x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator DN7, reabilitat la Orăştie

DN7, reabilitat la Orăştie

de Monalise Hihn    |    15 Mai 2009   •   00:00
 DN7, reabilitat la Orăştie

Lucrările de reabilitare a tronsonului de 4,7 kilometri din DN7, ce trece prin municipiul Orăştie, vor fi încheiate la mijlocul lunii iulie. Valoarea totală a lucrărilor va fi de peste 11 milioane de lei. Costul unui kilometru de drum este estimat la 2,4 milioane de lei.



Corespondent Hunedoara

Tronsonul din DN7 care traversează municipiul Orăştie a fost mereu motiv de gâlceavă între politicieni. Anul trecut, DN 7 a fost transformat în principala dispută din campania electorală. De curând, tronsonul de 4,7 kilometri de pe DN 7, ce străbate municipiul Orăştie, a fost transferat din administrarea municipalităţii în cea a Companiei Naţionale de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi, Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri Timişoara, de care aparţine şi judeţul Hunedoara. Astfel, municipalitatea a scăpat de povara DN 7, pentru care ar fi trebuit să cheltuiască din bugetul local peste 11 milioane de lei, bani pe care oricum nu îi avea.

SĂ ÎNCEAPĂ LUCRĂRILE!
Iniţial s-a anunţat că lucrările de reabilitare vor începe la data de 6 mai. Apoi, pentru că lucrează pe tronsonul Sebeş - limită cu judeţul Hunedoara, constructorul a amânat cu două săptămâni începerea reparaţiilor în municipiul Orăştie. Acum, directorul adjunct al Regionalei de Drumuri şi Poduri Timişoara, Horaţiu Simion, declară că în două săptămâni va fi deja turnat stratul de bază pe tronsonul din DN 7 ce trece prin municipiul Orăştie: "În două săptămâni se va circula mai bine în Orăştie, pentru că va fi turnat stratul de bază, urmând ca până la mijlocul lunii iulie să se finalizeze lucrările în acest sector din DN 7, adică să fie aplicată şi îmbrăcămintea bituminoasă". Rămâne de văzut dacă nu vor interveni şi alte motive de întârziere a lucrărilor de reabilitare. Locuitorii din Orăştie aşteaptă de ani buni ca drumul naţional care le străbate oraşul să fie reparat.

DN 66, ÎNCĂ UN AN
În schimb, lucrările la DN 66, pe tronsonul Petroşani - Simeria ar mai putea dura încă un an. Ele au început în 2003 şi trebuiau finalizate în 2006. Din păcate, neseriozitatea unora dintre constructori sau lipsa banilor au făcut ca lucrările să treneze. Şi cu exproprierile de pe acest traseu statul român s-a mişcat parcă în reluare. În loc să înceapă cu această operaţiune, statul s-a grăbit să încredinţeze lucrările la acest drum unor constructori neserioşi, care au produs mai multă pagubă decât lucrări de calitate. În sfârşit, acum pentru ultimele persoane care trebuie să fie expropriate se verifică dosarele, astfel că în curând şi acestea să intre în posesia banilor. Potrivit directorul adjunct al Regionalei de Drumuri şi Poduri Timişoara, Horaţiu Simion, lucrările ar putea fi gata în maximum un an. Întreg tronsonul are aproximativ 80 de kilometri.

AUTOSTRADĂ, DIN 2010, POATE
Nici veştile despre tronsonul de autostradă Deva - Orăştie nu sunt prea îmbucurătoare. Autorităţile speră ca în acest an să fie organizată măcar licitaţia pentru construcţia bucăţii de autostradă. Iniţial, lucrările trebuiau să înceapă în septembrie-octombrie 2007 şi să fie finalizate până la data de 31 decembrie 2010, dată la care toate programele ISPA în România trebuie încheiate. Horaţiu Simion spune că întârzierile au fost cauzate de firma olandeză DHV, care nu a fost în stare să reactualizeze un studiu de fezabilitate, motiv pentru care s-a pierdut cel puţin un an. Documentaţia a fost refăcută de proiectanţii de la Regionala de Drumuri şi Poduri Timişoara. Acum se aşteaptă ca în acest an să fie organizată licitaţia pentru desemnarea constructorului tronsonului. Bucata de autostradă Deva - Orăştie are o lungime de 32,8 km. Pentru construirea acesteia este nevoie de 170 de milioane de euro. Banii vin dintr-o finanţare nerambursabilă în proporţie de 75 la sută, prin programul ISPA, iar restul sunt asiguraţi de Ministerul Transporturilor. Tronsonul Deva - Orăştie este parte a coridorul IV pan-european, care are o lungime de aproximativ 3.200 de kilometri. Coridorul porneşte din Germania, apoi traversează Cehia, Austria, Slovacia, Ungaria, apoi intră de la Szeged pe teritoriul românesc, pe la Nădlac, urmând apoi traseul Arad - Timişoara - Lugoj - Deva - Orăştie - Sebeş - Sibiu - Piteşti - Bucureşti - Feteşti - Constanţa.

×
Subiecte în articol: lucrările trafic tronsonul