x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Drumul lui Băsescu, finalizat abia în 2011

Drumul lui Băsescu, finalizat abia în 2011

de Monalise Hihn    |    02 Iun 2009   •   00:00
Drumul lui Băsescu, finalizat abia în 2011
Sursa foto: /Agent GREEN/PAUN

Drumul lui Băsescu - aşa este numit în Valea Jiului DN 66A, care va lega localităţile Câmpu lui Neag şi Herculane - se află în plin proces de modernizare. DN 66A a devenit obiect de mari dispute încă din 2005, după ce activiştii Greenpeace au cerut stoparea lucrărilor, spunând că acesta va afecta ultima pădure intactă din Europa, de la sud de Cercul Polar.




Şoseaua se construieşte pe terasamentul unui drum forestier vechi clasificat de Guvernul României, în 1999, la rangul de drum naţional. La acea dată, Traian Băsescu era ministru al Transporturilor şi a susţinut acest proiect, care a primit avizul şi finanţarea din partea Băncii Mondiale, dar şi din partea Guvernului României. Iniţial, s-a stabilit ca lucrările la DN 66A, lung de 110 kilometri, să fie gata în 2010, însă acestea vor fi întârziate din cauza deselor proteste ale activiştilor ecologişti. După obţinerea avizelor necesare şi construirea viaductelor, au fost finalizate lucrările la tronsoanele I şi II din judeţul Hunedoara, iar acum constructorul aşteaptă avizele pentru cel de-al treilea tronson Câmpuşelu - coada lacului Cerna, având o lungime de aproximativ 19 kilometri. Lucrările sunt executate de Filiala Timişoara de Drumuri şi Poduri din cadrul CCCF, pe baza proiectului întocmit de IPTANA Bucureşti, iar beneficiar al lucrării este Compania Naţională de Drumuri şi Autostrăzi. Lucrările la primul tronson al drumului au început în octombrie 1999 şi au fost finalizate în august 2002. Apoi, totul a fost sistat timp de trei ani. Lucrările pe sectorul al doilea al drumului au fost finalizate în doar cinci luni. Este vorba despre aproximativ 10 kilometri de şosea.

Drumul este specific zonelor montane de mare altitudine şi se derulează pe un traseu în care curbele reprezintă aproape 60% din lungime, astfel că viteza medie de circulaţie proiectată este de numai 25 km/oră. Lucrările la cele două tronsoane au costat 220 de milioane de lei, iar fondurile au fost asigurate din bugetul Ministerului Transporturilor.

Tronsonul III
Al treilea tronson al DN 66A are o lungime de 18,6 kilometri. Potrivit directorului Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Timişoara, Ioan Maliţa, avizele pentru lucrările pe acest tronson ar trebui primite în maximum o lună: "Deja actele sunt în procedură de avizare. Am făcut demersuri şi la Mediu pentru obţinerea aprobărilor necesare. Şi acest tronson traversează un parc naţional, respectiv Domogled - Valea Cernei, dar acum, având experienţa cu Parcul Naţional Retezat, lucrurile se vor rezolva mult mai uşor în ceea ce priveşte obţinerea acordurilor". Suma necesară celui din urmă tronson se ridică la 248 de milioane de lei.

×
Subiecte în articol: lucrările trafic