului 737 MAX, este „o mare, mare decepţie”, a spus preşedintele Donald Trump, într-un interviu acordat la Davos postului CNBC, declarâ...

Primarul din Târgu Mureş, amendat

Primarul din Târgu Mureş, amendat
Colegiul Director al Consiliului Naţional pentru Combaterea Discriminării (CNCD) a considerat că afirmaţiile făcute de primarul municipiului Târgu Mureş, Dorin Florea, despre romi şi familiile care îşi doresc...

Răsturnare de situaţie în cazul Caracal: Familia Măceşanu a solicitat strămutatea dosarului

Răsturnare de situaţie în cazul Caracal: Familia Măceşanu a solicitat strămutatea dosarului
Avocatul familiei Alexandrei Măceşanu a depus joi la Tribunalul Olt o solicitare de strămutare a dosarului "Caracal", precum şi o cerere referitoare la mai multe excepţii ce ar urma să fie discutate în camera...

Noi promisiuni pentru pacienţii cu arsuri

Noi promisiuni pentru pacienţii cu arsuri
După numeroasele promisiuni făcute românilor cu arsuri, în ultimii patru ani, guvernanţii au mai lansat, ieri, încă una. Mai exact, Ministerul Sănătăţii a anunţat că va elabora o strategie naţională, pe te...
Serviciul de email marketing furnizat de