x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Duminică, 25 martie, cursele low-cost de pe aeroportul Băneasa se mută pe Otopeni

Duminică, 25 martie, cursele low-cost de pe aeroportul Băneasa se mută pe Otopeni

23 Mar 2012   •   16:17
Duminică, 25 martie, cursele low-cost de pe aeroportul Băneasa se mută pe Otopeni

Cursele aeriene low-cost vor fi transferate, incepand din 25 martie, pe Aeroportul International Henri Coanda Otopeni de pe Aeroportul Baneasa, ceea ce va duce la o crestere cu 45 de procente a traficului, potrivit Companiei Nationale Aeroporturi Bucuresti (CNAB).

Conform estimarilor CNAB, dupa aceasta data, traficul de pasageri pe AIHCB va creste in medie cu aproximativ 45%, iar numarul aterizarilor/decolarilor se va majora cu aproximativ 30%.
CNAB a inregistrat in anul 2011 un trafic total de 7,44 milioane de pasageri (+ 5,9% fata de anul 2010) pe ambele aeroporturi, Otopeni si Baneasa, acesta urmand sa fie transformat in aeroport pentru curse business in cadrul unui plan de investitii al CNAB.
Companiile low-cost sustin ca mutarea curselor de pe Aeroportul Baneasa pe Aeroportul International Henri Coanda - Otopeni va duce la scumpirea biletelor cu circa 4 procente, echivalentul a 6 euro.

'Mutarea curselor pe Otopeni din 25 martie va duce la cresterea taxelor de operare cu 25 de procente pentru noi, ceea ce se va regasi in costul biletului. Cresterea va fi de circa 4 procente, adica 6 euro. In total, va trebui sa acoperim pierderi de 1 milion de euro pe luna din cauza transferului operatiunilor, tinand cont ca transportam 2 milioane de pasageri pe an in Romania', a explicat recent Michael Powell, director financiar Wizz Air.

Acesta a subliniat ca o parte din pierderi vor fi acoperite prin conditiile mai bune de pe Aeroportul Otopeni, dar si prin posibilitatea de a zbura fara restrictii, deci de a opera mai multe curse, tinand cont ca pe Aeroportul Baneasa nu puteau fi efectuate curse de noapte, iar capacitatea de procesare a pasagerilor este mult sub media de pe Otopeni.
Incepand cu 25 martie, Wizz a anuntat ca va introduce patru noi destinatii din Bucuresti, Memmingen (Germania), Verona (Italia), Budapesta (Ungaria) si Palma de Mallorca (Spania).

Reprezentantii Companiei Aeroporturi Bucuresti sustin ca, odata cu transferul pe Aeroportul Otopeni, operatorii aerieni vor achita o taxa in valoare de circa 4,5 euro pe pasager in plus fata de Aeroportul Baneasa, insa conditiile vor fi mult mai bune decat pe Baneasa.
Oricum, conducerea companiei intentioneaza sa reduca tariful de operare cerut fiecarui pasager pe Aeroportul Otopeni astfel incat majorarea costului biletelor sa fie cat mai redusa.

Odata cu transformarea Aeroportului Baneasa in aeroport de business, reprezentantii Companiei Aeroporturi Bucuresti sustin ca tarifele ar fi crescut pentru companiile aeriene peste tarifele de la Otopeni cu 1 euro - taxa de operare perceputa fiecarei companii aeriene, respectiv cu 2 euro taxa pe pasager.

La ora actuala, pe Aeroportul din Baneasa opereaza mai multe companii low-cost intre care Blue Air, companie romaneasca, Wizz Air, din Ungaria, GermanWings, divizie a Lufthansa, si Vueling.

×
Subiecte în articol: observator