x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Enel majorează investiţiile, după ce câştigurile din primul trimestru au depăşit estimările

Enel majorează investiţiile, după ce câştigurile din primul trimestru au depăşit estimările

09 Mai 2019   •   15:53
Enel majorează investiţiile, după ce câştigurile din primul trimestru au depăşit estimările

Enel SpA a anunţat că va investi mai mult anul acesta în sectorul energiilor regenerabile din America de Nord şi în reţelele sale din Italia şi America de Sud, după ce câştigurile trimestriale au depăşit estimările, transmit Reuters, ANSA şi site-ul lse.co.uk.

Cea mai mare companie de utilităţi din Europa a raportat o creştere a câştigurilor de bază de 13,9% în primele trei luni din acest an, la 4,454 miliarde de euro (cinci miliarde de dolari), în timp ce analiştii se aşteptau la 4,278 miliarde de euro.

"Acest început bun al anului ne permite să confirmăm estimările pentru întregul an 2019", a afirmat directorul general al Enel, Francesco Starace.

Profitul net a urcat cu 7% în primul trimestru din 2019, la 1,25 miliarde de euro, pe fondul rezultatelor foarte bune obţinute de Enel Green Power. Veniturile totale au înregistrat un avans de 10,3% în perioada ianuarie-martie 2019, la 20,89 miliarde de euro, de la 18,9 miliarde de euro în primele trei luni din 2018.

Enel, controlată de stat, deţine o participaţie majoritară la compania spaniolă de utilităţi Endesa şi investeşte în energia verde şi reţele, pentru a compensa criza din domeniul energiei convenţionale.

În România, Enel deţine 64,4% la Enel Distribuţie Muntenia şi Enel Energie Muntenia, 51% la Enel Distribuţie Banat, Enel Distribuţie Dobrogea şi Enel Energie şi 100% din acţiunile Enel România. Aceste companii gestionează o reţea de 91.000 de kilometri, ce distribuie aproximativ 14 TWh pe an (cu o cotă de piaţă de 34%), vând aproximativ 9 TWh/an unui număr de circa 2,6 milioane clienţi, dintre care 2,4 milioane sunt clienţi rezidenţiali (aproximativ 20% din piaţa de retail) şi 200.000 sunt companii. AGERPRES

×
Subiecte în articol: enel