x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Laura Tamapa - un jurat român la Dubai Lynx

Laura Tamapa - un jurat român la Dubai Lynx

de Eliza Dumitrescu    |    24 Mar 2009   •   00:00

Proaspăt întoarsă din Dubai, unde a jurizat la categoria "media", la festivalul de publicitate "Dubai Lynx", Laura Tampa, Managing Director al agenţiei Grey Worldwide România, ne-a împărtăşit din impresiile sale.



Proiectele şi distincţiile obţinute de agenţia pe care o conduce, pe zona mediei creative, au propulsat-o pe Laura în postura de jurat la un astfel de festival de prestigiu. Laura Tampa este unul dintre profesionistii industriei de comunicare al cărei CV devoalează abilităţi de strateg şi o inspirată apetenţă pentru creaţia nenormată. Rezultat? Cu 13 ani de experienţă în industria comunicării, Laura a înregistrat în decursul carierei semnificative performanţe de business. De exemplu, Laura Tampa se poate lăuda cu o creştere a business-ului agenţiei  Grey Advertising cu 36 % în 2007 faţă de 2006, prin îndrăzneala de a aplela la media neconvenţională, pentru ca apoi, Grey România să devină sub conducerea ei agenţia numărul 1 în reţeaua Grey CEE.

Jurnalul Naţional: Cum a fost experienţa jurizării la festivalul Oriental?   

Laura Tampa: Mă simt onorată că am fost selectată să fac parte din juriul unui festival atât de prestigios. Experienţa jurizării a fost deosebită şi, cu siguranţă, efectul ei disruptiv a fost garantat. Până la urmă, pentru aproape o săptămână, am facut imersie într-un mediu provocator, complet diferit de cel de-acasă, flatant şi deopotrivă solicitant. Altă intensitate, altă lume şi, în definitiv o evadare din cotidian. Am avut două zile la dispoziţie să evaluăm 208 de lucrări înscrise de agenţii din întreg Orientul Mijlociu.

JN: Care au fost criteriile de evaluare?

Laura Tampa: Criteriile de evaluare au fost extrem de clare ­ 35% din punctaj a fost alocat strategiei şi ideii, 30% execuţiei, iar restul, rezultatelor campaniei. Lucrările shortlistate au fost apoi discutate în detaliu şi în baza unui vot deschis s-au decis câştigătorii din fiecare categorie. Am evaluat lucrările alături de oameni de media şi advertising din UK, Norvegia, India, Africa de Sud, Australia, Belgia, Suedia si Olanda. Festivalul fiind coordonat de către organizatorii Cannes Lions, respectă îndeaproape rigorile de jurizare de la Cannes şi, acest aspect îl face extrem de respectat în regiune. De fapt, un Lynx certifică standardul lucrării şi reprezintă garanţia că lucrarea premiată nu va fi ignorată în alte competiţii internaţionale.

JN: Cât de mult înseamnă Dubai Lynx pentru regiune?

L T: Cât de serios e luat festivalul în regiune s-a văzut extrem de clar din modul în care agenţiile şi-au pregătit înscrierea lucrărilor şi conceperea studiilor de caz pentru eveniment. Filmele de prezentare şi briefurile pentru categoria media au pus accentul exact pe cele trei criterii de evaluare şi au încercat să prezinte într-un mod cât mai convingător că îşi merită calificarea pe podium.

JN: Ce impresie ţi-au lăsat ceilalţi juraţi?

LT: Dacă ar trebui să dau un singur cuvânt pentru a defini întreaga mecanică a jurizării, atunci el ar fi "exigenţa". Toţi evaluatorii făceau parte din categoria seniorilor, nu doar cu ani buni de experienţă în media şi comunicare, dar şi cu performanţe pe măsură. Cumva cu festivalul Cannes Lions drept reper, exigenţa în evaluarea înscrierilor a venit de la sine. Bunăoară, categoria "corporate communication" nu a înregistrat nici o nominalizare, iar categoria "best use of outdoor", în care au fost înscrise 30 de lucrări, s-a concretizat doar în trei nominalizări şi două bronzuri.

JN: Unde e România ca nivel de exigenţă şi competenţă pe zona de media creativă?

LT: Lucrurile trebuie evaluate nuanţat. Am văzut lucrări bune, unele peste nivelul pieţei de la noi. A fost imposibil de ignorat efortul agenţiilor de a evada din rutina mediei tradiţionale şi de a oferi soluţii proaspete. S-a văzut dorinţa agenţiilor de a ieşi din corul confuz al mediei clasice, de a veni cu abordări media inovative. Cu certitudine, stăm mai bine pe zona de online decât ei, dar nu e un motiv de confort. Sunt ambiţioşi, sunt energici, au o formă de competiţie sănătoasă bună de admirat şi vor să performeze. Sunt date care îi califică în liga celor care vor avea un cuvânt de spus pe termen lung.

JN: Ce impresie ţi-au făcut lucrările înscrise / premiate?

LT: Am fost impresionată de o campanie socială dezvoltată pentru promovarea drepturilor femeilor într-o lume în care bărbaţii fac încă legea. Strategie desăvârşită, execuţie impecabilă.

JN: Sunt lucruri pe care le vei schimba în agenţia pe care o conduci, după experienţa Dubai Lynx?


LT: Revenirea în ţară m-a făcut o dată în plus să analizez impactul ideilor care cultivă inovaţia în media. Noi suntem deja pe o astfel de direcţie şi-am avut proiecte de succes fundamentate pe acest principiu. Cred însă că trebuie să luptăm cu o anume rutină şi să pledăm mai convingător în faţa clienţilor pentru ideile care exploatează media neconvenţională.

JN: Cum a fost organizarea, atmosfera, care au fost detaliile de culoare locală?

LT: Organizarea a fost impecabilă. Echipa IAF (International Advertising Festival - cea care patronează şi Cannes Lions, Spikes şi Eurobest) au un talent aparte de a-şi răsfăţa juraţii. Pe de altă parte, e de înţeles. Munca de jurat e solicitantă şi obositoare. S-a depus un efort consistent în faza de evaluare - începeam dimineaţa şi totul se încheia seara târziu. Gândiţi-vă: eram într-un oraş care te îmbia la plajă cu cele 30 de grade ale sale. Cu toate acestea, am stat trei zile pline închişi într-o sală pentru a "judeca" nivelul lucrărilor în acord cu grila personală, dar şi cu cea a preşedintelui. Ei bine, în tot acest context, organizatorii au reuşit cu harul lor să ne facă pe toţi să ne simţim minunat. Oboseala de la finalul fiecărei zile era cumva placută, iar marea putea să mai aştepte puţin.

JN: Ce personaje s-au facut remarcate în panelul de evaluatori?

LT: Richard Beaven, preşedintele juriului şi CEO al Initiative din SUA. Un om cu declarate calităţi de leadership, a făcut astfel ca toate opiniile contradictorii să fie doar fundamentul unei polemici inspirate. A ştiut să scoată tot ce-a fost mai bun din fiecare, iar decizia finală privind marele premiu a fost în cele din urmă în asentimentul întregii echipe.

JN: Cum priveşti retrospectiv această nominalizare?

LT: Faptul că am fost propusă în acest juriu se datorează în proporţie de 100% eforturilor depuse de către Teo Migdalovici. Trebuie să fim conştienţi de faptul că fără pasiunea şi tenacitatea Teodorei, România nu ar fi ajuns atât de curând şi cu o astfel de consecvenţă în juriul unui festival atât de prestigios.

×
Subiecte în articol: observator media laura