x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator DNA, sesizată de Guvern în cazul fraudelor de la Poşta Română. Compania, prejudiciată cu peste 6,2 milioane lei

DNA, sesizată de Guvern în cazul fraudelor de la Poşta Română. Compania, prejudiciată cu peste 6,2 milioane lei

de Veronica Micu    |    07 Sep 2013   •   13:21
DNA, sesizată de Guvern în cazul fraudelor de la Poşta Română. Compania, prejudiciată cu peste 6,2 milioane lei

Compania Naţională Poşta Română a înregistrat o pagubă patrimonială de 6,2 milioane lei, în urma contractului încheiat cu Smart Telecom Solutions, se arată în Raportul Corpului de control al primului-ministru efectuat la CNPR, document postat pe site-ul Guvernului.

"Prin invocarea unor împrejurări necorespunzătoare adevărului în scopul justificării încheierii contractului de asociere în participaţiune nr. 101/4928/27.07.2006 şi prin schimbarea în mod esenţial a naturii contractului, din asociere în participaţiune în contract de prestări servicii, reprezentanţii Companiei Naţionale "Poşta Română" S.A. au creat S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. un avantaj patrimonial în sumă totală de 6.296.898,75 RON. Suma menţionată reprezintă pagubă adusă patrimoniului Companiei Naţionale "Poşta Română" S.A., prin interpunerea nejustificată a S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. în activitatea de intermediere a plăţilor efectuate în regim electronic desfăşurată de companie", se arată în raport.

Potrivit documentului, pentru a justifica încheierea contractului 101/4928/27.07.2006 s-a consemnat faptul că S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. deţine echipament tehnic adecvat şi know-how necesar operării, gestionării şi urmăririi plăţilor în regim electronic, această menţiune fiind necorespunzătoare adevărului.

"Menţiunea respectivă este necorespunzătoare adevărului întrucât, în realitate, la data încheierii contractului S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. nu deţinea echipamentele necesare efectuării plăţilor efectuate în regim electronic. Societatea a dobândit dreptul de utilizare a echipamentelor necesare operării, gestionării, şi urmăririi plăţilor efectuate în regim electronic de la S.C. Alphyra România S.A. (denumită ulterior S.C. Payzone S.A.), la o dată ulterioară încheierii contractului de asociere, respectiv 29.09.2006", arată documentul citat.

De asemenea, arată raportul, în forma iniţială a contractului de "asociere în participaţiune" nr. 101/4928/27.07.2006 s-a prevăzut că distribuţia cheltuielilor, veniturilor şi a rezultatelor activităţii desfăşurate în comun se va face lunar în mod egal între cei doi asociaţi.

Astfel, "prin actul adiţional nr. 1 la contractul de asociere, reprezentanţii Companiei Naţionale Poşta Română S.A. au fost de acord ca împărţirea rezultatelor să nu mai fie realizată în proporţie egală, pe baza decontului lunar de venituri şi cheltuieli".

"În urma completării prevederilor contractuale s-a stabilit ca prestaţiile realizate de către S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. să fie achite lunar de către Compania Naţională Poşta Română S.A., respectiv prin aplicarea unui comision de 0,14 euro (TVA inclus), ulterior de 0,10 euro (TVA inclus) pentru fiecare tranzacţie efectuată cu succes", informează raportul Corpului de control al primului-ministru.

Potrivit acestuia, procedând astfel reprezentanţii CNPR au fost de acord cu modificarea esenţială a naturii contractului, din asociere în participaţiune în contract de prestări servicii întrucât asociatul S.C. Smart Telecom Solutions S.R.L. a fost scutit de participarea la pierdere, fiindu-i asigurate venituri certe, prin aplicarea unui comision pentru fiecare tranzacţie efectuată.

×