x close
Click Accept pentru a primi notificări cu cele mai importante știri! Nu, multumesc Accept
×
Acest site utilizează fișiere de tip cookie pentru a vă oferi o experiență cât mai plăcută și personalizată. Îți aducem la cunoștință faptul că ne-am actualizat politicile pentru a ne conforma cu modificările propuse aduse de Directiva (UE) 2002/58/EC ("Directiva E-Privacy") si de Regulamentul (UE) 2016/679 privind protectia persoanelor fizice in ceea ce priveste prelucrarea datelor cu caracter personal si privind libera circulatie a acestor date si de abrogare a Directivei 95/46/CE ("Regulamentul GDPR").

Înainte de a continua navigarea pe www.jurnalul.ro, te rugăm să citești și să înțelegi conținutul Politicii de Cookie și Politica de Confidențialitate.

Prin continuarea navigării pe www.jurnalul.ro confirmi acceptarea utilizării fișierelor de tip cookie. Poți modifica în orice moment setările acestor fișiere cookie urmând instrucțiunile din Politica de Cookie.

DA, ACCEPT

Trenul groazei - Valea Călugărească, Valea Suspinelor

0
Autor: Nina Marcu 12 Mai 2008 - 00:00
Trenul groazei - Valea Călugărească, Valea Suspinelor

O după-amiază aparent banală de sâmbătă. Acceleratul 1661 de la Bucureşti către Iaşi staţionase conform graficului în Gara de Sud a Ploieştiului şi apoi a pornit către Moldova. Călătoria s-a încheiat însă brusc la Valea Călugărească. Una din şinele de contact s-a desprins în urma deraierii trenului şi a străpuns podeaua primului vagon. Au fost rănite patru persoane, iar una a decedat. Ironia sorţii: tatăl adolescentei moarte în accident lucra la CFR Infrastructură.



TRENUL GROAZEI ● Furtul şuruburilor de la şine ar fi putut conduce la o catastrofă de proporţii. Acceleratul Bucureşti – Iaşi a deraiat sîmbătă la cîţiva kilometri de Ploieşti
A plecat din Bucureşti la ora 16:00 şi ar fi trebuit să ajungă la Iaşi în jurul orei 23:00. Făcea acelaşi lucru în fiecare zi. Dar sîmbătă după-amiază, acceleratul 1661 s-a oprit nefiresc în apropiere de staţia CFR Valea Călugărească. N-a mai ajuns din păcate la destinaţie. Locomotiva şi două vagoane, fără nici un avertisment, au picat de pe şine într-o fracţiune de secundă. O viaţă, din păcate, s-a stins aproape imediat. Patru persoane au ajuns la spital cu probleme serioase şi toate cele 150 au tras o sperietură cumplită.

O după-amiază aparent banală de sîmbătă. Acceleratul 1661 de la Bucureşti către Iaşi staţionase conform graficului în Gara de Sud a Ploieştiului şi apoi a pornit către Moldova. În cele cinci vagoane se aflau la ora aceea circa 150 de persoane. Trenul nu era aglomerat.


SPAIMĂ. Alexandru Ailenei, din Iaşi, îşi cumpărase bilet pînă la destinaţie. Şi cum povesteşte, după ce trenul plecase din Ploieşti, aţipise. Stătea la geam, în al treilea vagon şi îl furase peisajul. "M-am trezit, spune bărbatul de 47 de ani, cînd o smucitură nefirească m-a aruncat aproape de pe scaun. Am căzut în faţă, dar şi ceilalţi călători erau în aceeaşi situaţie cu mine. N-am ştiut în prima clipă ce se întîmplă. Am crezut că e cutremur sau că au lovit teroriştii ca la Atocha, în Spania. Lumea a început să ţipe, cineva a sărit pe geam, o femeie era plină de sînge, şi toţi ne-am ridicat de pe scaune sau de pe jos, unde ne aruncase impactul şi am început să alergăm spre ieşire. Jos, pietrele săreau care încotro. Atunci am aflat că au deraiat primele vagoane şi locomotiva la trecerea peste un macaz. Era o groază teribilă şi în primele clipe nimeni nu a ştiut ce să facă. Apoi cineva a sunat la 112 şi la scurt timp au început să sosească la faţa locului echipajele de salvare şi descarcerare. Primii au ajuns poliţiştii. Şeful de tren picase printre scaune şi era rănit grav. Alte trei persoane la fel. Am aflat că a şi murit cineva. O tînără de 20 de ani, conform actelor de identitate din geantă. Am înţeles că şina a sărit de la locul ei, a intrat prin materialul vagonului şi a lovit-o în cap. Un elicopter SMURD a luat pe cineva şi l-a transportat la Bucureşti. S-au strîns curioşii ca la urs. Erau şi mulţi rromi. Unii voiau să se urce în tren, dar nu i-au lăsat jandarmii. Ce să mai zic? Nu mai e nici o siguranţă în ziua de azi să ajungi la destinaţie, fie că parcurgi o distanţă cu trenul, cu maşina sau cu avionul.‘‘


NORUL DE PRAF. Calea ferată trece prin marginea comunei Valea Călugărească. Practic, desparte localitatea de fostul combinat chimic Romfosfochim. Aşa că localnicilor – în momentul în care s-a produs accidentul feroviar – nu le-a fost greu să priceapă că s-a întîmplat ceva. "S-a auzit un zgomot puternic‘‘ spune unul dintre ei, "şi s-a văzut mai apoi un nor de praf. Am crezut întîi că iar s-a întîmplat ceva la Romfosfochim, că mereu se întîmplă. Vin amărîţii să fure fier, cărămidă, dale de beton, tot ce se poate fura de aici şi se întîmplă tot felul de accidente. Sunt destui care şi-au pierdut viaţa, furînd din combinat. De fapt, amărîţii care nu au nimic ca să trăiască fură orice. Gara Valea Călugărească e devastată tot de hoţi. Au furat cărămizile şi fierul şi au mîncat două zile. Dar de data asta, nu a fost combinatul, a fost trenul. Le-am adus amărîţilor ăstora nişte apă, că nu le-a dat nimeni nimic.‘‘


Macazul cu pricina, defectat de hoţii de fier

Potrivit lui George Marcu, directorul CFR Infrastructură, accidentul de la Valea Călugărească s-ar fi putut produce fie din motive de ordin tehnic, fie din cauza unei "mîini criminale‘‘. În zonă, nu odată, au fost prinşi localnici de etnie romă care sustrăgeau componentele din infrastructura CFR pe care intenţionau să le vîndă la centrele de colectare a fierului vechi. Cercetările sînt efectuate şi poliţişti din cadrul IJP Prahova, Poliţiei TF, Parchetul de pe lîngă Tribunalul Prahova, CFR şi ITM. "Cauza se presupune a fi macazul care dădea acestui tren intrarea directă în staţie. Părerea mea este că macazul avea o defecţiune de altă natură, provocată de hoţi. Putea fi mai rău dacă cablurile cădeau peste vagoane‘‘, a afirmat Lucian Chiţu, inspector în cadrul Inspectoratului Teritorial de Muncă Prahova. (Laura Calciu)


Şina a străpuns trei compartimente

Se conturează tot mai mult ipoteza că şuruburile de la macazul peste care a dat să treacă locomotiva au fost furate şi aşa se explică faptul că şina a sărit de la locul ei, provocînd dezastrul. Prin podea a pătruns în primul compartiment al vagonului de clasa I, rănindu-l şi pe şeful de tren, apoi a trecut prin cel de-al doilea compartiment şi s-a oprit în al treilea. Cosmina Dimofte se afla în al doilea compartiment. Stătea la mijloc, pe locul cu numărul 83. Şina i-a secţionat carotida, iar tînăra a decedat pe loc. Alţi doi bărbaţi din aceeaşi cuşetă cu ea au fost răniţi şi se află acum în afara oricărui pericol. (Laura Calciu)


Ironia sorţii: victima era fiică de ceferist

Moartea Cosminei Dimofte, decedată în accidentul feroviar de la Valea Călugărească, a îngrozit rudele, vecinii, colegii şi profesorii. Toţi se pregătesc de înmormîntare! Cosmina învăţa la Liceul Agricol din Focşani şi era o elevă foarte bună. "Era o fată suficient de matură, învăţa bine şi era chiar şefa clasei. De cîte ori era o problemă sau trebuia organizat ceva se implica! Nu pot să cred ce ghinion a avut fata asta‘‘, a declarat diriginta care o îndruma pe Cosmina la clasă. Fata avea doar 16 ani şi se ducea aproape săptămînal la sora ei, la Bucureşti, în vizită, dar şi să îşi cumpere haine din Capitală. "De data asta s-a grăbit‘‘, spun colegele ei. Ar fi trebuit să se întoarcă duminică acasă. "Sînt şocată! Sînt de aceeaşi vîrstă cu ea, ne înţelegeam foarte bine. Am vorbit cu ea la telefon pe la 16:30 şi spunea că este în tren, era fericită că vine acasă. Sînt colega ei de bancă şi o să îmi vină foarte greu să văd lumînări şi flori în bancă în loc de colega mea. Era o fată foarte sociabilă, se înţelegea bine şi cu ai ei‘‘, spune Cristina Bădeanu, colega de bancă a Cosminei. Vecinii au rămas muţi la aflarea veştii, după ce au văzut-o în urmă cu doar cîteva zile zglobie în faţa blocului. "Am văzut la ştiri şi prima dată nu am vrut să cred. Mai rău decît să îţi îngropi copiii nu e nimic pe lumea asta. Am văzut-o joi pe Cosmina rîzînd în faţa blocului cu tatăl ei şi acum să aud asta. Era o fată mereu elegantă, cuminte... legea asta ar trebui să pedepsească dacă într-adevăr a fost o defecţiune acolo unde a fost accidental‘‘, spune şi Ionelia Oană, una dintre vecinele de scară cu familia Dimofte. Ironia sorţii, tatăl Cosminei este angajat la CFR, ca şef de echipă la Departamentul Reparaţii Infrastructură. Şocat de cele întîmplate, abia a putut să dea cîteva declaraţii. "Nu ştiu nici acum cauza. Fata mea pleca şi venea cînd voia ea de la Bucureşti. Nu ştiu ce s-a întîmplat, dacă a fost vreo defecţiune la şine sau nu‘‘, a spus Pavel Dimofte, tatăl fetei. Mama ei, plecată în Italia, a aflat la telefon că şi-a pierdut copilul. Tatăl ei va veni astăzi la Ploieşti să ridice trupul neînsufleţit. (Dana Lepădat)


CFR despgubeşte victimele accidentului

Societatea CFR Călători a comunicat că va despăgubi atît familia tinerei decedate, cît şi persoanele rănite în accidentul de la Valea Călugărească. "Potrivit regulamentului CFR, societatea va acorda despăgubiri atît în cazul victimei accidentului, cît şi în cazul persoanelor rănite, însă cuantumul exact va fi stabilit în urma deciziei comisiei de anchetă şi a unei comisii de evaluare ce urmează să fie constituită‘‘, a precizat Teodor Gavriş, directorul Regionalei CFR Călători Bucureşti.

ANCHETĂ. În prezent, o comisie de investigaţie alcătuită din reprezentanţi ai Autorităţii Feroviare Române, ai CFR Călători şi ai CFR SA cercetează cauzele ce ar fi putut conduce la producerea accidentului. "Deocamdată nu putem afirma cu certitudine care a fost cauza accidentului, dar puteţi fi siguri că în cel mai scurt timp vom ajunge la o concluzie‘‘, a spus Constantin Zaharia, directorul general al Autorităţii Feroviare Române. În zona unde a avut loc accidentul există o restricţie la 70 de kilometri pe oră (care a fost impusă în 21 iunie 2007), iar conform înregistrărilor din locomitivă trenul circula cu 68 de kilometri pe oră. Cristian Ungureanu a susţinut că în martie, în urma unor verificări de rutină, pe segmentul de cale ferată restricţionat au fost înregistrate "probleme minore‘‘, dar care nu ar fi putut cauza un accident. Ungureanu a mai spus că infrastructura feroviară este verificată zilnic, iar calea de rulare pe care circulă trenul deraiat şi aparatele de pe acesta fuseseră "verificate vizual‘‘ chiar în ziua accidentului, fără ca cel care a făcut verificarea să anunţe neconformităţi. Investigaţia derulată de autorităţile implicate în producerea accidentului se desfăşoară sub atenta coordonare a procuraturii. "Ancheta pentru elucidarea cauzelor accidentului este coordonată de Procuratură‘‘, a explicat Constantin Zaharia. Echipele de intervenţie şi de cercetare se află în continuare la faţa locului pentru a stabili cauzele exacte ale producerii acestui accident. (Elena Stan)


Eliberarea zonei, operaţiune dificilă

Circulaţia feroviară între Bucureşti şi Moldova, în zona Valea Călugărească, a revenit ieri, în jurul prînzului, la normal, trenurile care fac legătura între Capitală şi oraşele din Moldova nemaifiind redirecţionate pe rute ocolitoare.
Echipele de intervenţie s-au chinuit pînă ieri, la ora 11:15, să repună pe linii locomotiva şi cele două vagoane deraiate sîmbătă. Pentru această operaţiune au fost aduse de la Bucureşti două macarale, una de 250 de tone, cea mai mare care există la acest moment pentru astfel de intervenţii, şi o macara de 125 de tone. Lucrările au început în noaptea de sîmbătă spre duminică. Potrivit poliţiştilor de la Transporturi Feroviare Prahova, alte două vagoane au fost şi ele afectate în urma accidentului, unul dintre el ieşind parţial de pe linii, iar cel de-al patrulea fiind avariat uşor de un tampon. De asemenea, doi stîlpi de înaltă tensiune au fost doborîţi.
Sîmbătă noapte, la ora 1:00, a fost ridicat primul vagon, la ora 3:00 cel de-al doilea, iar ieri, în jurul orei 7:00, s-a ridicat şi locomotiva.
Celelalte două vagoane aflate în zona macazului au fost repuse pe şine la ora 11:15.

ÎN DEPOU.
"S-a terminat ridicarea vagoanelor şi s-a pus linia de calea ferată în parametri normali. Am lucrat toată noaptea, operaţiunea nu a fost deloc uşoară‘‘, a declarat revizorul general al CFR.
Cît s-a lucrat, traficul feroviar în zona staţiei CFR Valea Călugărească a fost complet blocat, toate trenurile care ar fi trebuit să tranziteze această gară fiind deviate pe ruta Urziceni – Făurei – Buzău.
Vagoanele şi locomotiva nu au fost aşezate pe platforme speciale, ci puse pe roţile lor pe liniile ferate, iar apoi, după efectuarea măsurătorilor necesare în desfăşurarea anchetei, atît locomotiva, cît şi cele patru vagoane vor fi duse la reparat, cel mai probabil, în depoul CFR de la Ploieşti Sud. (Laura Calciu)



Citeşte mai multe despre:   observator,   bucuresti,   valea,   trenul,   vagoane,   valea calugareasca,   călugărească,   locomotiva

 

Ştiri din .ro


PUBLICITATE
 






Mai multe titluri din categorie

Tânărul reținut sâmbătă pentru tentativă de viol asupra unei angajate CFR a fost arestat preventiv

Tânărul reținut sâmbătă pentru tentativă de viol asupra unei angajate CFR a fost arestat preventiv
Tânărul de 25 de ani care a încercat să violeze o angajată CFR din stația Ivești, județul Galați, și care a dat foc biroului impiegatului a fost arestat preventiv duminică pentru 30 de zile. Potrivit IPJ...

Marcel Ciolacu, reacţie dură la adresa lui Orban: "E inacceptabil să soliciţi românilor un lucru şi tu să încalci regulile"

Marcel Ciolacu, reacţie dură la adresa lui Orban: "E inacceptabil să soliciţi românilor un lucru şi tu să încalci regulile"
Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a spus duminică, la Antena 3, că premierul Ludovic Orban ar fi trebuit să-şi dea demisia în urma acelei fotografii "de relaxare" din biroul său.   "Dacă am fi trăit...

Italia înregistrează 111 decese şi 416 cazuri noi de coronavirus

Italia înregistrează 111 decese şi 416 cazuri noi de coronavirus
Decesele provocate de epidemia COVID-19 în Italia au urcat sâmbătă cu 111, faţă de 87 cu o zi înainte, a anunţat Agenţia pentru Protecţia Civilă, în timp ce numărul de cazuri noi a scăzut la 416 de la 516...

Ce obligaţii le dau bătăi de cap proprietarilor de terase înainte de marea deschidere

Ce obligaţii le dau bătăi de cap proprietarilor de terase înainte de marea deschidere
Galerie Foto Patronii unor restaurante nu sunt de acord cu unele dintre reglementările impuse de autorități pentru deschiderea teraselor. Proprietarul unui local cu specific italian din Centrul Vechi al Capitalei spune că nu...

Statele Unite şi China sunt în "competiţie strategică"

Statele Unite şi China sunt în "competiţie strategică"
Statele Unite recunosc "competiţia strategică" în relaţia cu Administraţia Chinei şi vor continua "să apere interesele americane" şi să îşi extindă "influenţa", menţinând cooperarea "constructivă"...

Autoritățile au emis un mesaj Ro-Alert cu privire la incendiul violent din Capitală

Autoritățile au emis un mesaj Ro-Alert cu privire la incendiul violent din Capitală
Autoritățile au emis duminică după-amiaza un mesaj Ro-Alert pentru populație cu privire la incendiul violent cu mari degajări de fum care a izbucnit la două hale de pe Bulevardul Metalurgiei. Potrivit ISU...

Prognoza METEO pentru 1,2,3 și 4 iunie: Ploi

Prognoza METEO pentru 1,2,3 și 4 iunie: Ploi
Cerul va fi variabil, cu înnorãri temporar accentuate mai ales dupã-amiaza şi seara. Vor fi averse, descãrcãri electrice şi grindinã în Muntenia, Dobrogea, sudul Moldovei, Maramureş, la deal şi la mu...

Hackerii Anonymus au blocat temporar site-ul poliţiei din Minneapolis

Hackerii Anonymus au blocat temporar site-ul poliţiei din Minneapolis
Grupul Anonymous şi-a făcut simţită prezenţa şi în evenimentele tulburi care au urmat uciderii lui George Floyd de către poliţistul Derek Chauvin de la Poliţia din Minneapolis şi cere dreptate. Într-un...

Incendiu URIAȘ în Capitală: Pompierii intervin cu 24 autospeciale. Mesaj Ro-Alert pentru populație

Incendiu URIAȘ în Capitală: Pompierii intervin cu 24 autospeciale. Mesaj Ro-Alert pentru populație
Un incendiu a izbucnit, duminică după-amiază, la două hale de pe pe bd Metalurgiei din București, anunță ISU. Pompierii spun că sunt degajări mari de fum și flacără violentă, pe o suprafață de ap...

Spania va prelungi starea de alertă până pe 21 iunie

Spania va prelungi starea de alertă până pe 21 iunie
Premierul spaniol Pedro Sanchez a anunțat că va cere Parlamentului să aprobe prelungirea cu două săptămâni a stării de urgență până pe 21 iunie. Pedro Sanchez a menționat și că aceasta va fi...

Confruntări militare între armata egipteană şi militanţi islamişti, soldate cu zeci de morţi

Confruntări militare între armata egipteană şi militanţi islamişti, soldate cu zeci de morţi
Zeci de militanţi islamişti şi militari egipteni au murit în confruntări armate produse în Peninsula Sinai, în nord-estul Egiptului, unde este activă reţeaua teroristă Stat Islamic, informează agenţia...

Cod galben de vânt puternic în Suceava și Neamț

Cod galben de vânt puternic în Suceava și Neamț
Meteorologii au emis duminică o avertizare nowcasting de vânt puternic, care poate ajunge la 100 de kilometri pe oră, valabilă în județele Neamț și Suceava. Potrivit ANM, sunt vizate zonele montane, la...

Explozie urmată de incendiu la un bloc din Iași: Două persoane au fost rănite

Explozie urmată de incendiu la un bloc din Iași: Două persoane au fost rănite
O explozie urmată de incendiu a avut loc duminică într-un apartament situat la parterul unui bloc din Iași. Un bărbat de 50 de ani a fost transportat la spital, iar mama acestuia primește ajutor după ce a suferit...

Dumitru Prunariu: Acţiunea astronauţilor la bordul Crew Dragon este minimă

Dumitru Prunariu: Acţiunea astronauţilor la bordul Crew Dragon este minimă
Dumitru Prunariu a explicat pentru MEDIAFAX cum s-a schimbat rolul astronauţilor de la zborul său în spaţiu la tehnologia de la bordul navetei Crew Dragon, după ce Doug Hurley şi Bob Behnken au făcut un tur...

Astăzi este Ziua Mondială fără Tutun

Astăzi este Ziua Mondială fără Tutun
În fiecare an, în data de 31 Mai, Organizația Mondială a Sănătății împreună cu partenerii internaționali celebrează Ziua Mondială fără Tutun, prilej pentru a reaminti tuturor cetățenilor efectele nocive...
Serviciul de email marketing furnizat de