x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Ion Ţiriac susţine că proiectul de cale ferată spre Aeroportul Otopeni îi afectează proiectele din Otopeni

0
14 Ian 2019 - 13:13
Ion Ţiriac susţine că proiectul de cale ferată spre Aeroportul Otopeni îi afectează proiectele din Otopeni Intact Images

Fostul tenisman Ion Ţiriac susţine că intenţia Ministerul Transporturilor de a construi o cale ferată care să lege Gara de Nord din Capitală de Aeroportul Henri Coandă, în vederea organizării la Bucureşti a unor meciuri de fotbal în cadrul EURO 2020, compromite proiectele sale din Otopeni.
Omul de afaceri deţine în zona aeroportului din Otopeni câteva zeci de hectare de teren pe care a construit un patinoar, iar în viitor doreşte să ridice un campus pentru o universitate privată non-profit.
"Decizia complet ruptă de realitate a Ministerului Transporturilor de a construi o cale ferată care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional Henri Coandă va obliga Fundaţia Ion Ţiriac să renunţe la două proiecte non-profit majore, de interes naţional, derulate în oraşul Otopeni", afirmă, luni, Ţiriac într-un comunicat de presă remis AGERPRES şi intitulat "Decizia iresponsabilă a Ministerului Transporturilor compromite proiectele de interes public ale Fundaţiei Ion Ţiriac".
Primul proiect se referă la Patinoarul Ţiriac - Telekom Arena din oraşul Otopeni, dezvoltat de Fundaţia Ion Ţiriac, şi inaugurat în anul 2016 în urma unei investiţii de peste 3,6 milioane de euro. Acest proiect este singurul patinoar din zona Bucureşti-Ilfov dezvoltat conform celor mai recente norme olimpice internaţionale şi în acord cu indicaţiile Federaţiei Internaţionale de Hochei (IIHF). Principalul său scop este încurajarea practicării sportului în rândul copiilor, tinerilor şi sprijinirea echipelor sportive în atingerea celor mai înalte performanţe în domeniu.
"Aceste obiective au fost deja îndeplinite prin angrenarea a mii de copii în practicarea sporturilor pe gheaţă, rezultatele obţinute la concursurile naţionale şi internaţionale depăşind toate aşteptările iniţiale. Activitatea patinoarului a fost completată prin eforturile comune ale Fundaţiei Ion Ţiriac şi ale Fundaţiei Nadia Comăneci, care au permis lansarea recentă a sălii de gimnastică GymNadia, în urmă cu doar o lună. Sala de gimnastică este dispusă la etajul superior al patinoarului şi pune la dispoziţia copiilor cu vârste cuprinse între 2 şi 6 ani cursuri gratuite de iniţiere în gimnastică şi educaţie fizică. Peste 150 de copii au călcat pragul sălii GymNadia în numai câteva săptămâni de la lansare. Proximitatea actualului traseu propus de oficialii de la Ministerul Transporturilor va face imposibilă continuarea activităţii patinoarului şi a sălii de gimnastică în condiţii optime", explică fostul tenisman.
Cel de-al doilea proiect se referă la o iniţiativă aflată în stadiu avansat menită să creeze o universitate privată non-profit, în Otopeni, care să ofere educaţie la cele mai înalte standarde internaţionale în domeniile business, IT şi sport, pentru studenţi din România şi din regiunea Europei Centrale şi de Est. Investiţia totală este estimată în jurul valorii de 300 de milioane euro, urmând a fi create peste 1.000 de noi locuri de muncă. Conform planurilor, campusul universitar se întinde pe o suprafaţă de peste 40 de hectare, oferind, printre altele, următoarele facilităţi: săli de studiu dotate cu echipamente de ultimă generaţie, bazin olimpic, pistă de atletism, sală multifuncţională de 3.500 de locuri, teren de fotbal, terenuri de baschet, terenuri de volei, terenuri de tenis.
Ţiriac susţine că a propus variante alternative pentru ca noua cale ferată să nu influenţeze proiectele sale, însă Ministerul Transportului le-a refuzat. "Proiectul universităţii este, de asemenea, compromis de această nouă cale ferată care ar urma să traverseze campusul într-un mod care l-ar face complet inutilizabil, atât din perspectiva accesibilităţii, cât şi din cea fonică. Pe parcursul etapelor de dezvoltare ale proiectului căii ferate care urmează să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional Henri Coandă, reprezentaţii Grupului Ţiriac au propus o serie de variante alternative care ar fi permis desfăşurarea în continuare, cu succes, a celor două proiecte amintite mai sus. Cu toate acestea, soluţiile raţionale nu au fost luate în considerare, optându-se în schimb, într-un mod total nefundamentat şi tendenţios, pentru varianta actuală", a spus Ţiriac.
Acesta se întreabă de ce Guvernul doreşte să construiască o cale ferată acum, iar în viitor şi o linie de metrou către aeroport. "De asemenea, ridicăm semne de întrebare în legătură cu utilitatea dezvoltării a două proiecte, metroul şi calea ferată, care să deservească în paralel acelaşi traseu: Gara de Nord - Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Considerăm că necesităţile actuale de dezvoltare ale României, de exemplu, spitale şi autostrăzi nu ne permit luxul dezvoltării unor proiecte paralele şi inutile. Cei aproape 200 milioane de euro aferenţi dezvoltării proiectului de cale ferată ar putea fi direcţionaţi către construirea unui spital sau către finalizarea unei autostrăzi vitale pentru România. Am aprecia dacă Ministerul Transporturilor ar da dovadă de aceeaşi tenacitate şi în implementarea proiectului metroului care ar trebui să lege Gara de Nord de Aeroportul Henri Coandă, proiect care pe lângă finanţare europeană beneficiază şi de finanţare nerambursabilă din partea Japoniei. Studierea modelului prin care alte capitale europene au reuşit să rezolve problema transportului înspre şi de la aeroport ne arată că nu există soluţii paralele, tren şi metrou, conform modelului propus pentru Aeroportul Henri Coandă", a menţionat el.
"Dezideratul de a finaliza acest obiectiv de investiţii până în anul 2020 ni se pare unul fantomatic având în vedere durata medie de implementare a proiectelor majore de investiţii în România. De multe ori reuşim să ne împotmolim, ani de zile, în implementarea unor proiecte mai simpliste decât acesta. De asemenea, considerăm că numărul aşteptat de 150.000 de suporteri care vor vizita ţara noastră cu ocazia EURO 2020 este supraestimat, având în vedere că se vor disputa doar 4 meciuri la care vor participa, cu siguranţă, şi foarte mulţi suporteri români. Totodată, pretextul vehiculat în spaţiul public conform căruia linia de tren Gara de Nord - Aeroportul Henri Coandă reprezintă o condiţie obligatorie din partea UEFA pentru organizarea meciurilor la CE 2020 este unul fals. Condiţiile obligatorii ţin doar de componentele de infrastructură sportivă", a adăugat Ion Ţiriac.
El precizează că proiectul ministerului va lăsa "mii de copii" fără posibilitatea de a practica sporturi pe gheaţă. "Toate aceste argumente indică faptul că proiectul căii ferate care să lege Gara de Nord de Aeroportul Internaţional Henri Coandă este unul inutil pentru România, care prin modul discreţionar în care a fost dezvoltat până acum împiedică operarea şi dezvoltarea proiectelor de interes public ale Fundaţiei Ion Ţiriac. Mii de copii vor fi lăsaţi fără posibilitatea de a practica sporturi pe gheaţă în singurul patinoar la standarde internaţionale din regiunea Bucureşti - Ilfov. De asemenea, fenomenul exodului de creiere din România va persista, tinerii studenţi continuând să nu beneficieze de o alternativă locală credibilă la universităţile de prestigiu din Europa şi Statele Unite al Americii", a afirmat fostul tenisman.
"Ne exprimăm speranţa ca, măcar în al doisprezecelea ceas, oficialii Ministerului Transporturilor să aibă deschiderea pentru a identifica soluţii de minimizare a impactului negativ asupra proiectelor de interes public ale Fundaţiei Ţiriac din oraşul Otopeni, în perspectiva noilor evoluţii legate de traseul liniei feroviare care va lega Gara de Nord de Aeroportul Internaţional Henri Coandă. Dorim să precizăm că poziţionarea Fundaţiei Ion Ţiriac nu este, sub nicio formă, o critică adresată domnului Gheorghe Popescu, un sportiv emblematic, faţă de care ne manifestăm respectul şi aprecierea. Unicul interes al Fundaţiei Ion Ţiriac, în acest context, constă în dorinţa de a contribui, prin proiectele prezentate mai sus la dezvoltarea învăţământului universitar şi a sportului din România", se mai arată în comunicatul lui Ion Ţiriac.
România a primit organizarea a patru meciuri din cadrul Campionatul European din 2020 pe Arena Naţională din Capitală. UEFA obligă ţările organizatoare să pună la dispoziţie alte patru stadioane la standarde internaţionale pentru antrenamentele oficiale ale echipelor naţionale. Cele patru arene pe care România le-a ales pentru a le moderniza sunt Arcul de Triumf, Steaua, Rapid şi Dinamo. De asemenea, UEFA recomandă ţărilor gazdă asigurarea unor mijloace de transport rapide de la aeroport la stadion.

AGERPRES

Citeşte mai multe despre:   ion tiriac,   otopeni,   cale ferată aeroport otopeni

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Gabriela Firea îl dă în judecată pe Rareș Bogdan

Gabriela Firea îl dă în judecată pe Rareș Bogdan
Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, anunță că va depune plângere penală pe numele lui Rareș Bogdan, prim-vicepreședinte PNL, în contextul în care acesta din urmă ar fi acuzat-o că a periclitat...

Cacealmaua asumării pe alegerea primarilor în două tururi. OUG pentru șefii de Consilii Județene

Cacealmaua asumării pe alegerea primarilor în două tururi. OUG pentru șefii de Consilii Județene
PNL susține că își dorește alegerea primarilor în două tururi de scrutin, însă, în  realitate, liberali nu au niciun interes să ducă la îndeplinire un asemenea plan, susțin surse politice. Asta,...

Titus Corlățean tulbură apele în PSD

Titus Corlățean tulbură apele în PSD
Titus Corlățean a somat ieri, în timpul congresului privind alegerea conducerii organizației de Dâmbovița, PSD să renunțe la oamenii care fac rău partidului și care au dus la scăderea acestuia&n...

Un fost primar din Prahova, condamnat pentru pornografie infantilă, se întoarce în Primărie

Un fost primar din Prahova, condamnat pentru pornografie infantilă, se întoarce în Primărie
Situaţie revoltătoare la o primărie din Prahova. Fostul edil al comunei Şotrile, Bogdan Davidescu, condamnat pentru pornografie infantilă, se întoarce la muncă, în Primărie, scrie Antena 3. Acesta...

30 de ani de la întoarcerea Familiei Regale

30 de ani de la întoarcerea Familiei Regale
Galerie Foto M.S. Margareta, Custodele Coroanei Române, a participat, sâmbătă seară, la un spectacol care a marcat 30 de ani de la întoarcerea Familiei Regale în ţară. Pe scena Ateneului au urcat artiști...

China anunţă un al treilea mort de pneumonie virală şi aproape 140 de cazuri noi

China anunţă un al treilea mort de pneumonie virală şi aproape 140 de cazuri noi
China a anunţat luni un al treilea mort şi aproape 140 de noi cazuri de infectare cu un virus misterios, analog SARS, alimentând îngrijorările cu doar câteva zile înainte de sărbătorirea Noului An chinezesc,...

Responsabilul pentru tuneluri al lui El Chapo, extrădat în SUA de justiţia mexicană

Responsabilul pentru tuneluri al lui El Chapo, extrădat în SUA de justiţia mexicană
Justiţia mexicană a anunţat duminică extrădarea în SUA a lui José "S", "Domnul Tuneluri" al cartelului Sinaloa, condus de narcotraficantul Joaquin "Chapo" Guzman, în prezent încarcerat într-o închisoare de...

Poluarea din Braşov, Iaşi şi Bucureşti, în analiză la Ministerul Mediului

Poluarea din Braşov, Iaşi şi Bucureşti, în analiză la Ministerul Mediului
Ministrul Mediului, Apelor şi Pădurilor, Costel Alexe, a convocat luni, 20 ianuarie, reprezentanţii celor trei municipii care au probleme privind calitatea aerului şi se află sub monitorizarea Comisiei Europene sau...

Element-cheie al discuțiilor dintre polițiști și Alexandra, dispărut din rechizitorul „Caracal”

Element-cheie al discuțiilor dintre polițiști și Alexandra, dispărut din rechizitorul „Caracal”
Unul dintre momentele-cheie ale evenimentelor petrecute la Caracal în ziua de 25 iulie 2019, imediat după ce Alexandra Măceșanu a apelat Serviciul Unic 112, în timp ce se afla sechestrată în casa...

A murit Dan Andrei Aldea

A murit Dan Andrei Aldea
Considerat cel mai bun chitarist român, Dan Andrei Aldea, fostul lider al grupului Sfinx în anis ’70, a încetat din viață sâmbătă noaptea, la vârsta de 69 de ani, în urma unui infarct în somn, a anunțat...

Populaţia Germaniei ajunge la un maxim istoric, dar ritmul de creştere încetineşte

Populaţia Germaniei ajunge la un maxim istoric, dar ritmul de creştere încetineşte
Populaţia Germaniei a atins anul trecut un maxim istoric, de 83,2 milioane de persoane, graţie emigranţilor, însă ritmul de creştere a fost cel mai mic din ultimii şapte ani, în condiţiile în care cea mai mare...

Preşedintele iranian, Hassan Rouhani, l-a numit pe Trump „agitator global”

Preşedintele iranian, Hassan Rouhani, l-a numit pe Trump „agitator global”
Preşedintele iranian, Hassan Rouhani (foto), l-a numit „agitator global” pe preşedintele american, Donald Trump, acuzându-l de înrăutăţirea situaţiei în mai multe regiuni ale lumii, informează...

Conferinţă de pace la Berlin pentru Libia: Acord privind respectarea embargoului asupra armelor (oficial)

Conferinţă de pace la Berlin pentru Libia: Acord privind respectarea embargoului asupra armelor (oficial)
Liderii principalelor ţări implicate în conflictul din Libia s-au angajat duminică să respecte embargoul asupra armelor, decis în 2011 de Organizaţia Naţiunilor Unite, a anunţat cancelarul german, Angela...

Coreea de Nord a numit un nou ministru de Externe

Coreea de Nord a numit un nou ministru de Externe
Regimul nord-coreean a numit în funcţia de ministru de Externe o înaltă oficialitate care se ocupa până în prezent de relaţiile intercoreene, au declarat duminică surse de la Seul pentru agenţia sud-coreeană...

Amendă URIAȘĂ pentru Spitalul Universitar

Amendă URIAȘĂ pentru Spitalul Universitar
Inspectorii sanitari au amendat Spitalul Universitar de Urgenţă Bucureşti (SUUB) cu suma 20.000 de lei şi asistenta care a abandonat brancarda cu pacientul decedat, într-un spaţiu neadecvat, a fost amendată cu...
Serviciul de email marketing furnizat de