x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Podul de la Maracineni - Moldova, rupta de Muntenia

Podul de la Maracineni - Moldova, rupta de Muntenia

10 Mai 2005   •   00:00

Podul rutier din comuna buzoiana Maracineni, amplasat pe Drumul European E 85, care face legatura intre Muntenia si Moldova, este la un pas de a se prabusi.

CONSTRUCTIE. Podul de la Maracineni a fost realizat in 1947 (partea metalica), iar dublura, in aval, in anul 1992
Debitul mare de apa de pe raul Buzau, cauzat de precipitatiile abundente care s-au abatut asupra judetului a produs fisuri semnificative la unul din pilonii podului. Din acest motiv, circulatia in aceasta zona a fost sistata.

CONSECINTE. Decizia luata are un impact deosebit de puternic nu doar asupra oamenilor din zona, ci si asupra traficulului, in conditiile in care, in medie, pe pod treceau aproximativ 16.000 de autovehicule zilnic. Pana la construirea unui pod nou, localnicii si nu numai sunt obligati sa faca un ocol de cateva zeci de kilometri. Drumul intre orasul Buzau si comuna Maracineni, de 3 kilometri, dura, peste pod, cel mult un minut. Acum insa, cei care au nevoie sa ajunga la Buzau sau de la Buzau in Moldova trebuie sa apeleze la varianta Maracineni-Sapoca-Berca-Satuc-Buzau. Adica o distanta de aproximativ 40 de kilometri pe un drum destul de greoi. Localnicii, navetistii sau elevii care invata in municipiul Buzau se plang ca din cauza circulatiei inchise pe pod intarzie la serviciu sau la scoala. Nu doar intarzierile le fac probleme localnicilor, ci si faptul ca acum trebuie sa scoata din buzunar mai multi bani pentru transport.

Situatia este la fel de grava la traficul greu. Transportatorii care se intorc din Moldova spre Bucuresti si invers au si ei de suferit, in conditiile in care traseele pe care trebuie sa le foloseasca, Focsani-Ivesti-Galati sau Ramnicu Sarat-Balta Alba-Braila-Cilibia-Bucuresti sunt mai lungi cu peste 100 de kilometri. Desi decizia de inchidere a traficului rutier pe pod a fost luata inca de sambata seara, singurii care au venit sa vada cum se prezinta situatia in zona au fost angajatii de la RomTelecom. Acestia incearca acum sa gaseasca solutii ca, in cazul prabusirii podului, sa nu fie afectate liniile telefonice.

COSTISITOR. Circulatia a fost deviata pe rute ocolitoare

PROMISIUNI. Prefectul de Buzau, Marian Cristinel Bagiu, anunta ieri ca s-a decis constructia unui pod metalic la 800 de metri in amonte de podul de la Maracineni. Acesta urmeaza sa fie ridicat in termen de sapte zile de la inceperea lucrarilor si va fi destinat exclusiv traficului usor. Lucrarile vor fi executate de o unitate militara din Buzau, iar materialele necesare ridicarii podului metalic vor fi asigurate de Administratia Nationala a Drumurilor, prin firma SC CF Iasi. Intr-o prima etapa va fi amenajat un sens pe care autovehiculele vor putea circula cu viteza redusa, iar la capatul podului vor exista echipaje de politisti care ii vor indruma pe soferi si vor dirija circulatia, a doua etapa constand in construirea celui de-al doilea sens. Prefectul a mai spus ca o alta problema va fi amenajarea cailor de acces dinspre Drumul European E 85 spre acest pod improvizat de armata.

ANCHETA. Ministrul Transporturilor, Gheorghe Dobre, a declarat luni la Buzau ca va dispune declansarea unei anchete cu privire la modul in care a fost exploatata zona podului de la Maracineni. Conform Mediafax, dupa ce a inspectat zona podului din localitatea Maracineni, Dobre a declarat ca una din principalele cauze care au dus la ruperea podului este exploatarea incorecta a zonei si intretinerea defectuoasa a structurii. Ministrul Transporturilor a mai declarat ca pentru inceperea lucrarilor la podul de la Maracineni urmeaza sa fie identificate solutii financiare, una dintre ele fiind obtinerea unui credit de 60 de milioane de euro, o parte din aceasta suma urmand sa fie distribuita si pentru pod. Specialistii estimeaza ca pentru consolidarea structurii ar fi nevoie de 1,5 milioane de euro, iar lucrarile ar putea dura mai mult de sase luni. (Magda Colgiu)
×
Subiecte în articol: observator buzău podului maracineni