x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Începe calvarul pe DN 1

Începe calvarul pe DN 1

de Elena Stan    |    Monica Andrei Capatos    |    09 Oct 2009   •   00:00
Începe calvarul pe DN 1

Atenţie, şoferi: de azi a intrat în vigoare restricţia de traversare a DN 1 în două mari intersecţii din nordul Capitalei pentru finalizarea Pasajului Băneasa. Restricţia este valabilă până marţi, 10 noiembrie, iar pasajul va fi inaugurat la 1 decembrie. Jurnalul Naţional vă prezintă în exclusivitate harta cu intersecţiile prin care nu mai puteţi circula pe DN 1.



Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii a restricţionat traversarea DN 1 în intersecţiile Bdul Ion Ionescu de la Brad cu Bdul Aerogării şi în intersecţia Str. Constantin Dobrogeanu Gherea cu Str. Elena Văcărescu de aseară, de la ora 24:00. Şoferii care vin dinspre Arcul de Triumf pot face la dreapta atât pe Str. Elena Văcărescu, cât şi pe Bdul Aerogării, iar cei care intră în Bucureşti pot face la dreapta pe Bdul Ion Ionescu de la Brad, dar şi pe Str. Constantin Dobrogeanu Gherea.

Restricţia nu permite şoferilor să traverseze DN 1 pentru a ajunge din Bdul Aerogării pe Bdul Ion Ionescu de la Brad şi nu le permite nici virarea la stânga pentru a intra de pe Bdul Aerogării spre Podul Băneasa. Pentru a intra spre Piaţa Scânteii de pe Bdul Aerogării, şoferii sunt nevoiţi să meargă până la Ikea, să întoarcă sub pod şi să se întoarcă pe lângă Selgros.

Aceeaşi situaţie o găsim şi la intersecţia DN 1 cu Str. Elena Văcărescu şi Str. Constantin Dobrogeanu Gherea. De pe ambele străzi se poate face liber la dreapta, însă nu este permis să virezi la stânga sau să traversezi DN 1.
Singura posibilitate de întoarcere a autoturismelor este la sensul giratoriu de la Piaţa Scânteii şi sub podul de la Ikea.

GATA DE 1 DECEMBRIE ŞI NU PREA
Autorităţile speră să finalizeze lucrările la Pasajul Băneasa până la 1 decembrie, însă termenul acesta nu este bătut în cuie şi nu are nici o implicare politică. "În domeniul construcţiilor de drumuri, toată lumea ştie că, dacă nu faci o lucrare până în decembrie, cel mai devreme o termini în aprilie anul viitor. Vremea nu permite realizarea de astfel de lucrări în lunile de iarnă", a explicat Radu Berceanu, ministrul Transporturilor şi Infrastructurii.

Responsabilul cu acest proiect din cadrul Companiei de Drumuri nu este sigur că lucrarea va fi gata până de Ziua Naţională. "Am decis împreună cu Poliţia să instituim această restricţie de circulaţie pentru a putea lucra la Pasajul Băneasa. De preferat este să terminăm lucrarea până cel târziu 19-22 decembrie, deoarece după această dată constructorul va conserva lucrarea şi va reveni la primăvară, ceea ce nu ne avantajează deloc", ne-a explicat Anghel Gheorghe, responsabil de proiectul Pasaj subteran Băneasa din cadrul CNADNR.

Berceanu consideră că realizarea până la 1 decembrie a Pasajului subteran de la Băneasa nu are nici o legătură cu alegerile sau cu ceea ce se întâmplă pe scena politică. "Realizarea Pasajului subteran de la Băneasa nu este o problemă politică. Lucrările la acest pasaj au început în 2006, la sfârşitul anului, iar în 2007 şi 2008 lucrările au avansat foarte puţin, deoarece şi banii au fost tot puţini. În 2009, când am venit iar la conducerea ministerului, lucrările la pasaj erau nu foarte departe de unde le lăsasem", a declarat Radu Berceanu.

ATRIBUŢIILE MTI
Pe de altă parte, Ministerul Transporturilor a trimis o săgeată şi către Primăria Capitalei, anuţând că nu se ocupă de străduţe sau arterele de prin oraş, ci de drumurile naţionale şi de autostrăzi. "Pasajul subteran Băneasa trebuia să fie realizat de Primărie, nu de Ministerul Transporturilor. Noi trebuia să ne oprim la tăbliţa pe care scrie Bucureşti, iar de restul să se ocupe Primăria Capitalei. Am lungit jurisdicţia noastră şi am făcut patru pasaje, care ne-au costat mai mult de 100 de milioane de euro, şi am zis că trebuie să facem şi această lucrare, pentru a fluidiza traficul din nordul Capitalei.

Primăria trebuia să ne sprijine şi să înţeleagă de ce suntem nevoiţi să recurgem la aceste metode, nu să ne pună piedici", a explicat Berceanu. Mai mult, acesta a spus că MTI a eliberat autorizaţia de construcţie pentru această lucrare, în consecinţă poate lua deciziile necesare cu privire la finalizarea lucrării.

0-103700-04sept04148.jpg
Click pe imagine pentru a vedea detaliile restricţionării traficului în zpna pasajului Băneasa - format pdf





Şase linii RATB vor ocoli zona
Cei care locuiesc în zona de nord a Capitalei trebuie de astăzi să se adapteze, vrând, nevrând, la noile reguli impuse de Ministerul Transporturilor. Nu de alta, dar Pasajul Băneasa trebuie să fie gata, cu orice preţ, până la 1 decembrie, aşa cum constructorul şi ministrul Radu Berceanu i-au promis premierului Boc. Şi cum promisiunea-i promisiune, totul va fi dat peste cap. Lucrările la pasaj n-au fost făcute conform graficului, fiind în mare întârziere, aşa că se încearcă îngrăşarea porcului în ajun de Crăciun.

Chiar dacă Primăria Capitalei n-a fost de acord cu măsurile luate de Ministerul Transporturilor, propunând rute ocolitoare, ministrul Berceanu a fost cel care a avut ultimul cuvânt. Din acest motiv, şase linii RATB vor circula de astăzi pe un alt traseu din cauza restricţiilor de trafic impuse de Ministerul Transporturilor în zona Pasajului Băneasa (interzicerea traversării DN 1 în intersecţiile Bulevardul Ion Ionescu de la Brad - Aerogării şi Strada Constantin Dobrogeanu Gherea - Elena Văcărescu).

Astfel, linia 112 va funcţiona pe traseul actual între terminalul "CFR Constanţa" şi intersecţia Şoseaua Pipera/Strada Nicolae Caramfil, apoi modificat în ambele sensuri pe Strada Nicolae Caramfil, Bulevardul Aviatorilor, Piaţa Charles de Gaulle, Bulevardul Constantin Prezan, Şoseaua Kiseleff, Piaţa Presei Libere, Bulevardul Poligrafiei, Şoseaua Băiculeşti, Şoseaua Străuleşti, Strada Coralilor, Piatra Morii, Bulevardul Gloriei, Bucureştii Noi, apoi traseul actual.

Liniile 148 şi 149 vor merge pe o rută modificată pe sensul spre Aeroport Băneasa, de la terminalul "Piaţa Presei Libere", pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, Aeroport Băneasa, apoi traseele actuale. Celălalt sens nu se modifică.

Liniile 205 şi 261 vor avea un traseu modificat pe sensul spre cartierul Vatra Nouă, de la Piaţa Presei Libere, pe Bulevardul Poligrafiei, Şoseaua Băiculeşti, Şoseaua Străuleşti, Bulevardul Ion Ionescu de la Brad, apoi traseele de bază. Celălalt sens nu se modifică.

Linia 301 va circula pe sensul spre Piaţa Romană, de la intersecţia Şoseaua Bucureşti-Ploieşti - Aerogării, pe Şoseaua Bucureşti-Ploieşti, Piaţa Presei Libere, Şoseaua Kiseleff, Constantin Prezan, Piaţa Charles de Gaulle, Calea Dorobanţilor, apoi traseul actual.

Conducerea Primăriei Capitalei a solicitat acum două zile Ministerului Transporturilor o reanalizare a restricţiilor pe care doreşte să le impună în zona Pasajului Băneasa, considerând că măsurile anunţate până acum îngreunează intrarea în Bucureşti, prin nordul oraşului, şi blochează DN 1. Însă toate acestea au rămas fără nici un răspuns.

×
Subiecte în articol: trafic pasajul băneasa rute ocolitoare