x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Pasajul Băneasa, mărul discordiei

Pasajul Băneasa, mărul discordiei

de Monica Andrei Capatos    |    09 Oct 2009   •   00:00
Pasajul Băneasa, mărul discordiei

Şapte linii de transport în comun, 2.000 de călători pe oră, mii de maşini care vin şi ies din Capitală nu vor mai putea traversa DN 1 din cauza restricţiilor impuse de Ministerul Transporturilor pentru finalizarea lucrărilor la Pasajul Băneasa. Conducerea Primăriei Capitalei nu este de acord cu decizia ministerului.



Disputele dintre Ministerul Transporturilor şi Primăria Capitalei pe tema traficului din jurul Pasajului subteran Băneasa continuă. Pentru ca lucrările să fie terminate până la 1 Decembrie, aşa cum i s-a promis premierului Boc, traversarea DN 1 trebuie să fie restricţionată în cele două mari intersecţii Bulevardul Ion Ionescu de la Brad -Aerogării şi Constantin Dobrogeanu Gherea - Elena Văcărescu. Cu alte cuvinte, pe acolo nu se mai trece cu maşina timp de o lună, începând de sâmbătă, 10 octombrie.

Conducerea Primăriei Capitalei solicită Ministerului Transporturilor o reanalizare a restricţiilor pe care doresc să le impună în zona Pasajului Băneasa, considerând că măsurile anunţate până acum îngreunează intrarea în Bucureşti prin nordul oraşului şi blochează DN 1. Din punct de vedere tehnic, această traversare este folosită de şapte linii de transport în comun 112, 148, 149, 205, 261, 301, 335, cu un număr aproximativ de 2.000 de călători pe oră.

În plus, traversarea DN 1 este singura posibilitate pentru ca mijloacele de transport cu o masă mai mare de 7,5 tone să tranziteze nordul oraşului fără a plăti taxa de zonă, soluţiile alternative propuse de minister nefiind fezabile.

SE PUTEA EVITA BLOCAJUL
Specialiştii din cadrul municipalităţii au mai spus faptul că Ministerul Transporturilor, în administrarea căruia se află intersecţiile în care circulaţia va fi oprită, respectiv Bulevardul Ion Ionescu de la Brad - Aerogării şi Constantin Dobrogeanu Gherea - Elena Văcărescu, a refuzat soluţiile de trafic avizate de Comisia Tehnică de Circulaţie din cadrul Primăriei Capitalei, care permiteau atât continuarea lucrărilor, cât şi fluidizarea traficului în zonă. Scandalul dintre cele două instituţii a izbucnit săptămâna trecută, când Ministerul Transporturilor a cerut şi avizul Municipalităţii pentru închiderea celor două intersecţii.

Iniţial, lucrările la Pasajul Băneasa erau împărţite în două etape, fiind vorba în special pe porţiunea care asigură legătura între bulevardele Ion Ionescu de la Brad şi Aerogării, astfel încât traversarea să nu fie întreruptă. Numai că socoteala de acasă nu s-a potrivit cu cea din târg, iar constructorul n-a fost în stare să-şi respecte contractul, fiind acum în mare întârziere.

×
Subiecte în articol: observator pasajul băneasa