x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator RAPORT în cazul accidentului din Apuseni: Iovan a zburat zeci de minute fără comunicare cu serviciul de informare aeriană

RAPORT în cazul accidentului din Apuseni: Iovan a zburat zeci de minute fără comunicare cu serviciul de informare aeriană

05 Feb 2014   •   14:37
RAPORT în cazul accidentului din Apuseni: Iovan a zburat zeci de minute fără comunicare cu serviciul de informare aeriană
Sursa foto: realitatea.net

Avionul pilotat de Adrian Iovan a zburat fără comunicare aproape o jumătate de oră. La ieşirea din Sibiu, pilotul ar fi trebuit să schimbe frecvenţa pentru serviciul de informare aeriană alocată acelei zone, pentru a menţine comunicarea, numai că staţia aeronavei nu putea recepţiona decât o anumită frecvenţă care în acea zonă nu putea fi recepţionată de serviciul de informare, scrie antena3.ro.
 
La ieşirea din zona Sibiu, Iovan a cerut turnului de control să coboare, din cauza givrajului.
 
PIL: RFT111 de la Băneasa la Oradea şi dorim să părăsim nivel 110 din cauza givrajului, coborâm la 8000 de picioare după 1007.
FIC: RFT111 am înţeles că o să coborâţi de la nivel 110 la 80 şi mai departe nu v-am înţeles, vă auziţi cu întreruperi.
 
CTA EXE: RFT111 se aprobă ieşirea din zonă, în continuarea monitorizaţi frecvenţa Bucureşti informare pe 136.575 sau 136.225
RFT111: 136.575
CTA EXE: Afirmativ
RFT111: Şi cealaltă?
CTA EXE: 136.225
RFT111: N-avem noi cu 136 la staţiile astea. Rămânem cu 129,4
CTA EXE: Confirm, monitorizaţi 129,4. Zbor plăcut!
 
După ce a încercat să contacteze fără succes frecvenţa pe care o putea selecta la staţia radio a avionului, adică 129.4, Adrian Iovan cere o altă frecvenţă de contact.
 
RFT111: Sibiu, 111 din nou cu dumneavoastră. Cât are Bucureşti în zona asta, Bucureşti radar, ca 129,4. Suntem prea jos şi nu ne aude.
CTA EXE: Puteţi urca mai sus?
RFT111: Încercăm, dar nu prea putem.
 
Pilotul primeşte o altă frecvenţă pe care o contactează la ora 15.18, dar nu o poate recepţiona.
 
PIL: Am trecut de Sibiu, 20 de mile aproximativ, către Oradea. Bucureşti Informare pe 129.4 nu ne aude. Am apelat şi la dumneavoastră să luaţi legătura cu noi.
CTA: RFT111, bună ziua! Rămâneţi pe frecvenţa noastră.
 
PIL: RFT111,...neinteligibil
CTA: Bună ziua, confirm RFT111.
PIL: ...întrerupt.
CTA: RFT111, Bucureşti..
PIL: ...neinteligibil
 
Văzând că nu poate fi recepţionat, turnul de control a cerut unui alt avion să recepţioneze aeronava pilotată de Iovan.
 
CTA: RFT111, Bucureşti, mă recepţionaţi?
BMS215B: RFT111, acesta este BMS215B, recepţionaţi?
RFT111: 52 de NM, inbound, ROŞIA, cu 80. Continuaţi...
BMS212B: Bucureşti, BMS215B, 52 de mile inbound ROŞIA, cu nivel 80, de la RFT111
 
Adrian Iovan a zburat astfel, aproape o jumătate de oră fără să primească instrucţiuni de la serviciul de informare aeriană.

Pe 20 ianuarie, pilotul Adrian Iovan şi studenta Aurelia Ion şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat  într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba.  Epava avionului şi victimele au fost găsite de trei localnici, după căutări care au durat aproximativ cinci ore şi la care au participat pompieri salvatori, jandarmi montani, poliţişti, salvamontişti, angajaţi ai Parcului Naţional Munţii Apuseni şi localnici.
 
Toate cele cinci persoane rănite în accidentul aviatic, care au suferit multiple fracturi şi traumatisme, au fost internate la secţia de terapie intensivă a Spitalului Judeţean de Urgenţă din Cluj-Napoca.

×