x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

România promovează turismul de PEŞTERĂ. Salinele şi castelele - pe lista priorităţilor

6
Autor: Elena Stan 08 Iul 2013 - 18:51
Maria Grapini, ministrul delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism, vrea să crească turismul de la 1,5% la 5% din PIB până la finele mandatului său

Combaterea evaziunii fiscale prin introducerea impozitului forfetar, creşterea ponderii veniturilor din turism în PIB de la 1,5% la 5%, deschiderea de noi birouri de turism, introducerea unor circuite ale salinelor, peşterilor, bisericilor şi turismul de sănătate sunt doar câteva dintre priorităţile ministrului delegat pentru IMM-uri, Mediul de Afaceri şi Turism, Maria Grapini. “Turismul românesc are un potenţial deosebit şi dacă la începutul mandatului meu reprezenta circa 1,5% din PIB, doresc ca până la finalul mandatului să îl ducem la 5%. Avem şansa să creştem numărul de turişti prin deschiderea de noi birouri de turism în străinătate. Japonia şi Dubai sunt cele două birouri pe care le vom deschide până la sfârşitul anului 2013 şi unde vom prezenta o ofertă elaborată pe profilul turistului din această zonă. Avem la dispoziţie 55 milioane de euro pentru promovarea turistică a României şi doresc să utilizez eficient aceste fonduri”, a declarat Maria Grapini. De asemenea, oficialul a spus că vrea să organizeze cât mai multe circuite. “Vreau să fac proiecte care să rămână. În strategia de turism am ales câteva lucruri pe care le putem face bine, pentru că numai acestea contează. Turismul nu dezvoltă numai economia, dar aduce şi pace în lume, leagă oamenii între ei. Vreau să introducem un circuit al peşterilor, unul al salinelor, altul al castelelor deoarece avem ce să arătăm, însă nu este nimic organizat”, a precizat Maria Grapini. În prezent, sunt lansate două proiecte ­ “România promovează prin valori” şi “România promovată prin legendă şi cultură”. “Avem şansa naturală să facem turism de sănătate şi turism balnear. România are încă zone în care putem face ecoturism în care putem conserva natura, autenticul. Avem şansa naturală să facem turism de drumeţie şi turism de aventură”, a spus Maria Grapini.

Pentru turismul de week-end, cele mai bine dezvoltate oraşe din România sunt Bucureşti, Iaşi, Timiş, Cluj, Braşov.

Forfetarul, introdus de la 1 octombrie

Grapini a spus că metodologia privind impozitul forfetar în turism a fost finalizată şi transmisă partenerilor din turism. Asociaţiile patronale ale hotelierilor au recunoscut că este cea mai etică modalitate pentru a reduce fenomenul evaziunii şi a neînregistrării turiştilor. “De la 1 octombrie se va aplica acest impozit forfetar pe mai multe coduri CAEN. E un impozit pe care îl facem ca şi studiu pilot pentru a putea să facem şi curăţenie, să şi simplificăm, dar să fie şi această etică pentru că, în ultimele 6 luni, am primit foarte multe reclamaţii de la cei oneşti că există o neînregistrare a turiştilor şi multe alte lucruri care nu sunt evidenţiate fiscal”, a declarat Grapini.

Impozitul forfetar va fi stabilit ca o sumă fixă, în funcţie de anumiţi indicatori pentru fiecare domeniu de activitate. Impozitul va viza doar unele servicii, precum pensiuni, hoteluri, restaurante, saloane de înfrumuseţare sau spălătorii auto. Contribuabilii mari, lanţurile hoteliere mari, nu intră în categoria supusă impozitului forfetar.

Viitorul impozit pe camera de hotel ar putea fi cuprins între 42 şi 200 euro pe an pentru structurile din Bucureşti, 15-66 de euro pentru cele de pe litoral şi 19-82 euro pentru staţiunile montane, reiese din formulele de calcul transmise de Ministerul Economiei către Ministerul Finanţelor, potrivit Mediafax.

Delta Dunării, insuficient explorată

Maria Grapini vrea să promoveze mai mult Delta Dunării deoarece este unică în lume, cu o energie specială cu peisaje care îţi taie răsuflarea, însă este o resursă insuficient explorată. Aflat în vizită în Delta Dunării, Secretarul general al Organizaţiei Mondiale a Turismului (OMT), Taleb Rifai a spus că această zonă este o bijuterie. “Este o bijuterie care trebuie dezvăluită lumii, ştiţi nu sunt aici din întâmplare, ci pentru că noi cei din OMT credem ca România este o stea în formare, şi o să fie într-o zi una dintre cele mai importante destinaţii turistice şi vrem să facem parte dintre cei care fac ca povestea să devină realitate”, a explicat Taleb Rifai. Lipsa infrastructurii şi slaba promovare sunt principalele cauze pentru care acest loc, în care oamenii trăiesc încă după alte reguli, să fie insuficient cunoscut. “Turismul care se practică acum nu este un turism eficient, este un turism de weekend şi practic localnicii nu câştigă”, a declarat Ivan Patzaichin, multiplu campion olimpic la canotaj.

“Frunza” Elenei Udrea nu poate fi schimbată

Actualul brand de turism al României nu poate fi schimbat deoarece a fost realizat şi plătit cu fonduri europene. “Brandul de turism a fost achiziţionat cu nişte bani, şi nu puţini. El nu mai poate fi schimbat. E un bun cumpărat, nu-l putem arunca la coş, dar cu banii pe care îi mai avem acum pe promovare putem face branduri subsectoriale”, a spus Grapini. Ea a afirmat că brandul turistic, care are ca element vizual frunza, nu a promovat întreg potenţialul României. În perioada imediat următoare Autoritatea Naţională pentru Turism va desemna câştigătorii competiţiei pentru brandurile subsectoriale din turism. La competiţie au participat studenţi de la Facultatea de Arte din Bucureşti. Identitatea vizuală a brandului de turism al României, respectiv “frunza”, pentru care fostul ministru al Turismului, Elena Udrea, a plătit peste 900.000 de euro nu se poate schimba aşa uşor. “Nu cred că se poate modifica «frunza» pentru care Ministerul Turismului a plătit nişte bani europeni. O dată ce bani au fost plătiţi nu se mai poate face nimic”, ne-a declarat Dragoş Răducan, vicepeşedintele Federaţiei Patronatelor din Turismul  Românesc (FPTR).

Citeşte mai multe despre:   maria grapini,   delta,   peşteri,   castele

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

200.000 de măști de protecție pentru medici au ajuns în România

200.000 de măști de protecție pentru medici au ajuns în România
200.000 de măști FFP2 au ajuns în România cu o cursă Tarom. Măștile au fost cumpărate din China de către Unifarm SA și vor fi distribuite spitalelor care gestionează cazurile confirmate cu noul...

Dan Barna: Senatorii USR au votat „din greşeală” proiectul privind brăţările electronice pentru deţinuţi

Dan Barna: Senatorii USR au votat „din greşeală” proiectul privind brăţările electronice pentru deţinuţi
Proiectele legislative privind detenţia la domiciliu şi supravegherea deţinuţilor cu ajutorul brăţărilor electronice au trecut de Senat, marţi, cu unanimitate de voturi. Dan Barna anunţă că senatorii USR au su...

Un asistent de la Spitalul Floreasca a furat 2.000 de măşti şi dezinfectanţi

Un asistent de la Spitalul Floreasca a furat 2.000 de măşti şi dezinfectanţi
Un asistent de la Spitalul Floreasca este acuzat că a furat din depozitul spitalului 2.000 de măşti şi dezinfectanţi, după care a vândut echipamentele medicale unei alte persoane. Polițiștii din București...

Alertă: Lista persoanelor contaminate de coronavirus, apărută în spațiul public

Alertă: Lista persoanelor contaminate de coronavirus, apărută în spațiul public
O listă cu mai multe persoane infectate cu noul COVID-19 sau aflate în autoizolare acasă din județul Mureș a apărut în spațiul online. Prefectura anunță că sezizează Parchetul pentru divulgarea secretului...

Bloomberg: Spitalele din România sunt la fel de înfricoșătoare ca și coronavirusul

Bloomberg: Spitalele din România sunt la fel de înfricoșătoare ca și coronavirusul
„În această țară europeană europeană, spitalele sunt la fel de înfricoșătoare ca și coronavirusul”, relatează Bloomberg, adăugând: „Sistemul de sănătate al țării este printre cele mai puțin...

200.000 de români, aşteptaţi să intre în ţară în următoarele două săptămâni. Peste 300.000 au ajuns deja

200.000 de români, aşteptaţi să intre în ţară în următoarele două săptămâni. Peste 300.000 au ajuns deja
Autorităţile se aşteaptă la un vârf al numărului de îmbolnăviri cu noul coronavirus după Paşte, în condițiile în care în următoarele două săptămâni peste 200.000 de oameni vor intra în...

ALERTĂ de la Rafila! Vor fi circa 15 MII de cazuri la final de aprilie!

ALERTĂ de la Rafila! Vor fi circa 15 MII de cazuri la final de aprilie!
Dacă ritmul de circa 450-500 de cazuri pe zi de contaminare persistă, la finalul lunii vom avea circa 15 mii de cazuri în România, a spus dr Alexandru Rafila. Referindu-se la testare,...

73 de medici, uciși în doar 24 de ore de COVID-19, în Italia

 73 de medici, uciși în doar 24 de ore de COVID-19, în Italia
Serviciul italian de Protecţie Civilă a anunţat vineri seară că bilanţul epidemic este de 14.681 de morţi, iar numărul total al cazurilor de infectate cu noul coronavirus raportate până acum a ajuns la...

Pod aerian China Europa pentru transportul măștilor

Pod aerian China Europa pentru transportul măștilor
Un pod aerian este asigurat de AIRBUS pentru aducerea din China de material sanitar. Un comunicat al companiei aeronautice europene  arată că primul zbor, din 23 martie, a adus de la Tianjin 2...

474 de cadre medicale din România, infectate cu COVID-19

474 de cadre medicale din România, infectate cu COVID-19
474 de cadre medicale din România sunt infectate cu noul COVID-19, anunță, vineri seara, Grupul de Comunicare Strategică. Cele mai multe sunt în Suceava, apoi în București și Hunedoara. Grupul de Comunicare...

Cadrele medicale implicate în gestionarea cazurilor de COVID-19 primesc consiliere psihologică gratuită, prin intermediul unei colaborări între Rețeaua REGINA MARIA și ATLAS

Cadrele medicale implicate în gestionarea cazurilor de COVID-19 primesc consiliere psihologică gratuită, prin intermediul unei colaborări între Rețeaua REGINA MARIA și ATLAS
Rețeaua REGINA MARIA susține linia telefonică ATLAS Help Line, un proiect social powered by Facem Bine, prin care personalul medical implicat în gestionarea cazurilor de COVID-19 beneficiază de suport...

Bilanțul negru crește în România. Numărul morților a ajuns la 133

Bilanțul negru crește în România. Numărul morților a ajuns la 133
Încă șapte decese înregistrate în Ialomița și Suceava din cauza coronavirusului sunt anunțate de autorități. Bilanțul morților a ajuns la 133, potrivit Grupului de Comunicare Strategică. Deces...

Diaspora, cu gândul la vot

Diaspora, cu gândul la vot
Autoritatea Electorală Permanentă a anunțat, ieri, oficial, că un număr de 110 alegători români din afara ţării s-au înregistrat, pentru alegerile parlamentare din acest an, pe portalul www.votstrainatate.ro,...

Germania scoate armata în stradă

Germania scoate armata în stradă
Armata germană a anunţat, ieri, că va pune la dispoziţie 15.000 soldaţi, care pot fi desfăşuraţi rapid în lupta contra pandemiei provocate de noul coronavirus, a informat dpa. Soldaţii vor putea fi...

Galerie FOTO. Cum se face dezinfecția în sectorul 4

Galerie FOTO. Cum se face dezinfecția în sectorul 4
Galerie Foto Autoritatea locală a Sectorului 4 suplimentează numărul de echipe speciale pentru spălarea și dezinfectarea spațiilor publice, în cadrul celei mai ample campanii de dezinfecție ce a avut loc până acum în...
Serviciul de email marketing furnizat de