x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

O comună din România îşi construieşte pistă de Formula 1. Cel mai cunoscut proiectant de circuite de viteză din lume a făcut deja macheta

0
Autor: Istvan Deak 04 Aug 2011 - 14:01
O comună din România îşi construieşte pistă de Formula 1. Cel mai cunoscut proiectant de circuite de viteză din lume a făcut deja macheta
Vezi galeria foto
Comuna a fost la un pas sa ia proiectul pe cont propriu, dar pentru ca avea doar 8.500 de locuitori, a trebuit sa se asocieze cu orasul din vecinatate. "Circuitul va fi omologat de FIA si va fi mai lung decat Hungaroring', spune primarul

In luna mai a fost demarat proiectul de constructie, in comuna brasoveana Tarlungeni, a unui Centru de Dezvoltare si Cercetare Aplicata, sub denumirea de "Transilvania Motorland', care va include si un circuit de concurs omologat de Federatia Internationala de Automobilism (FIA) si de Federatia Internationala de Motociclism (FIM).

Primarul comunei Tarlungeni, Iosif Kiss, caruia i-a apartinut aceasta initiativa, considera ca lucrarile la circuit vor fi demarate la inceputul anului viitor. "Eu mi-am dorit de foarte mult timp sa aducem sportul cu caii putere in zona noastra. In 2007, am fost alaturi de primarul Brasovului la Hungaroring, pentru a-l urmari pe pilotul brasovean Mihai Marinescu intr-o cursa de Formula 3000. El concura impotriva actualului campion Sebastian Vettel. A terminat calificarile pe locul 3 si au venit arbitri si i-au desfacut toata masina in bucati. I-au masurat si pastilele de la rulmenti ca sa vada, nu cumva a trisat cu ceva de a obtinut un rezultat atat de bun. Pana la ora 3 noaptea a lucrat echipa sa ca sa refaca masina. A doua zi, Mihai s-a clasat pe locul 4. Discutand cu George Scripcaru si cu tatal pilotului, ne-am dorit sa facem ceva sa ajutam acest sportiv de exceptie. Un antrenament costa 3000 de euro, ca sa va dati seama ce costuri sunt', motiveaza Iosif Kiss, pentru Jurnalul National, decizia de a demara acest proiect.

60 de hectare, la dispozitia proiectului
Edilul local sustine importanta cercetarii: "Evident ca toata lumea este interesata doar de circuit, dar nu trebuie sa omitem ideea de centru de cercetare. Acest centru va functiona in colaborare cu Universitatea "Transilvania' din Brasov, sectia Autovehicule Rutiere. Circuitul ne va ajuta sa testam masini si motoare noi. Nici Ford, nici Renault nu au un circuit de testare in Romania'.

Tarlungeniul a fost la un pas sa preia proiectul pe cont propriu, dar un amendament al alocarii fondurilor europene a blocat acest lucru. "Deoarece proiectul este prins in Planul Integrat de Dezvoltare al Brasovului, finantarea externa va fi asigurata prin POR Axa 1, adica 50% din investitia totala provine din fonduri europene, restul fiind fonduri proprii. Termenul de depunere a proiectului este 30 septembrie 2011. In cerinte este stipulat ca localitatea, care solicita finantarea pentru un astfel de proiect, trebuie sa aiba minimum 10.000 de locuitori. Tarlungeniul are 8500, de aceea ne-am asociat cu Primaria Brasov. Proiectul vizeaza dezvoltarea unui pol complex dedicat dezvoltarii economice durabile si dezvoltarii turismului in regiunea Brasov. Prin implementarea proiectului se doreste revitalizarea a doua domenii de varf pentru Brasov, cu traditie si istorie - Domeniul Autovehiculelor Rutiere si Domeniul Turismului. Totodata, un asemenea proiect va crea si multe locuri de munca, atat de necesare in zona Brasovului. Locatia este una propice pentru un astfel de proiect, fiindca aici s-au testat camioanele din Uzinele Steagul Rosu. Cei de la ACR au vrut, inca din anii 80, sa faca un circuit aici, dar au renuntat la idee. Noi trebuie sa valorificam acest teren, care oricum sta degeaba', a declarat Iosif Kiss

Consultanta de 5 milioane de euro?
Studiul de fezabilitate si proiectul tehnic sunt finantate de Primaria Tarlungeni, iar pentru realizarea documentatiei a fost contractata cunoscuta firma Deloitte Consultanta SRL, membru al Deloitte Touche Tohmatsu. "Numele de Deloitte cred ca spune ceva. Este cea mai tare firma de consultanta din lume. Am invitat mai multe firme de renume, insa am ales-o pe cea mai buna, pentru a avea succes in derularea acestui proiect. Noi suntem deja intr-o faza avansata. In fiecare zi de marti, ma intalnesc alaturi de domnul Bogdan Marinescu, tatal pilotului brasovean si consilier personal in acest proiect, cu firma de consultanta si incercam sa finalizam documentatia. Lucram deja la proiectul tehnic. Suntem in posesia machetei, realizata de Eberhard Tilke, cel mai renumit proiectant in ceea ce priveste circuitele de viteza de pe mapamond. Ultimul a fost proiectat la Abu Dhabi. El a fost foarte intelegator cu noi. A inteles ca noi suntem mai saraci si nu dispunem de petrodolari cum au altii. El a acceptat sa lucreze cu noi si pe bani mai putini. Primaria Tarlungeni a trebuit sa se imprumute cu 450.000 de euro+ TVA pentru a putea plati acest proiect. Nu e la indemana oricarei primarii sa faca asta. Dar eu zic ca merita efortul. De asemenea, noi am pus la dispozitie un teren de 60 de hectare. Este singurul proiect de acest gen din Romania si speram sa fie un succes.', a declarat Kiss.

Legat de consultanta, primarul a marturisit ca, in mod normal, aceasta ar fi costat 5 milioane de euro, insa prin implicare personala, costul final a fost redus in jurul sumei de 150.000 de euro. Daca cei din Tarlungeni spun ca sunt in grafic cu promisiunile facute, inca se asteapta 8 milioane de euro, contributia Primariei Brasov. Costul final al proiectului este evaluat la putin peste 20 de milioane de euro.

Circuitul va fi mai lung decat Hungaroring
Primarul comunei Tarlungeni a dorit sa puncteze faptul ca circuitul va fi omologat pentru a gazdui etape de Formula 1, insa evenimentul este greu de adus in Romania. "Circuitul va fi omologat de FIA si va fi mai lung decat Hungaroring, din Ungaria. Noi ne-am propus sa il facem pe o lungime de 5300 de metri, dar va avea doar 4750, in timp ce Hungaroring are doar 4300. Spre deosebire de Hungaroring, noi vom avea zone cu tribune cu vizibilitate a circuitului de 80%. Deci putem organiza si Formula 1, dar evenimentul este aproape imposibil de adus in Romania. E nevoie de autostrazi, aeroport in Brasov si multe alte facilitati. Noi vom putea organiza 2-3 competitii pe an, in rest vom face cercetare si antrenamente. Va fi un loc propice si pentru maniacii vitezei, din toata tara, sa vina aici si sa testeze caii putere intr-un loc sigur si sa nu mai puna in pericol vietile altora si ale lor Avem o relatie buna cu Jonathan Palmer, proprietarul Formulei 2 si sunt convins ca in 2014, cand vom termina lucrarile, vom gazdui si o etapa de Formula 2. La o etapa de Formula 2, vin aproape 100.000 de oameni. Va dati seama ce ar insemna asta pentru turismul si serviciul de alimentatie din Brasov? Dupa depunerea cererii de finantare urmeaza procedura de aprobare, apoi va fi facuta licitatia pentru executie. Termenul maxim de implementare nu poate depasi anul 2015, pentru ca banii acordati de Uniunea Europeana nu pot fi cheltuiti dupa acest an' a incheiat Iosif Kiss. Pentru a atrage sprijin si din partea Ministerului Dezvoltarii Regionale, edilii locali au lansat o invitatie doamnei minustru Elena Udrea, sa insoteasca staff-ul pilotului Mihai Marinescu la urmatoarea etapa de Formula 2, care va avea loc saptamana viitoare la Viena.

Cine este Eberhard Tilke?
Eberhard Tilke este fratele patronului companiei germane Tilke Gmbh, fondata in 1983, recunoscuta ca liderul mondial al designului de circuite de teste si de competitii. Eberhard Tilke realizeaza designul circuitelor proiectate de companie. Printre circuitele care poarta amprenta Tilke se numara A1 Ring (Austria), Sepang International Circuit Malaysia, Bahrain International Circuit, Shanghai International Circuit (China), Istanbul Park Racing Circuit (Turcia), Beijing International Street circuit (China) etc. Tilke a proiectat si circuitul de Formula 3000 din Bucuresti. Tilke Gmbh a fost implicata in modernizarea totala sau partiala a altor circuite celebre de Formula 1, printre care cel de la Hockenheim (Germania), Nurburgring (Germania) sau Fuji International Speedway (Japonia). Pe langa proiectarea si managementul constructiei de circuite omologate, Tilke Gmbh are o vasta experienta in proiectarea de centre de testare pentru vehicule rutiere, printre proiectele realizate numarandu-se centrele din Koblenz, Nürburgring, Leipzig (Porsche), Sachsenring, Sibirischer Ring (Germania), Melk (Austria) sau Susa - Piemont (Italia).

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Ministrul Sănătăţii. Ne aşteptăm ca încă 200.000 de români să revină în ţară

Ministrul Sănătăţii. Ne aşteptăm ca încă 200.000 de români să revină în ţară
Ministrul Sănătăţii, Nelu Tătaru, a declarat sâmbătă, că până în prezent aproximativ 200.000 de români s-au întors în ţară, iar până la Paşte autorităţile se aşteaptă la încă 200.000. România...

Sibiu: Asistent medical de la Terapie Intensivă, testat pozitiv pentru coronavirus

Sibiu: Asistent medical de la Terapie Intensivă, testat pozitiv pentru coronavirus
Un asistent medical de la Terapie Intensivă a fost testat pozitiv la coronavirus și este internat la Boli Infecțioase, de sâmbătă noaptea. Acesta a declarat, pentru Mediafax, că starea sa este „relativ...

Protest la Ambulanţa Mehedinţi: Angajații cer testare după ce un pacient a ieșit pozitiv la COVID-19

Protest la Ambulanţa Mehedinţi: Angajații cer testare după ce un pacient a ieșit pozitiv la COVID-19
Mai mulţi angajaţi ai Ambulanţei Mehedinţi protestează, sâmbătă noaptea, în faţa instituţiei şi au cer să fie testaţi pentru coronavirus, oamenii fiind speriaţi după ce au aflat că un pacient care a...

Coronavirus. Adrian Streinu Cercel: „Luăm virusul și îl ducem cu telefoanele mobile pe față”

Coronavirus. Adrian Streinu Cercel: „Luăm virusul și îl ducem cu telefoanele mobile pe față”
Adrian Streinu Cercel, managerul Institutului „Matei Balș” din Capitală, avertizează cu privire la telefonul mobil, un accesoriu aproape indispensabil nouă, e un obiect ce poate reprezenta un pericol nebănuit p...

Trei noi decese provocate de COVID-19 în România. Bilanțul crește la 37 de morți

Trei noi decese provocate de COVID-19 în România. Bilanțul crește la 37 de morți
Au fost înregistrate încă trei decese provocate de noul coronavirus în România.  Deces 35 Bărbat, 39 ani, jud Ialomița. S-au recoltat probe pentru COVID 19 în data de 26.03.2020, rezultat pozitiv în d...

Încă 4 decese provocate de coronavirus, în România. Bilanțul urcă la 34 de morți

Încă 4 decese provocate de coronavirus, în România. Bilanțul urcă la 34 de morți
Au fost înregistrate încă 4 decese ale unor persoane infectate cu noul coronavirus. România a ajuns la un număr de 34 decese! 31. Bărbat, 65 ani, jud. Arad, internat în Spitalul Județean Arad, transferat în...

România se apropie de scenariul 4. Tătaru: Cei cu simptomatologie uşoară şi medie, tratați acasă

România se apropie de scenariul 4. Tătaru: Cei cu simptomatologie uşoară şi medie, tratați acasă
Luni sau marţi, România va depăşi numărul de 2.000 de persoane infectate cu SARS-Cov-2 şi va trece în scenariul 4. Anunţul a fost făcut de preşedintele Societăţii Române de Microbiologie, Alexandru...

Italia a trecut de 10.000 de morți din cauza coronavirus

Italia a trecut de 10.000 de morți din cauza coronavirus
Italia a trecut, sâmbătă, de un nou prag psihologic: peste 10.000 de persoane au murit din cauza coronavirusului. Doar în ultimele 24 de ore au fost 889 de victime. Un număr de 10.023 de oameni au murit din...

Anchetă epidemiologică la Institutul de Boli Cardiovasculare din Iași, după un caz de coronavirus

Anchetă epidemiologică la Institutul de Boli Cardiovasculare din Iași, după un caz de coronavirus
Mai multe cadre medicale de la Institutul de Boli Cardiovasculare (IBCV) din Iași vor fi testate, după ce un pacient al unității medicale a fost confirmat cu noul COVID-19. Ancheta epidemiologică este în curs. P...

Un oficial care locuieşte la reşedinţa papei Francisc, confirmat cu coronavirus

Un oficial care locuieşte la reşedinţa papei Francisc, confirmat cu coronavirus
Reprezentanţii Vaticanului au confirmat, sâmbătă, că un oficial care locuieşte la Hotelul Domus Santa Marta, reşedinţa papei Francisc, este infectat cu coronavirus. Toţi cei care s-au aflat în contact direct...

Trei bebeluși născuți prematur la spitalul focar Suceava, transferați la București

Trei bebeluși născuți prematur la spitalul focar Suceava, transferați la București
Trei bebeluși născuți prematur au fost transferați sâmbătă, de la spitalul focar Suceava, la București, cu două elicoptere SMURD. Un al patrulea bebeluș a fost dus de la Botoșani în Capitală, din cauză că...

Parcurile din București vor fi închise pe toată perioada stării de urgență

Parcurile din București vor fi închise pe toată perioada stării de urgență
Parcurile din Bucureşti au fost închise, de sâmbătă, iar cei care vor fi prinşi în parcurile Capitalei riscă să primească amendă. Acestea vor fi deschise abia după ridicarea stării de...

Un stomatolog din Dolj acuză că se fac angajări „pe pile” folosindu-se starea de urgenţă

Un stomatolog din Dolj acuză că se fac angajări „pe pile” folosindu-se starea de urgenţă
Un stomatolog din Dolj acuză Spitalul Calafat că profită de starea de urgenţă pentru angajarea „pilelor”. Medicul spune că se fac angajări pentru un stomatolog, fără să fi fost publicat un anunţ de angajar...

Primul deces regal din cauza coronavirusului

Primul deces regal din cauza coronavirusului
Prințesa Maria Teresa, în vârstă de 86 de ani din Familia Regală Bourbon-Parma din Spania, a murit din cauza coronavirusului. Anunțul a fost făcut de fratele ei mai mic, prințul Sixtus Henry de...

Revoltă la Constanța. Românii aflați în carantină în hotelurile din Mamaia, nemulțumiți de condiții, ies din camere

Revoltă la Constanța. Românii aflați în carantină în hotelurile din Mamaia, nemulțumiți de condiții, ies din camere
Românii care au venit din zonele afectate de coronavirus sunt nemulţumiţi de condiţiile din spațiile de carantină, spun că mâncarea este groaznică şi nimeni nu vrea să le cumpere mâncare nici pe bani. Este...
Serviciul de email marketing furnizat de