x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Evaluarea după clasa a IX-a va avea trei probe scrise şi una practică

Evaluarea după clasa a IX-a va avea trei probe scrise şi una practică

12 Apr 2010   •   00:00

Evaluare naţională disciplinară obligatorie a tuturor elevilor la finalul clasei a IX-a va fi realizată în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei şi va cuprinde trei probe scrise şi una practică, se arată în proiectul legii educaţiei, aprobat, azi de Guvern.

În proiect s-au adus mai multe clarificări cu privire la desfăşurarea evaluărilor şcolare, unele dintre acestea referindu-se la evaluarea după clasa a IX-a.

Astfel, la finalul clasei a IX-a, în baza unei metodologii elaborate de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului, se va face o evaluare naţională disciplinară obligatorie a tuturor elevilor. Rezultatele evaluării se vor exprimă printr-un punctaj, similar testelor internaţionale.

Examinarea va cuprinde o probă transdisciplinară de evaluare scrisă a competenţelor de comunicare în limba română, limba maternă şi într-o limbă de circulaţie internaţională, o probă transdisciplinară de evaluare scrisă a competenţelor la matematică şi ştiinţe, o probă practică de evaluare a competenţelor de utilizare a calculatorului şi o probă transdisciplinară de evaluare orală a competenţelor civice și sociale.

Rezultatele evaluării naţionale se vor înscrie în Portofoliul educaţional al elevului.

Admiterea la liceu se va realiza în funcţie de cererile elevilor. Astfel, în cazul în care numărul de candidaţi nu depăşeşte numărul locurilor oferite de liceu, admiterea se va realiza pe baza Portofoliului educaţional al elevului. În cazul în care însă numărul de candidaţi este mai mare decât numărul locurilor oferite de liceu, admiterea se va face luând în calcul, în proporţie de 70% Portofoliul educaţional al elevului, media de absolvire a învăţământului obligatoriu şi media la probele de la evaluarea naţională de la sfârşitul clasei a IX-a şi în proporţie de 30% nota obţinută la disciplina de admitere stabilită de liceu.

În cazul mediilor egale, diferenţierea se va face pe baza Portofoliului educaţional al elevului.

Metodologia cadru de organizare şi desfăşurare a admiterii în clasa a X-a va fi elaborată de Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului şi va fi dată publicităţii, pentru fiecare generaţie, cel mai târziu la începutul clasei a VIII-a.

Unităţile de învăţământ liceal care solicită organizarea probei suplimentare de admitere au obligaţia de a anunţa public disciplinele la care se susţine proba, programele şi procedurile de organizare ale acesteia până, cel mai târziu, la începutul clasei a VIII-a, potrivit proiectului.

Documentul va fi transmis în Parlament spre dezbatere în regim de urgenţă.

Purtătorul de cuvânt al MECTS, Melania Vergu, a declarat că Legea educaţiei ar urma să intre în vigoare în 30 de zile de la publicarea în Monitorul Oficial, dar noua formă de bacalureat se va desfăşura din 2012, în timp ce trecerea clasei a IX-a la gimnaziu şi noul tip de admitere în liceu se vor aplica din 2013.

×
Subiecte în articol: scoala