x close
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Regii asfaltului – urmăriţi de penalităţi pe autostrada Bucureşti – Ploieşti. Vezi când trebuie să fie gata

0
Autor: Iulia Barbu 27 Feb 2012 - 21:00
Regii asfaltului – urmăriţi de penalităţi pe autostrada Bucureşti – Ploieşti. Vezi când trebuie să fie gata
Autostrada Bucuresti – Ploiesti trebuia finalizata anul trecut. Este prima autostrada pe care constructorii romani au castigat contracte de executie. Valoare toatala a celor 62 de kilometri, construiti integral pe bani de la buget, se ridica la suma de 430 de milioane de euro. Lucrarile au inceput in 2008, pentru tronsonul Bucuresti – Moara Vlasiei, si in 2007, pentru tronsonul Moara Vlasiei – Ploiesti. Numai anul trecut, santierul a stagnat aproximativ 3 luni. In acest moment insa, data avansata pentru predarea celor 62 de kilometri este luna mai a acestui an. In acest termen nu intra insa si cei 6 kilometri din Bucuresti, respectiv Sectorul Sos. Petricani – Centura Bucuresti, unde au fost probleme mari cu exproprierile. Procentual, acestea au ajuns la 35%, iar termenul de finalizare al celor 6 kilometri este octombrie 2012. Astfel ca, daca in luna mai lucrarile vor fi gata, pe autostrada spre Ploiesti se va intra din centura Bucurestului, printr-o bretea construita special.

De altfel, singurul tronson predat pana in acest moment este o portiune de 14 kilometri, dintre Moara Vlasiei si Ploiesti, sector construit de UMB Spedition. SC Euroconstruct Tra­ding 98 SRL, SC Pa&Co Internatio­nal SRL si consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi sunt constructorii care au intrat pe penalizari, respectiv 0,05% pe zi, din valoarea lucrarilor ramase de finalizat.

Jurnalul National a incercat sa afle care va fi cuantumul penalitatilor si daca acestea sunt aplicate lunar, din momentul depasirii termenului de finalizare. Practic, date fiind conditiile contractuale, penalitatile nu au putut fi aplicate oricum, ci numai pe valoarea lucrarilor nefina­lizate. Astfel ca, abia la predarea lucrarilor, se va putea realiza un calcul final si va fi aplicata formula de calcul pe lucrarile nefinalizate la data de 15 decembrie.

Anul trecut, constructorii romani amenintau cu parasirea santierului daca nu va fi acceptata cresterea costurilor de realizare a autostrazii. Este vorba despre o schimbare de solutie, aprobata de Ministerul Transporturilor la inceputul anului 2008, prin care umplutura de pamant a au­tostrazii este inlocuita cu umplutura de balast. Ordinul de schimbare de solutie a adus o crestere semnificativa de costuri de 80 de milioane de euro. Unul dintre constructorii de pe Bucuresti – Ploiesti a confirmat faptul ca a existat acel ordin de crestere a valorii contractului cu 80 de milioane de euro si ca din aceasta suma au primit 20%, respectiv, 16 mi­lioane de euro. Banii au fost im­partiti in 3, pentru fiecare consortiu in parte. Ulterior, ordinul de 80 de milioane de euro nu a mai fost valabil, banii nu au mai venit, fapt ce a dus la greva din vara trecuta. Asa se face ca lucrarile au intarziat din nou.

La inceput, constructorii romani au luat cei 42 de kilometri in formula: UMB Spediton, SC Euroconstruct Trading 98 SRL fli SC Pa&Co International SRL. Ulterior, si-au impartit tronsonul de 42 de kilometri. Va­loarea totala a contractului semnat de cei trei constructori romani cu CNADNR este de aproximativ de 232 de milioane de euro. Rezultatul este un cost de 5,5 milioane de euro pe kilometru.

Pe sectorul construit de italieni, respectiv Bucuresti – Moara Vlasiei, in lungime de 19 kilometri, valoarea lucrarilor este de aproximativ 191 milioane de euro. Rezulta un cost de 10 milioane de euro pe kilometru. Astfel ca, romanii sustin ca italienii sunt favorizati. Potrivit datelor Mi­nisterului Transporturilor, sectorul consortiului italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi are trei benzi de circulatie pe sens, de la iesirea din Bucuresti si pana la Moara Vlasiei. Dincolo de kilometrul 19, pe sectorul construit de regii asfaltului, cum i-a numit presa, autostrada are doua benzi pe sens.

Pana in acest moment, pe sectorul de 19 kilometri, CNADNR a achitat 131 de milioane de euro, din totalul de 191 de milioane de euro. Stadiul fizic al lucrarilor arata in felul urmator: pe sectorul de 6 kilometri din Soseaua Petricani si pana la centura Bucurestiului, lucrarile au ajuns la 2%. Restul tronsonului construit de consortiul italian are un procent fizic realizat de 98%.

Romanii, respectiv Euroconstruct si PA & Co, au exproprieri aproape fi­nalizate, cu un procent de 99% din to­talul terenurilor necesare tronsonului de 42 de kilometri, dintre Moara Vla­siei si Ploiesti. Potrivit datelor Mi­nisterului Transporturilor, plata a fost facuta integral – respectiv in jur de 232 de milioane de euro. Stadiul fizic general este de 80%. Astfel ca, in urmatoarele trei luni, regii asfaltului ar trebui sa acopere restul de 20% din totalul lucrarilor nefinalizate, ca sa se incadreze in termenul convenit cu Ministerul Transporturilor.

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Suspecți de crime în serie, dar fără pericol social

Suspecți de crime în serie, dar fără pericol social
Cei doi suspecți în cazul triplei crime de la fabrica de ciment din București, reținuți luni, au fost lăsați în libertate, ieri, de judecători, cu măsura controlului judiciar. Nu în lipsă de probe, ci cu...

Toader, despre sesizarea IJ în cazul procurorului Lăncrănjan: Este problema Inspecţiei Judiciare

Toader, despre sesizarea IJ în cazul procurorului Lăncrănjan: Este problema Inspecţiei Judiciare
Ministrul Justiţiei, Tudorel Toader, a declarat joi, referindu-se la sesizarea din oficiu a Inspecţiei Judiciare în cazul afirmaţiilor făcute de procurorul DNA Alexandra Lăncrănjan pe tema incriminării abuzului...

Dosarele Americii, în tastatura lui Guccifer

 Dosarele Americii, în tastatura lui Guccifer
Ambasada Statelor Unite ale Americii a arătat o atenţie deosebită problemelor justiţiei din România. Procurorii au avut uşa ambasadei deschisă oricând, judecători care „rezolvau” dosarele servite de DNA devi...

Britanicii i-au gasit pe cei care l-au otravit pe rusul Skripal

Britanicii i-au gasit pe cei care l-au otravit pe rusul Skripal
Anchetatorii britanici care se ocupa de cazul otrăvirii cu substanţa neurotoxică Noviciok a fostului spion rus Serghei Skripal cred că i-au identificat pe suspecţi.    Skripal, fost...

Percheziţii la o instituţie publică într-un dosar de corupţie

Percheziţii la o instituţie publică într-un dosar de corupţie
Procurorii Parchetului General şi poliţiştii Direcţiei de Investigare a Criminalităţii Economice din IGPR efectuează joi 23 de percheziţii în Bucureşti şi judeţul Ilfov, la o instituţie de interes public, la...

VIDEO Monstrul dintr-un lac din China!

VIDEO Monstrul dintr-un lac din China!
Video Se lasa admirat de fiecare dta si face valuri mari inotand prin lacul Kanas, din China, spre incantarea turistilor care urmaresc cu sufletul la gura fiecre vibratie a apei. Sa fie vorba despre un Loch Ness local?...

Accident GRAV în Mureș. Un autobuz plin cu muncitori a luat foc. Sunt 13 victime, intervin 5 autospeciale de pompieri

Accident GRAV în Mureș. Un autobuz plin cu muncitori a luat foc. Sunt 13 victime, intervin 5 autospeciale de pompieri
Treisprezece persoane au suferit arsuri la membrele inferioare după ce autobuzul cu care mergeau la muncă a luat foc, joi dimineaţă, în localitatea mureşeană Sânpaul, informează Inspectoratul pentru Situaţii...

„Cartelul ambasadelor” şi războiul epistolar cu Guvernul

„Cartelul ambasadelor” şi războiul epistolar cu Guvernul
Încă din 2013, un grup de reprezentanţe diplomatice la Bucureşti şi-au făcut obiceiul de a semna în comun scrisori adresate autorităţilor române în care îşi exprimă temerile legate de modificările...

Turcia: Dupa doi ani, starea de urgenţă a fost ridicata

Turcia: Dupa doi ani, starea de urgenţă a fost ridicata
Turcia a pus capăt stării de urgenţă impusă după tentativa de lovitură de stat din iulie 2016, care a fost urmată de măsuri de represiune asupra mass-media şi opoziţiei şi o masivă epurare a instituţiilor...

Ce schimbări pregătește Vasile Blaga în PNL pentru anul electoral 2019

Ce schimbări pregătește Vasile Blaga în PNL pentru anul electoral 2019
Fostul copreşedinte al liberalilor Vasile Blaga a declarat miercuri, după întâlnirea cu mai mulţi foşti democrat-liberali, că aceştia doresc un PNL puternic, însă a subliniat că sunt multe lucruri de...

Orban: Sunt convins că la întâlnirea Iohannis-Dăncilă s-a discutat despre o posibilă OUG privind amnistia şi graţierea

Orban: Sunt convins că la întâlnirea Iohannis-Dăncilă s-a discutat despre o posibilă OUG privind amnistia şi graţierea
Liderul PNL Ludovic Orban s-a declarat convins, miercuri, că la întâlnirea dintre preşedintele Klaus Iohannis şi premierul Viorica Dăncilă s-a discutat despre o posibilă OUG privind amnistia şi graţierea. "A...

Accident grav în Bistriţa-Năsăud: Maşină lovită de tren pe DN 17D. Traficul rutier şi cel feroviar, blocate

Accident grav în Bistriţa-Năsăud: Maşină lovită de tren pe DN 17D. Traficul rutier şi cel feroviar, blocate
Un accident feroviar s-a produs, miercuri seara, în jurul orei 22,00, pe DN 17D, în localitatea bistriţeană Feldru, în urma căruia patru persoane au fost rănite, potrivit datelor comunicate de Inspectoratul...

Orban: Am avut o întâlnire cu Blaga şi Antonescu, dar nu am discutat despre europarlamentare

Orban: Am avut o întâlnire cu Blaga şi Antonescu, dar nu am discutat despre europarlamentare
Preşedintele PNL, Ludovic Orban, a declarat miercuri că a avut o întâlnire cu foştii lideri ai partidului Vasile Blaga şi Crin Antonescu, precizând că discuţiile nu au vizat alegerile europarlamentare. "Am...

Elon Musk îşi cere scuze pentru comentariile ofensatoare la adresa unui speolog britanic

Elon Musk îşi cere scuze pentru comentariile ofensatoare la adresa unui speolog britanic
Fondatorul Tesla Inc, Elon Musk, i-a cerut scuze speologului britanic Vern Unsworth pentru comentariile ofensatoare pe care le-a făcut la adresa acestuia, după operaţiunea de salvare a celor 12 băieţi şi a...

Covasna - Doi fraţi, reţinuţi pentru uciderea unui bărbat care i-a prins la furat lucernă

Covasna - Doi fraţi, reţinuţi pentru uciderea unui bărbat care i-a prins la furat lucernă
Doi fraţi din localitatea Dobârlău, judeţul Covasna, sunt cercetaţi după ce ar fi omorât în bătaie un bărbat din judeţul Braşov, care i-a surprins la furat de lucernă de pe terenul său, informează...
Serviciul de email marketing furnizat de