x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
Jurnalul.ro Ştiri Observator Director ROMATSA Cluj: Pilotul avionului prăbuşit NU a luat legătura cu Clujul, pentru că la Cluj NU mai există un centru zonal

Director ROMATSA Cluj: Pilotul avionului prăbuşit NU a luat legătura cu Clujul, pentru că la Cluj NU mai există un centru zonal

22 Ian 2014   •   18:26
Director ROMATSA Cluj: Pilotul avionului prăbuşit NU a luat legătura cu Clujul, pentru că la Cluj NU mai există un centru zonal
Sursa foto: Director ROMATSA Cluj: Pilotul avionului prăbuşit NU a luat legătura cu Clujul, pentru că la Cluj NU mai există un centru zonal

Gelu Suliţeanu, director al Direcţiei Serviciilor de Navigaţie Aeriană Cluj din cadrul ROMATSA, a declarat că în formularea din raport, care se referă la faptul că Iovan ar fi intrat la ora 15.18 în legătură cu Centrul de control zonal Cluj "sunt greşiţi termenii", în condiţiile în care nu există un astfel de centru zonal, ci doar unul regional, la Bucureşti, care asigură şi sectorul Cluj.

"În formularea din raport în care se spune că la ora 15.18 pilotul a intrat în legătură cu Centrul de control zonal Cluj sunt greşiţi termenii. Nu există zonă de control decât la Bucureşti, care asigură şi un sector Cluj, locaţia nu este la Cluj, ci la Bucureşti. Pilotul nu a luat legătura cu Clujul, noi la Cluj nu am avut nicio legătură cu el. Este doar acest Centru Regional Bucureşti, pilotul ar fi încercat să ia legătura cu el, nu ştiu din ce motive nu a reuşit. În urmă cu câţiva ani fusese un centru la Cluj, dar a fost mutat la Bucureşti", a spus Suliţeanu.

Potrivit acestuia, sectorul Cluj înseamnă doar că sunt mai multe staţii radio, care sunt controlate de la Bucureşti.

În raportul redactat de vicepremierul Gabriel Oprea şi prezentat premierului Victor Ponta, se prezintă, pe ore, filmul evenimentelor, şi anume: "La ora 13.38: aeronava a decolat; la ora 14.35: pilotul a solicitat ROMATSA coborârea la 3.050 m, din cauza givrajului (peliculă de gheaţă formată pe structura aeronavei), iar ROMATSA l-a informat că înălţimea minimă de siguranţă în zona este de 3.200 m; la ora 14.42: pilotul a solicitat coborârea la 2.450 m şi a comunicat că schimbă frecvenţa cu cea a Centrului de Informare a Zborurilor, corespunzătoare zborurilor după regulile «la vedere», coborând sub nivelul regulamentar de zbor controlat de ROMATSA; la ora 15.18: fiind la circa 36 km, după ce a trecut de Sibiu, la altitudinea de 2600 metri, nereuşind să contacteze centrul de informare a zborurilor Bucureşti, pilotul a intrat în legătură cu Centrul de control zonal Cluj; între orele 15.32-15.33, pilotul a încercat să comunice cu un sector de control al traficului aerian aferent zonei de Nord-Vest a ţării, dar mesajele nu au fost înţelese; la ora 15.35 ROMATSA solicită pilotului să comunice poziţia aeronavei, dar apelurile nefiind recepţionate, o altă aeronavă aflată în zonă (BMS 215B), conform procedurilor, a intermediat dialogul cu aeronava aflată în misiunea umanitară. ROMATSA a fost informată că aeronava în dificultate se afla la altitudinea de 2.450 m, la orele 15.45 si 15.49 operatorul ROMATSA a încercat să ia legătura cu aeronava, dar nu a răspuns".

×