x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Societăţile de asigurări din România în loc să schimbe piesele avariate, le repară

Societăţile de asigurări din România în loc să schimbe piesele avariate, le repară

16 Iun 2015   •   11:42
Societăţile de asigurări din România în loc să schimbe piesele avariate, le repară
Sursa foto: Marin Raica/Intact Images

Peste 90% dintre societăţile de asigurări din România au început, în ultimii doi ani, să emită soluţii tehnice de reparare a unor piese care de fapt ar trebui înlocuite, fenomenul înregistrându-se mai ales în cazul barelor din plastic, fapt care constituie o operaţie ilegală, neconformă şi care pune în pericol siguranţa rutieră, arată Asociaţia Societăţilor de Service Auto Independente (ASSAI), într-un comunicat.

'Asigurătorii români apelează la astfel de soluţii tehnice pentru că repararea unei bări costă aproximativ 100 de lei, pe când achiziţia uneia noi costă între 800 şi 2.500 de lei, în funcţie de marca maşinii. Decizia de a repara respectivele piese cu scopul de a reduce costurile de despăgubire a devenit sarcină de serviciu pentru inspectorii de daune, angajaţi ai societăţilor de asigurări, funcţionari care nu poartă niciun fel de răspundere pentru aceste soluţii tehnice aberante, cu grave consecinţe asupra siguranţei în trafic atât pentru conducătorii auto, cât şi pentru pietoni. Aceste piese, atunci când sunt reparate (lipite), îşi pierd caracteristicile necesare de elasticitate şi preluare a şocului în cazul unui impact. Producerea unui accident cu un pieton care este lovit cu o maşină astfel reparată poate face diferenţa dintre un accident cu vătămare corporală şi ucidere din culpă', se arată în comunicatul citat.

Potrivit ASSAI, dacă un păgubit RCA sau asigurat CASCO acceptă o asemenea soluţie tehnică, asigurătorul îi va despăgubi doar 50% din valoarea piesei noi, în cazul în care bara reparată va fi distrusă într-un viitor accident.

'Asiguratul CASCO sau păgubitul RCA va trebui să suporte 50 la sută din valoarea piesei, iar valoarea de revânzare a autovehiculului reparat neconform va cunoaşte o depreciere. În plus, se face o încadrare juridică diferită a şoferului într-un dosar penal, în cazul unui accident din care a rezultat uciderea din culpă a unui pieton din cauza unui impact cu o piesă reparată neconform. Acea piesă reparată neconform ar fi putut face diferenţa dintre viaţă şi moarte pentru pietonul accidentat', se mai spune în comunicat.

Preşedintele ASSAI, Cristian Muntean, susţine că numărul celor care încheie poliţe RCA şi CASCO a scăzut constant în ultima perioadă.

'Aroganţa cu care societăţi de asigurări străine înţeleg să respecte legile româneşti şi asiguraţii români ne face să ne întrebăm dacă aceste societăţi de asigurări procedează la fel şi în ţările vest-europene. Poate, în acest fel, înţelegem de ce sub 20% dintre şoferi îşi cumpără asigurare CASCO în România şi aproximativ 72 - 74% dintre şoferii români îşi mai cumpără poliţe RCA', a subliniat Muntean.

Fenomenul menţionat a fost sesizat de ASSAI la nivelul următoarele instituţii: Poliţia Română, Registrul Auto Român, Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Autoritatea de Supraveghere Financiară.

×
Subiecte în articol: asigurari rca casco