x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Expiră suportul tehnic pentru sistemul de operare Windows XP. Vezi de când şi ce recomandă Microsoft

Expiră suportul tehnic pentru sistemul de operare Windows XP. Vezi de când şi ce recomandă Microsoft

03 Mar 2014   •   10:09
Expiră suportul tehnic pentru sistemul de operare Windows XP. Vezi de când şi ce recomandă Microsoft

Utilizatorii sistemului de operare Windows XP şi ai pachetului Office 2003 vor trebui să-şi upgradeze versiunile rulate pe computerele personale către Windows 8, respectiv Office 365, întrucât, începând cu data de 8 aprilie 2014, expiră suportul tehnic oferit de Microsoft pentru XP, respectiv Office 2003, potrivit informaţiilor companiei.

În acest sens, companiile mici şi mijlocii sunt invitate să acceseze site-ul local al Microsoft pentru a afla mai multe informaţii şi pentru a beneficia de suport în planificarea upgrade-ului la Windows 8 şi Office 365.

'Sunt 12 ani de la lansarea Windows XP şi 10 ani de la lansarea Office2003, iar lumea s-a schimbat mult de atunci. Am asistat la o creştere exponenţială a utilizatorilor de internet şi, odată cu aceasta, o creştere a atacurilor cibernetice care ţintesc sisteme de operare învechite. Întrucât după data de 8 aprilie 2014, Microsoft nu va mai oferi suport pentru Windows XP şi Office 2003, utilizatorii privaţi şi companiile care vor rămâne pe aceste tehnologii se expun unor riscuri majore de securitate, confidenţialitate a informaţiilor personale şi a datelor sensibile de companie, clienţi, parteneri', afirmă Ionuţ Gaotă, Windows & Mobility Business Group Lead, Microsoft România, citat de Agerpres.

Recomandarea specialiştilor Microsoft, exprimată încă de anul trecut, este ca utilizatorii de Windows XP şi Office 2003 să facă upgrade către Windows 8 şi Office 365.

Practic, începând cu 9 aprilie 2014, utilizatorii Windows XP şi Office 2003 nu vor mai primi update-uri de securitate şi nu vor mai beneficia de avantajele suportului tehnic oferit de Microsoft.

În anul 2002, compania a introdus politica referitoare la ciclul de viaţă al serviciilor de suport, pornind de la sugestiile clienţilor de a oferi mai multă transparenţă şi predictibilitate pentru serviciile de suport acordate la produsele Microsoft.

Astfel, conform acestei politici, produsele Windows şi Office beneficiau de cel puţin 10 ani de suport (5 ani de suport Mainstream şi 5 ani de suport Extended), la nivel de pachet Service Pack.

În ceea ce priveşte consecinţele acestui eveniment asupra mediului de business, companiile se expun unor vulnerabilităţi, printre care riscuri de securitate, probleme de software, lipsa centrelor de suport, timp de nefuncţionare şi sisteme lipsite de suport şi actualizări.

Între susţinătorii campaniei de informare pe acest subiect, demarată de Microsoft, se află Asociaţia pentru Securitatea Sistemelor Informatice /ANSSI/, Centrul Naţional de Răspuns la Incidente de Securitate Informatică /CERT-RO/ şi Asociaţia Producătorilor şi Distribuitorilor de Echipamente de Tehnologia Informaţiei şi Comunicaţiilor /APDETIC/.

Potrivit Raportului de analiză cu privire la alertele de securitate cibernetică primite de CERT-RO în primele şase luni ale anului 2013, peste 12,5% din plaja de IP-uri alocată României este infectată cu diverse variante de malware, iar aproximativ 90% dintre alertele primite vizează computere din România.

De asemenea, CERT-RO evaluează că pentru aproximativ 80% dintre IP-urile unice infectate sunt utilizate sisteme de operare Windows 2000 şi Windows XP, sisteme pentru care serviciile de suport au expirat sau urmează să expire.

Fondată în 1975, Microsoft (Nasdaq 'MSFT') este cea mai mare companie producătoare de software, servicii şi tehnologii Internet pentru calculatoarele personale şi pentru mediul de business.

×