x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

În 2010, trenurile CFR Călători au întârziat cinci ani şi trei luni

0
Autor: Elena Stan 23 Ian 2011 - 20:05
În 2010, trenurile CFR Călători au întârziat cinci ani şi trei luni Dragoş Stoica/Jurnalul Naţional

147887-ds-1379.jpgTrenurile de călători au reuşit să acumuleze anul trecut mii de minute întârziere, echivalentul a nu mai puţin de cinci ani şi trei luni!!! Cele mai mari întârzieri se înregistrează pe rutele care leagă Bucureştiul de Valea Prahovei şi de litoralul Mării Negre.

Cauzele care au dus la această situaţie demnă de Cartea Re­cor­durilor sunt multiple, de la furtul de linii ferate până la căderi de copaci pe linie, sau lucrări la calea ferată. "Pe întreaga pe­rioadă a anului 2010 au fost îndrumate în total aproximativ 560.000 tre­nuri de călători. Timpul mediu de întârziere înregistrat de un tren de călători pe zi a fost de până în 5 minute. Indicatorul utili­zat pen­tru evaluarea parcursului trenurilor este "trenkm". În­târ­zie­rea medie a unui tren la 100 km parcurşi a fost de aproximativ 3 minute", potrivit informaţiilor primite de la CFR Călători.

În fiecare zi au fost puse în circulaţie 1.534 de trenuri, fiecare din­tre acestea înregistrând un timp mediu de întârziere de până la 5 minute, adică 7.670 de minute în fiecare zi. Dacă facem un cal­cul sumar, vom observa că în 2010 trenurile de călători au în­târ­ziat 46.659 de ore, adică 1.944 de zile, ceea ce înseamnă 5,3 ani. Ca şi anii trecuţi, vara au fost probleme din cauza dilatării şinelor, iar la începutul lunii decembrie problema a fost reprezentată de ninsorile abundente care au perturbat atât traficul feroviar, cât şi pe cel rutier şi aerian. "Rutele pe care s-au înregistrat cele mai multe întârzieri în 2010 au fost Bucureşti – Constanţa şi Bucureşti – Câmpina – Predeal din cauza lucrărilor de rea­bilitare executate de CNCF CFR SA. De asemenea, întârzieri foarte mari au fost înregistrate în zilele de vară şi la începutul lunii decembrie din cauza condiţiilor meteorologice nefavorabile, perturbând circulaţia trenurilor de călători", potrivit CFR Călători. Întârzierile au fost cauzate de lucrări de reabilitare şi reparaţii, restricţii de viteză ale căii ferate, probleme tehnice ale materialului rulant.

Forţa majoră este o altă explicaţie a întârzierilor. La acest capitol CFR Călători încadrează calamităţile naturale, evenimentele de cale ferată, furturile de echipamente de siguranţa circulaţiei, întârzierile înregistrate pe teritoriul căilor ferate vecine, grevele feroviare şi restricţiile de viteză necesare pentru derularea lucrărilor de reabilitare pe coridoarele paneuropene.

Din cele 2.750 de vagoane ale CFR Călători aproximativ 1.000 necesită înlocuire sau modernizare. Durata de viaţă a unui vagon este de până la 18 ani. În acest an, prin programele de investiţii cu fonduri alocate de la bugetul de stat se propune achiziţionarea unui număr de aproximativ 18 vagoane nou construite şi modernizarea a circa 34 vagoane.

Parcul inventar al CFR Călători înregistrează circa 827 locomotive care asigură circulaţia zilnică a trenurilor. Durata medie de viaţă a mijloacelor de tracţiune este de circa 35 de ani, iar CFR Călători are aproximativ 560 de unităţi motoare care ar trebui înlocuite.


 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Fifor cere lista şcolilor cu WC în curte

Fifor cere lista şcolilor cu WC în curte
După ce prefecţii din mai multe judeţe au semnalat că sute de şcoli nu au avize de la Direcţiile de Sănătate Publică (DSP) din cauza lipsei apei potabile şi a toaletelor, ministrul de interimar de Interne,...

Mass-media SUA: Casa Albă ar trebui să reducă impozitele pentru a evita recesiunea

Mass-media SUA: Casa Albă ar trebui să reducă impozitele pentru a evita recesiunea
Administrația americană ar trebui să reducă impozitele şi taxele pentru a evita intrarea în recesiune, în pofida insistenţelor preşedintelui Donald Trump care afirmă că...

Ministerul Sănătăţii: Două dintre victimele atacatorului de la Sapoca, în stare gravă

Ministerul Sănătăţii: Două dintre victimele atacatorului de la Sapoca, în stare gravă
Ministerul Sănătăţii a transmis marţi că două victime ale atacului de la Spitalul de Psihiatrie Săpoca, dintre cele aduse în unităţi medicale din Bucureşti, se află în stare gravă. Bărbatul transferat...

Donald Trump vrea Groenlanda

Donald Trump vrea Groenlanda
Preşedintele american, Donald Trump, şi-a confirmat interesul pentru achiziţionarea Groenlandei de la Danemarca, eventualitate pe care el a calificat-o drept o „mare tranzacţie imobiliară”, precizând însă...

Soarta Brexitului se află în mâinile UE, afirmă preşedintele Partidului Conservator

Soarta Brexitului se află în mâinile UE, afirmă preşedintele Partidului Conservator
Uniunea Europeană trebuie să dea dovadă de mai multă flexibilitate cu privire la ''plasa de siguranţă'' legată de frontiera irlandeză întrucât decizia ca Regatul Unit să părăsească blocul comunitar cu sau...

Cum prevenim alte tragedii. Mesajul lui Dan Voiculescu

Cum prevenim alte tragedii. Mesajul lui Dan Voiculescu
Fără îndoială, tragediile de la Caracal și Buzău au premise, cauze imediate și ecouri diferite. Însă, dincolo de specificul fiecărui caz, ambele demonstrează acuta vulnerabilitate a instituțiilor autohtone,...

Marea Neagră: Militarii ruși din Crimeea au lansat accidental o rachetă. Autoritățile au ascuns incidentul

Marea Neagră: Militarii ruși din Crimeea au lansat accidental o rachetă. Autoritățile au ascuns incidentul
Militarii ruşi din cadrul forţei aeriene navale a Flotei Rusiei din Marea Neagră au lansat accidental o rachetă ghidată de aviaţie de tipul X-29TD (aer-sol) pe aeroportul militar din Saki (Crimeea)....

Pintea: Controale la toate spitalele de psihiatrie din ţară

Pintea: Controale la toate spitalele de psihiatrie din ţară
După tragedia de la Spitalul de Neuropsihiatrie şi Măsuri pentru Siguranţă Săpoca, unde cinci pacienţi au murit, iar alţi opt sunt răniţi, după ce au fost atacaţi cu un stativ de un alt pacient, ministrul...

Reuniune a ONU privind schimbările climatice în Brazilia, în plină polemică privind Amazonia

Reuniune a ONU privind schimbările climatice în Brazilia, în plină polemică privind Amazonia
Brazilia găzduieşte începând de luni în Salvador de Bahia (nord-est) o reuniune regională privind schimbările climatice coordonată de ONU, în plină polemică privind protejarea pădurii Amazoniene după...

Alpinistul Zsolt Torok, decorat post-mortem

Alpinistul Zsolt Torok, decorat post-mortem
Preşedintele Klaus Iohannis a semnat decretul de decorare post-mortem a alpinistului Zsolt Torok, a anunţat, marţi, Administraţia Prezidenţială. "În semn de înaltă apreciere şi recunoaştere pentru...

Italia se îndreaptă spre o criză guvernamentală cu consecinţe imprevizibile

Italia se îndreaptă spre o criză guvernamentală cu consecinţe imprevizibile
Guvernul populist de la Roma pare să se îndrepte marţi către pierderea sprijinului parlamentar, după 14 luni marcate de tulburări interne, situaţie care sporeşte caracterul imprevizibil al evoluţiilor de pe scen...

Un bărbat a murit, pentru că medicului de pe ambulanță i-a fost frică de trei pechinezi

Un bărbat a murit, pentru că medicului de pe ambulanță i-a fost frică de trei pechinezi
Un bărbat în vârstă de 72 de ani a murit pe holul casei, cu ambulanţa la poartă, după ce medicul care a intervenit la caz a solicitat intervenţia jandarmilor, de frica unor câini pechinezi, scrie...

SUA negociază prețul trădării lui Maduro

SUA negociază prețul trădării lui Maduro
După luni de presiuni diplomatice inutile și sancțiuni ce au paralizat total economia unei țări aflate deja la pământ, SUA au schimbat tactica utilizată pentru înlăturarea președintelui venezuelean, Nicolas...

Pregătiri pentru BIAS 2019, cel mai mare show aviatic

Pregătiri pentru BIAS 2019, cel mai mare show aviatic
Acrobaţii aeriene uluitoare şi demonstraţii de elită realizate de aşii aviaţiei civile şi militare vor încânta bucureştenii şi turiştii, la finalul acestei săptămâni, când va avea loc cea de-a 11-a...

România, cea mai periculoasă țară din UE pentru bicicliști și pietoni

România, cea mai periculoasă țară din UE pentru bicicliști și pietoni
România este pe primul loc în Uniunea Europeană (UE) când vine vorba de numărul bicicliştilor care au decedat în accidente rutiere raportat la totalul populaţiei, cu 10 decese la un milion de locuitori în anul 2...
Serviciul de email marketing furnizat de